مشاور وزیر و رئیس پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات:
مشاور وزیر و رئیس پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور از آمادگی این وزارت‌خانه برای راه‌اندازی پارک اقتصاد دیجیتال در سمنان با هدف ارتقای کسب و کارهای فناور خبر داد.
کد خبر: ۹۲۶۰۳۳
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۳ 21 December 2020

آماده راه‌اندازی پارک اقتصاد دیجیتال در سمنان هستیم

به گزارش تابناک سمنان محمد جعفر صدیق دامغانی‌زاده عصر دوشنبه در جلسه ویدئوکنفرانسی هماهنگی و بررسی روند اجرایی راه اندازی پارک اقتصاد دیجیتال در سمنان که به میزبانی استانداری برگزار شد با بیان اینکه به منظور استقرار هرچه سریع‌تر این واحد در استان، اقدامات در دستور کار قرار داشته و طی نامه‌ای به شخص وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، آمادگی در خصوص افتتاح پارک اقتصاد دیجیتال سمنان اعلام شده است، تاکید کرد: تلاش ما برای بهره برداری از این واحد و استفاده از حداکثر ظرفیت استان به منظور فعالیت مستمر و با قدرت این واحد است.

وی افزود: پس از بازدید از مکان انتخابی و نهایی شدن روند اجرایی و اداری واگذاری ساختمان، برداشت اولیه انجام و طراحی به منظور تجهیز این واحد در دستور کار قرار گرفت و با آمادگی فضای فیزیکی، به زودی طراحی و تجهیز آغاز می‌شود.

رئیس پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور با بیان اینکه ما از آموزش‌ها و دوره‌های فنی و حرفه‌ای در قالب‌های مختلف و با تخصیص اعتبار برای پرداخت درصدی از شهریه دانش‌پذیران در این واحد، به صورت ویژه حمایت خواهیم کرد، تاکید داشت: همزمان با افتتاح این مجموعه، فراخوان برای جذب شرکت‌های جوان، استارت‌آپ و همچنین شرکت‌های شتاب دهنده انجام‌خواهد شد.

پیمانکار انتخاب شده است

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، نوسازی و تحول اداری استانداری سمنان نیز در این نشست با بیان اینکه اقدامات لازم برای عقد تفاهم نامه واگذاری ساختمان برای راه اندازی پارک اقتصاد دیجیتال توسط اداره کل فنی و حرفه‌ای استان، انجام شده است، گفت: با انتخاب پیمانکار، مراحل گازکشی ساختمان در حال انجام است.

حسن سعدالدین با بیان اینکه زیرساخت‌ها از آب و برق و تأسیسات مهیا و محوطه سازی نیز در حال انجام است، بیان کرد: تقاضا داریم تسریع در تجهیز و اقدامات حول راه اندازی پارک اقتصاد دیجیتال سمنان توسط وزارت ارتباطات و تحویل ساختمان در بحث حفاظت و نگهبانی مجموعه توسط وزارت ارتباطات در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: نیاز است تا نحوه فراخوان دانش‌پذیر در این مجموعه و همچنین شرکت‌های جوان و شتاب دهنده، با هماهنگی فنی و حرفه‌ای استان سمنان صورت گیرد.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار