در دیدار با نماینده ولی فقیه صورت گرفت
حسینی : این امیدواری در دوران قبل از نظام جمهوری اسلامی ایران وجود نداشته به نوعی که احساس می‌کردیم انسانهای کم ظرفیت و کم استعدادی هستیم و دچار سرکوب بودیم ولی امروز می بینیم به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران و جامعه قرآنی ، خوشبختانه استان ما در همه زمینه های علمی ، فرهنگی، قرآنی و دینی حرف برا گفتن دارند و در مسابقات مختلف در سطح ملی و بین المللی فرزندان ما همیشه خوب می‌درخشند.
کد خبر: ۹۲۴۸۴۰
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۲ 17 December 2020

همزمان با سومین روز از هفته قرآن ، نماز و عترت و در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه مرکز استان از برگزیدگان مسابقات قرآن و نماز و عترت مرحله کشوری آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد تجلیل به عمل آمد.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، در این دیدار نماینده محترم ولی فقیه در استان گفت: خوشبختانه شاهد تحول عظیمی در حوزه قرآن و معارف دینی در سطح آموزش و پرورش استان هستیم که این برنامه تجلیل از دانش آموزانی که حائز رتبه های برتر کشوری در مسابقات قرآن و نماز و عترت شدند حاصل توجه و زحمات و تلاش شبانه روزی مسئولین و دست اندرکاران آموزش و پرورش استان بوده و جای تقدیر و تشکر را دارد.
آیت‌الله سید نصیر حسینی بیان داشت : بشر و جامعه بشری اگر خالی از معارف دینی و معنویت گردد ، خسارات جبران ناپذیری به بار خواهد آمد.
حسینی افزود : نقش معارف الهی در جامعه و زندگی بشریت یک نقش اساسی است که اجرای این معارف و عمل به آنها مورد تاکید انبیاء و اولیاء الهی بوده است . بنابراین آموزش و پرورش و فرهنگیان با توجه به رسالت خطیری که بر عهده دارند اگر در حوزه قرآن ، نماز و عترت عملکرد نداشته باشند طبیعتاً رسالت خود را از دست داده اند وجامعه متضرر می‌شود .
امام جمعه مرکز استان گفت : این رشد و بالندگی که محصول تلاش عزیزان در آموزش و پرورش بوده ، به برکت قرآن و لطف الهی انجام گرفته و خوشبختانه شاهد کسب رتبه های برتر کشوری هستیم که این روند باعث امیدواری برای دانش آموزان و اولیاء آنها و مردمان استان ما است .

حسینی با اشاره به موفقیت های سال های پس از انقلاب ادامه داد : این امیدواری در دوران قبل از نظام جمهوری اسلامی ایران وجود نداشته به نوعی که احساس می‌کردیم انسانهای کم ظرفیت و کم استعدادی هستیم و دچار سرکوب بودیم ولی امروز می بینیم به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران و جامعه قرآنی ، خوشبختانه استان ما در همه زمینه ها علمی ، فرهنگی، قرآنی و دینی حرف برا گفتن دارند و در مسابقات مختلف در سطح ملی و بین المللی فرزندان ما همیشه خوب می‌درخشند.
حسینی افزود: وقتی آموزش و پرورش استان ما در این عرصه زبانزد می‌باشد و در رتبه های برتر قرار گرفته پس نشان از ظرفیت و استعداد و انگیزه دانش آموزان ما و توجه ویژه مسئولین آموزش و پرورش به این امر می باشد و باید تلاش کنیم این ظرفیت‌ها تقویت شود و هر ساله شاهد شکوفایی استعدادهای درخشان در حوزه‌های قرآنی باشیم .

نماینده ولی فقیه در پایان گفت : امید داریم که تمامی کسانی که نسبت به قرآن و نماز قدم برمی‌دارند و زحمت می کشند مورد توجه خدای متعال و لطف انبیاء الهی قرار گیرند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد در این دیدار گفت : از حسن نیت و تعامل و ارتباط بسیار خوبی که آیت‌الله حسینی با آموزش پرورش داشته اند بسیار سپاسگذار و قدردانیم.
هادی زارع پور افزود : در هفته قرآن نماز و عترت فرصت مناسبی بوجود آمده که گزارش مختصری را از فعالیتهای این حوزه محضر عزیزان ارائه نمایم .
زارع پور با اشاره به سیر صعودی رتبه آموزش و پرورش که سالهای قبل در رتبه های پایین قرار گرفته بود بیان داشت : خرسند هستم و خدای متعال را شاکرم که در چند سال اخیر توانستیم در میان رتبه های یک تا پنجم مسابقات قرآن ، نماز و عترت کشوری قرار بگیریم و از این حیث استان ما به عنوان یک قطب مسابقات مطرح گردیده است .
زارع پور افزود : شش نفر از دانش آموزانی که در این جلسه حضور پیدا کرده اند در رشته های مختلف مسابقات قرآن و نماز و عترت در سطح کشوری رتبه های یک تا پنجم این مسابقات را کسب کرده اند و امروز به صورت نمادین از آنها تجلیل به عمل می‌آید.
وی عملکرد آموزش و‌ پرورش استان در این حوزه را بسیار عالی ارزیابی کرد و اقدامات انجام گرفته را که سالهای قبل به صورت حضوری و میدانی انجام می‌گرفت تشریح نمود و با اشاره به طرح ها و فعالیتهای حوزه قرآن و نماز و عترت در سطح استان در ایام کرونایی در فضای بستر شاد به تشریح این اقدامات پرداخت.
هادی زارع پور در ادامه گفت: برنامه های و فعالیتهای حوزه قرآن ، نماز و عترت به دو دسته تقسیم می شوند . "یک دسته که در برنامه های درسی دانش آموزان گنجانده شده و مربیان و معلمان ما در مدارس تدریس می نمایند و دسته دیگر هم فعالیتهای فوق برنامه که مربوط می شوند به اوقات فراغت دانش آموزانی که برنامه درسی ندارند ."
مدیر کل آموزش و پرورش گفت : تدریس درس قرآن در مقاطع مختلف تحصیلی خوشبختانه به صورت ساعات تنظیم شده در برنامه درسی دانش آموزان آورده شده مثلاً در مقطع ابتدایی پایه های اول و دوم دو ساعت در هفته و پایه های سوم تا ششم سه ساعت در هفته تدریس درس قرآن توسط معلمان ما انجام می گیرد .
زارع پور به طرح‌های مختلف قرآنی که در طول سال تحصیلی در مدارس اجرا می گردد اشاره کرد و افزود : طرح های مختلف قرآنی مانند ، طرح ارتقای قرآن ، جشن شکر گزاری ، طرح همگام با قرآن ، طرح مبین ، طرح حفظ موضوعی قرآن کریم ، طرح الگوی تلاوت، طرح نهضت ملی حفظ سی جزء ، طرح نور ، طرح اونس با قرآن از جمله طرحهای های بوده که خوشبختانه در مدارس سطح استان به خوبی اجرا می گردند و و باعث شکوفایی استعدادهای قرآنی دانش آموزان ما گردیده و این نشان از اهمیت بالا و جایگاه قرآن در آموزش و پرورش استان است.
زارع پور در خصوص برنامه‌های انجام گرفته در حوزه عترت گفت : طرحهای مانند برگزاری تمامی اعیاد و شهادت معصومین علیهم‌السلام را در طول سال داریم .
وی ادامه داد : طرح برگزاری سوگواری احلی من العسل که یک برنامه ملی می‌باشد ، اجرای طرح مصباح‌الهدی یا امام شناسی که هر ساله زندگانی یکی از معصومین علیهم‌السلام را دانش آموزان مطالعه می کنند و در مسابقه طرح مصباح‌الهدی شرکت می کنند که امسال هم به نام مبارک آقا امیرالمومنین علیه السلام می باشد، طرح عطر انتظار ، پرسش پاسخ و گفتمان های دینی و پاسخ به شبهات دانش آموزان ، تشکیل هیئت های مذهبی دانش آموزی ، طرح اجرای سه شنبه های مهدوی و اجرای طرح مودت، از جمله طرحهای های موفقی بوده که در مدارس اجرا می گردد.
هادی زارع پور به اقدامات در حوزه نماز هم اشاره کرد و گفت: 393نفر روحانی در مناطق سفید و زرد برای برپایی نماز در مدارس فعالیت دارند.
زارع پور گفت : این مسابقات هرساله در سطوح مختلف آموزشگاهی ، منطقه‌ای، استانی و کشوری در دو بخش پسران و دختران در 14 رشته  (پژوهشی و آوایی) برگزار می گردد.
در پایان این برنامه به صورت نمادین از شش دانش آموز پسر و دختر که رتبه های اول تا ششم کشوری را در رشته های مختلف قرآن و نماز و عترت کسب نمودند ، تجلیل به عمل آمد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار