مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام؛
 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام گفت: ۲ هزار و ۲۰۰ تن ماسه و نمک به منظور بازگشایی راه‌ها در زمان وقوع برف و یخبندان، در ۱۷ راهدارخانه استان ذخیره‌سازی شده است.
کد خبر: ۹۲۵۵۶۷
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۸ 20 December 2020

 به گزارش تابناک ایلام؛نورالله دلخواه اظهار داشت: این میزان نمک و ماسه از اول شهریورماه پیش‌بینی شده بود و برای صرفه‌جویی، حمل آن از سوی مجموعه استان انجام شده است.

وی افزود: ۱۷ راهدارخانه ثابت و سیار استان در ۲ هفته گذشته با ۳۴ اکیپ و ۲۰۰ نیروی انسانی مستقر، فعالیت مدیریت راه‌ها را  با شروع بارش‌ها آغاز کرده‌اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام یادآور شد: برای ارائه خدمات در فصل زمستان، راهداران و نیروهای خدماتی در جاده‌های این مناطق، نقاط حادثه‌خیز و گردنه‌ها مستقر هستند و در این خصوص ماسه و نمک مصرفی در راهدارخانه‌ها برای خدمت‌رسانی به مردم در طرح زمستانه و به میزان مورد نیاز شهرستان‌ها ذخیره‌سازی شده است.

دلخواه با اشاره به بارندگی‌های اخیر در مناطق مختلف استان تاکید کرد: اقداماتی مانند لایروبی دهانه پل‌ها، بستر رودخانه‌ها و شانه‌سازی محل‌هایی که تخریب شده برای فصل سرما انجام شده است.

وی اضافه کرد: برای جلوگیری از بسته شدن راه‌های روستایی در هنگام بارش نزولات آسمانی با دهیاری‌ها و بخشداری‌های استان هماهنگی های لازم به عمل آمده است و در صورت بسته شدن این مسیرها از ظرفیت این نهادها به منظور پاکسازی و برف‌روبی استفاده می‌شود.

دلخواه تصریح کرد: مردم می‌توانند در هنگام سفرهای زمستانی با شماره گیری ۱۴۱ از اطلاعات راه‌های استان و کشور مطلع شوند.

وی یکی از دلایل انسداد مقطعی راه‌ها را نداشتن زنجیرچرخ عنوان کرد و گفت: نیاز است شهروندان در فصل زمستان و بارش برف ضمن استفاده از زنجیرچرخ در هنگام وقوع حوادث از حرکت در شانه خاکی راه‌ها خودداری کرده و در مسیر خود باقی بمانند تا عوامل راهداری و پلیس راه بتوانند در کوتاه‌ترین زمان برای بازگشایی راه اقدام کنند./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار