نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در رابطه با تغییر مدیران استانی گفت: تغییرات و جا به جایی حق مجریان دولتی است اما سوال کردیم فرمانداری که به عنوان فرماندار نمونه انتخاب شده، بر چه اساسی تغییر کرده؟ اما در پاسخ گفتند در حوزه اجرایی تفکیک قوا داریم و حوزه اجرایی مربوط به قوه مجریه است.
کد خبر: ۹۲۵۵۳۴
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۹ 20 December 2020
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: سه میلیون و ۵۰۰ هزار دانش‌آموز از آموزش مجازی بی‌بهره هستند. 

به گزارش تابناک همدان؛ حجت‌الاسلام والمسلمین احمدحسین فلاحی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ۱۶ درصد مشکلات به تحریم مربوط بوده و مابقی سوءمدیریت داخلی است، اظهار کرد: الان مردم برای خرید مرغ و تخم مرغ گرفتار شده‌اند که این مسائل با این همه پیشرفت در کشور خوب نیست و این مسائل به خاطر کم کاری مسئولان اجرایی است.

وی با اشاره به اینکه ۲۷۰ روز در یکی از بنادر نهاده‌های دامی و روغنی انبار شده بود که این مسئله ربطی به تحریم ندارد، افزود: مشکلات اقتصادی کشور را می‌توان از توان داخلی حل کرد و راه حل بیرونی ندارد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در رابطه با تغییر مدیران استانی بیان کرد: تغییرات و جا به جایی حق مجریان دولتی است اما سوال کردیم فرمانداری که به عنوان فرماندار نمونه انتخاب شده، بر چه اساسی تغییر کرده؟ اما در پاسخ گفتند در حوزه اجرایی تفکیک قوا داریم و حوزه اجرایی مربوط به قوه مجریه است.

وی اضافه کرد: آنچه طی این سال‌ها به مردم ما آسیب زده عملکرد سیاسی است اما نباید بحث‌های سیاسی وارد عرصه خدمت شود، مردم از دعوای سیاسی ما خسته شدند بنابراین حل مشکل تورم، ثبات بازار و اشتغال جوانان از دغدغه‌های ما است.

فلاحی در خصوص آلودگی زیست محیطی شهرستان‌های بهار و فامنین، گفت: نیروگاه مفتح کبودراهنگ که موجب آلودگی فامنین است، حق آلایندگی گرفته و ما پیگیری کردیم که این پول کجا رفته چراکه حق مردم آن منطقه است اما هنوز نهادی به ما جواب نداده، در بهار هم پیگیر این مسئله هستیم تا جرائمی که از شرکت‌هایی که منشأ آلودگی بودند گرفته شده در همان منطقه هزینه شود.

وی درباره مشکلات دانش آموزان در آموزش مجازی تاکید کرد: شبکه شاد مشکلاتی دارد، ۱۲ میلیون دانش‌آموز داریم که شبکه شاد فقط ظرفیت ۹ میلیون دانش‌آموز را دارد، با توجه به این مسئله و مشکلاتی که در آنتن‌دهی و پهنای باند وجود دارد قرار بود آموزش حضوری در برخی نقاط وجود داشته باشد و در برخی مناطق نیز آموزش به صورت ارائه درسنامه باشد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در حال حاضر سه میلیون و ۵۰۰ هزار دانش‌آموز از آموزش مجازی بی‌بهره هستند و امکانات سخت‌افزاری ندارند که سهم استان همدان ۲۲ هزار دانش‌آموز است و قرار بر این بوده که کمیته امداد، ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و خیرین در تهیه تبلت هوشمند اقداماتی انجام دهند. 

وی در خصوص اقدامات مجلس برای کنترل قیمت مسکن، اعلام کرد: مالیات بر خانه‌های خالی در مجلس تصویب شده و این کار تاحدودی اثرات مطلوبی در سطح کشور داشته و اقدام دیگر ما طرح تأمین مسکن بوده که در ادامه طرح مسکن مهر است و  ۱۸ وزارتخانه را درگیر می‌کند و تلاش کردیم تعرفه بنگاهداران را کاهش دهیم اما در استان همدان نظارت کافی در این امر وجود ندارد.

فلاحی به بودجه همدان اشاره کرد و افزود: در سفر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه به همدان بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل بیمارستان اکباتان و بخش سرطان بیمارستان بعثت و برخی پروژه‌ها تخصیص یافت.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار