طرح با تسهیلات سواد آموزی در گرمسار:
به گزارش تابناک سمنان: سعید متقی فرماندار گرمسار بابیان اینکه طرح سوادآموزی جامعه روستایی گرمسار با ارائه تسهیلات کلید خورد، گفت: هدف از ارائه این تسهیلات پنج میلیون تومانی کاهش نرخ بی‌سوادی بین روستاییان است.
کد خبر: ۹۲۵۶۹۵
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۰ 20 December 2020

پرواز متقی در آسمان گرمسار/ فرماندار بومی برای شهرستان سیاسی-صنعتی

فرماندار گرمسار ظهر یک‌شنبه در جلسه شورای آموزش‌وپرورش گرمسار به میزبانی سالن جلسات فرمانداری این شهرستان از اجرای طرح سوادآموزی برای جامعه روستایی با ارائه تسهیلات ویژه پنج میلیون تومانی خبر داد و ابراز داشت: این تسهیلات به افراد واجد شرایط ارائه خواهد شد.

وی ضمن بیان اینکه شناسایی و معرفی افراد واجد شرایط از طریق شوراها و دهیاری‌ها انجام می‌شود، افزود: افراد متقاضی پس از احراز شرایط حضور در طرح به آموزش‌وپرورش و سازمان سوادآموزی برای جذب معرفی خواهند شد.

فرماندار گرمسار بابیان اینکه در راستای فراهم کردن بستر آموزش برای بی‌سوادان در بخش روستایی، سازمان نهضت سوادآموزی اجرای طرح سوادآموزی برای جامعه روستایی در دستور کار است، ابراز داشت: به افراد واجد شرایط تسهیلات ۵۰ میلیون ریالی چهاردرصدی از طریق سازمان سوادآموزی ارائه خواهد شد.

متقی بابیان اینکه این دوره مختص افراد بی‌سواد مطلق، قبولی و مردودی اول و دوم ابتدایی و مردودی سوم ابتدایی است، در ادامه تصریح کرد: در پایان طرح مدرک معادل سوم ابتدایی به افراد ارائه خواهد شد و شرایط سنی این دوره از ۱۰ سال تا ۴۹ سال خواهد بود.

وی بابیان اینکه این دوره مختص افراد با قبولی سوم ابتدایی، چهارم ابتدایی و قبولی دوره سوادآموزی است، افزود: در پایان مدرک معادل ششم ابتدایی به افراد ارائه خواهد شد.

به گزارش مهر، تسهیل در امر مدرسه‌سازی در برخی نقاط مسکونی فاقد زمین با کاربری آموزشی، تسریع در صدور سند مالکیت املاک متعلق به آموزش‌وپرورش، لزوم توجه به مهارت‌آموزی دانش آموزان با تدوین برنامه مناسب و اهتمام دستگاه‌های متولی امر آموزش در کاهش نرخ بی‌سوادی شهرستان بخشی از تصمیمات صورت گرفته در این نشست بود.

همچنین سعید متقی فرماندار گرمسار در جلسه شورای آموزش‌وپرورش شهرستان از سفر قریب‌الوقوع معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور به گرمسار برای افتتاح یک باب مدرسه در شهر جدید ایوانکی و کلنگ زنی مدرسه خیر ساز شهر گرمسار خبر داد.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار