خبر خوش استاندار!
استاندار کهگیلویه و بویراحمد از اجرایی شدن سد مخزنی آبریز در شهرستان های کهگیلویه، چرام و لنده خبر داد.
کد خبر: ۹۲۶۵۴۳
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۰ 23 December 2020

سد مخزنی آبریز در شهرستان کهگیلویه  وارد فاز اجرایی می‌ شود/ کهگیلویه بر روی ریل توسعه

نشستی در خصوص پیگیری وضعیت سد مخزنی آبریز و با حضور حسین کلانتری استاندار، سيدحميد پورمحمدی معاون امور اقتصادی و هماهنگی برنامه و بودجه سازمان برنامه و بودجه كشور ، سید حسن رضوی مدیر عامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران و حجت الاسلام سید محمد موحد نماینده مردم کهگیلویه بزرگ در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.  

رسول فرهادی مدیر عامل آب منطقه ای استان و علی شهابی نسب سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد کلانتری را در این نشست همراهی کردند.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این نشست گفت : در این نشست مقرر شد عملیات اجرایی سد آبریز با تکمیل مطالعه و پس از کسب مجوز ماده ۲۳ قانون الحاق دو از سازمان برنامه وبودجه کشور و ماده ۵۶ قانون الحاق در سال ۱۴۰۰ و با سرمایه گذاری بخش خصوصی از طریق قرارداد EPC (مهندسی، تامین تجهیزات، اجرا) آغاز شود.

حسین کلانتری بر تکمیل مطالعات و گرفتن مجوزهای لازم در این خصوص تاکید کرد و گفت: نقش سد مخزنی آبریز در توسعه و زیرساخت های مناطقی از استان غیر قابل انکار است.

وی با اشاره به اینکه سد مخزنی آبریز با ارتفاع ۱۴۴ و حجم ۱۷۷ میلیون مترمکعب ساخته می شود، ابراز کرد: با بهره برداری از این سد سالانه ۱۵۰ میلیون مترمکعب از تامین و انتقال آب به اراضی شهرستان های کهگیلویه، چرام و لنده تامین می شود.

کلانتری تامین ۴۰ میلیون مترمکعب آب شرب و صنعت را از مزایای ساخت این سد برشمرد و تصریح کرد: تولید ۳۰ مگاوات انرژی برقابی از دیگر مزایای سد آبریز است.

وی در بخش دیگری از سخنانش، ابراز کرد: این سد می تواند زمینه ایجاد تور گردشگری و توسعه این صنعت را باتوجه به قرار گرفتن در مسیر محور پاتاوه _دهدشت فراهم کند.

مقام ارشد اجرایی استان عنوان کرد: با اجرای سد آبریز ۳۰ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی شهرستان های کهگیلویه، چرام و لنده آبی می‌ شود.

کلانتری خاطرنشان کرد: بهره برداری از این سد فرصتی برای ایجاد اشتغال پایدار و رونق اقتصادی استان ایجاد خواهد کرد.

سد مخزنی آبریز در شهرستان کهگیلویه  وارد فاز اجرایی می‌ شود/ کهگیلویه بر روی ریل توسعه

سید حمید پور محمدی معاون امور اقتصادی و هماهنگی برنامه و بودجه سازمان برنامه و بودجه کشور نیز در این نشست با تاکید بر اینکه از اجرای سد آبریز در استان کهگیلویه و بویراحمد حمایت می کنیم، عنوان کرد: نقش مردم این استان در دفاع از آرمان های نظام و انقلاب در طول تاریخ بر کسی پوشیده نیست.

حجت الاسلام سید محمد موحد نماینده مردم کهگیلویه بزرگ در مجلس شورای اسلامی نیز، گفت: اجرایی شدن سد آبریز خواسته به حق مردم شهرستان های کهگیلویه، چرام و لنده است و به طور قطع با بهره برداری از سید نه تنها نیاز آبی منطقه بلکه زمینه ایجاد اشتغال و توسعه رونق گردشگری در این شهرستان ها مهیا خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار