مطمئنا اگر مدیران اجرایی شان ، شخصیت و اقتدار خود و دستگاه تحت مدیریت خود را بشناسند هم می توانند خود را از انتقادات بر عملکرد ضعیف یا وادادگی در مقابل نمایندگان برهانند و هم می توانند نماینده را وادار به حرکت در مسیر قانونی خود بنمایند تا به اصل تفکیک قوا آگاه و اقدام کنند.
کد خبر: ۹۲۵۰۹۳
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۹ 18 December 2020

یکی از اشکالات عمده ای ک بر فضای مدیریتی کشور وارد است دخالت قوای سه گانه در کار همدیگر است چیزی که در کهگیلویه و بویراحمد به گونه ای پیش رفته است که عامه مردم نمی دانند کدام کار را باید از مدیران دستگاه های اجرایی بخواهند و کدام کار را از نماینده مجلس ضمن اینکه معمولا این دخالت ها در کهگیلویه و بویراحمد به نفع نمایندگان است .
انتقاد دستیار وزیر ارتباطات
اخیرا در فضای مجازی متنی منتشر شده بود که رفع مشکل اینترنت یکی از روستاهای شهرستان لنده را به اقدام و پیگیری نماینده این شهرستان در مجلس مرتبط دانسته که این موضوع با واکنش دستیار ویژه وزیر ارتباطات مواجه شده است .
سید فرزاد نجات نیا نوشته است : به همت همکاران پرتلاش ارتباطات در راستای فاز ۸ ارتباطات سیار که از سال گذشته شروع شده، امروز روستای ایدنک از نعمت پهن باند (اینترنت ۳G) بهره مند شد.
ظرف هفته آینده اینترنت مناطق “آب الوان،  بردیان و سمغان” راه اندازی خواهد شد.
اگر هنری در ما مسئولین دولتی و مجلسی هست، خارج از برنامه برای روستای بزرگی همچون طولیان، چهارمه، ضرغام آباد و چنگلوا تدبیری بیندیشیم!
ضعف مدیران و سوء استفاده نمایندگان
مدتی است که گاه و بی گاه و پس از انتشار برخی خبرها از زبان نماینده کهگیلویه ، بهمئی ، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی ، انتقاداتی از سخنان وی می شود با ذکر این موضوع که موحد اقدام به مصادره اقدامات به نفع خود با استفاده از ظرفیت برخی رسانه های نزدیک به خود می کند !
اینکه تا چه میزان این موضوع صحت دارد و یا اینکه چرا موحد اینگونه اقدام می کند خود موضوعی دیگر است و نیاز به تحلیلی جداگانه دارد اما با فرض اینکه موحد و رسانه های اطرافش اقدام به مصادره اقدامات دولت به نفع خود می کنند موضوعی است که می توان گفت این نماینده کمترین تقصیر در موضوع را دارد ! چرا که اگر مدیر یا مدیران دستگاه اجرایی ، مقتدر و با صلابت در حوزه کاری خود حاضر شوند و اقدام کنند مطمئنا هیچ شخصی جرات دخالت در حوزه تحت مدیریت آن ها را به خود نمی دهد .
برای نمونه در خصوص جاده پاتاوه به دهدشت وقتی بحث حضور وزیر راه و شهرسازی در استان و بازدید از از این جاده مطرح شد و اتفاقا رسانه های نزدیک به موحد سعی در بهره برداری سیاسی از موضوع را داشتند با برنامه ریزی مقتدرانه استاندار و وزیر راه ، عملا این تیر به سنگ خورد و تقریبا برای همه روشن شد که جاده پاتاوه به دهدشت با اصرارها و تلاش های شخص استاندار در حال رونق گرفتن است ضمن اینکه هیچگونه توهینی هم به موحد نشد و وی متوجه شد که باید به عنوان یک نماینده جایگاه خود را متناسب با توانایی هایش بشناسد ! 
اما در خصوص مخابرات مدتی است که موحد به هر نقطه ای سر می زند و انتقاد از مخابرات می کند ، مدیران مربوطه در تماس هایی که اتفاقا گاها به صورت ویدیو از رسانه ها پخش می شود در حال به نماینده قول می دهند که این مشکل را بر طرف می کنند و حتی گفته می شود که مدیران به نماینده اعلام می کنند که به خاطر تماس شما پروژه ای را که در برنامه نبوده به فوریت انجام می دهند و اتفاقا انجام هم می دهند!
بی شک پیگیری مشکلات مردم توسط نماینده یکی از اقدامات ستودنی است و هم مردم و هم رسانه وظیفه تقدیر از این اقدام را دارند اما بحث مهم مربوط به ضعف مدیر اجرایی است که اگر امکان رفع مشکل را داشته است با وجود اطلاع از این مشکلات چرا اقدام به رفع ننموده است تا اینکه نماینده تماس بگیرد !؟ و نکته دیگر اینکه مشکل مورد تماس نماینده اگر در دستور کار دستگاه اجرایی است چرا با صراحت به نماینده اعلام نمی کند که رفع مشکل در دستور کار است و در حال رفع است تا به قول دستیار وزیر ارتباطات این اقدامات دولت به نفع نماینده مصادره نشود؟
مطمئنا اگر مدیران اجرایی شان ، شخصیت و اقتدار خود و دستگاه تحت مدیریت خود را بشناسند هم می توانند خود را از انتقادات بر عملکرد ضعیف یا وادادگی در مقابل نمایندگان برهانند و هم می توانند نماینده را وادار به حرکت در مسیر قانونی خود بنمایند تا به اصل تفکیک قوا آگاه و اقدام کنند.
بنابراین نمی توان در برخی موضوعات مانند ماجراهای مخابرات و ارتباطات ، موحد را به تلاش برای مصادره به مطلوب مورد شماتت قرار داد( چرا که نمایندگان معمولا در زمان تبلیغات وعده هایی می دهند که چندان ارتباطی به وظایف آن ها ندارد لذا این بهترین فرصت برای قانع کردن افکار عمومی است !) بلکه باید مدیر ضعیف را مورد نقد قرار داد و وی را متوجه جایگاه و شان خود نمود که چرا اینگونه در حوزه کاری خود ضعیف عمل می کند!
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۸
از اینکه شخص ضعیفی مدیر مخابرات و ...... به نماینده ها وصل هست شکی نیست!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار