آیت الله علما :
به مناسبت گرامیداشت فرا رسیدن سالروز ولادت حضرت زینب کبری (س) روز پرستار؛ جمعی از پرستاران دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با آیت اله علما نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه دیدار کردند.
کد خبر: ۹۲۵۹۴۹
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۵ 21 December 2020

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه آیت الله علما نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه در آیین تجلیل از پرستاران استان کرمانشاه  گفت:شما پرستاران در چشم مردم عزیز بودید ، عزیزتر شدید.

وی خاطر نشان کرد: زحماتی که شما پرستاران در حفظ جان بیماران با جان و دل انجام می دهید، بسیار ارزشمند است و کسی نمی تواند از شما تقدیر کند و خداوند پاداش زحمات شما را عطا می فرماید.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه افزود: قرار دادن نام پرستاران به عنوان مجاهد و تعبیر "مجاهدت های شما" از سوی مقام‌معظم رهبری بسیار با اهمیت است.

آیت الله علما،  تصریح کرد: پرستاران ، پزشکان و سایر دست اندرکاران حقیقتا چون فرشته بودند و شهدای این عرصه برای دفاع از مردم و کشور دفاع کرده و جان خود را نثار کردندو عطوفت و صمیمیت شما بسیاری از مشکلات بیماران را مرتفع می کند‌ و انصافا شما در این روزهای کرونایی و در این شرایط سخت خدمات قابل توجهی را برای حفظ جان مردم و سلامت جامعه انجام داده اید.

وی ابراز کرد:  پرستاران در این مدت با جان خود خطر کردند

در ادامه محمود رضا مرادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت:دلسوزی ، وفاداری ، صبوری ، غمگسار و تیمارداری از خصوصیات حضرت زینب(س) است که در پرستاران متجلی شده و این نامگذاری به حق درست و شایسته است.

وی اظهار کرد: پرستاران با دل خود کار می کنند ، زحماتشان با دریافتی هایشان قابل مقایسه نیست و نشان می دهد که چقدر این عزیزان ایثارگر بوده و همدلانه با بیمار رفتار می کنند وکار پزشکی کار تیمی است و همه کادر بهداشت و درمان با هم برای سلامت کار می کنند و بخصوص در این مدت رشادت‌های قابل تقدیری داشتند.

مرادی تصریح کرد:در موضوع اپیدمی کرونا مردم توجه بیشتری به پرستاران نشان دادند و ما معتقدیم اگر همکاری خوب پرستاران نبود وضعیت درمانی ما الان به گونه دیگری بود ومشکلات کاری ، سختی کار ، تاخیر در دریافتی ها کم بودن نیروی پرستاری به تعداد بیماران نسبت به استاندارد ها از مشکلات پرستاران است اما مایه افتخار ماست که پرستاران با این رشادت ها کمبودها را جبران کردند.

به گفته این مسئول،در آغاز بیماری بسیاری از پرستاران و کادر بهداشت و درمان داوطلبانه وارد بخش ها شدند و صحنه های غرورانگیزی رقم زدند و در استان تاکنون ۱۵۱۰ پرستار به ویروس کرونا مبتلا شدند و از ۲۸۰ هزار پرستار در کشور یک سوم به این بیماری مبتلا شده اند و پرستاران در این مدت بارها مورد تفقد و تقدیر مقام معظم رهبری قرار گرفتند و ابن مایه افتخار خادمان و مدافعان سلامت است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خاطر نشان کرد:پرستاران در این مدت با جان خود خطر کردند و جدا از آن خطر ابتلای اطرافیان را هم تحمل کردند .از همه همکاران و پرستاران برای کمبودها و قصور و تقصیرها عدرخواهی می کنم و امیدواریم به جایگاهی که لیاقت ان را دارند برسند .

وی در پایان گفت: خوشبختانه تاکنون یک مورد فرار یا تمرد از کار و عدم حضور در شیفت نداشته ایم و این نشان دادند که فدایی کشور و مردمشان هستند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار