خبر خوش کلانتری برای پرستاران؛
استاندار کهگیلویه و بویراحمد از جذب ۲ میلیارد تومان اعتبار برای هدیه به پرستاران خبر داد و گفت: تا کنون در حوزه بهداشت و درمان ۱۹۵ میلیارد تومان اعتبار در اختیار استان قرار گرفته است.
کد خبر: ۹۲۵۴۴۳
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۳ 19 December 2020

آئین تجلیل از مقام پرستار با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، حسین کلانتری در این آئین ضمن تبریک به مناسبت ولادت با سعادت حضرت زینب کبری (س) و روز پرستار، اظهار داشت: امروز میزبان پرستاران هستیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به سختی کار جامعه پرستاری و تحمل کردن پوشش های کاری به ویژه در این روزهای شیوع کرونا، عنوان کرد: نه هیچ قلمی می تواند این فداکاری ها را به رشته تحریر درآورد نه دوربینی به تصویر بکشد.

مقام ارشد اجرایی استان با بیان اینکه حضرت زینب(س) زینت انسانیت است، ابراز کرد: استقامت و فداکاری آن بانوی همام در وجود پرستاران تجلی یافته است.

کلانتری با اشاره به روایتی از حضور حضرت زینب (س) در شام، گفت: زیبا دیدن شرط کار پرستاری است.

وی تاکید کرد: مراقبت از بیماری که میلیارد ها ویروس و میکروب را با خود حمل می کند قابل معامله و مقایسه با هیچ کاری در دنیا نیست.

استاندار ‌ضمن تقدیر از جامعه پرستاری کشور به خصوص پرستاران استان از خدمات و زحمات مجموعه دانشگاه علوم پزشکی استان تشکر ‌کرد و گفت: حمایت از دانشگاه علوم پزشکی شخصی نیست و اگر تعلل کنیم ممکن است جان یک نفر را از دست بدهیم.

وی با اشاره به اینکه در این برهه دو وظیفه پاسداری و بهره برداری را بر عهده داریم، بیان کرد: از یک رو باید مراقبت کرده و از سوی دیگر باید برای تجهیز بیمارستان ها و تامین دارو اقدامات لازم را انجام دهیم.

کلانتری با بیان اینکه اکنون روی یک مرز وضعیت کرونایی قرار داریم، بیان کرد: مردم در ۲ مرحله نوروز و روز طبیعت ما را یاری کردند امید است در شب یلدا نیز کمک کنند تا نه تنها وضعیت نارنجی را حفظ کنیم بلکه به سمت وضعیت زرد پیش برویم تا سایر مشاغل نیز بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند.

وی با بیان اینکه کادر درمان خسته هستند، اظهار داشت: طرح محله محور شهید سلیمانی فرصت خوبی است و نقش مهمی در کنترل و پیشگیری از کرونا ویروس دارد.

کلانتری با اشاره به نگاه خاص مقام معظم رهبری به مجموعه کادر درمان، افزود: رئیس جمهور و مجموعه وزارت بهداشت در این راستا نگاه خاصی به استان داشتند.

وی از پیگیری خاص برای تکمیل و تامین اعتبار دانشکده پرستاری استان خبر داد و گفت: بیمارستان نرگسی گچساران در دهه فجر به بهره برداری می رسد.

کلانتری افزود: تلاش خود را به کار می گیریم تا بیمارستان بهمئی تا آخر سال به بهره‌برداری برسد.

وی بیان کرد: عملیات اجرایی بیمارستان دنا (پاتاوه) و چرام در دستور کار قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: تا به امروز ۱۹۵ میلیارد تومان اعتبار در اختیار استان قرار گرفت.

کلانتری وجود چهره های شاخصی چون دکتر ملک حسینی پدر پیوند کبد ایران، دکتر نیک اقبال و تقوی نژاد را مایه افتخار استان دانست و گفت: وضعیت بهداشت و درمان استان نسبت به پیش از انقلاب پیشرفت چشمگیری داشته است.

وی اظهار داشت: این دولت به اندازه ۴۰ سال در حوزه بهداشت و درمان خدمت ارائه داده است و این مهم چه در تعداد تخت ها تا تکمیل بیمارستان ها و مراکز بهداشتی مشهود است.

پرویز یزدان پناه رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان نیز در این آئین با اشاره به اینکه از آغاز شیوع کرونا تا کنون هیچ کدام از کادر درمان استان را خوشبختانه از دست ندادیم، گفت: تاکنون اعتبارات خوبی برای استان جذب شده و با پیگیری استاندار ۲ میلیارد تومان برای کمک به جامعه پرستاری استان جذب شد که در روزهای آینده به حساب آنها واریز می شود.
گفتنی است در این آئین از ۱۵ نفر از پرستاران استان به نمایندگی از ۱۹۰۰ نفر از جامعه پرستاری با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تجلیل شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار