جلسه شورای مدیران ستادی استانداری با حضور معاونین و مشاورین استاندار مدیران کل ستادی و با حضور ویدئو کنفرانسی فرمانداران و معاونین فرمانداران و بخشداران صبح روز “جمعه” در استانداری برگزار شد و در این جلسه ابوذر کوثری به عنوان معاون سیاسی و اجتماعی استانداری معرفی شد.
کد خبر: ۹۲۶۹۹۷
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۲ 26 December 2020

به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان، استاندار سیستان و بلوچستان در این جلسه از خدمات علی زینی‌وند معاون سابق سیاسی و اجتماعی استانداری که اکنون در سمت استاندار کرمان مشغول خدمت است؛ قدردانی و ابوذر کوثری را که قبل ازاین تصدی فرمانداری ایرانشهر را عهده دار بوده است؛ به عنوان معاون سیاسی و اجتماعی استانداری معرفی کرد.

موهبتی افزود: ابوذر کوثری به طور همزمان گزینه مدیرکلی سیاسی وزارت کشور بودند اما بدلیل نیاز استان در اینجا نگه داشته شدند. همچنین آقای کوثری از برگزیدگان نخبگان کشوری و استخدام ایشان در وزارت کشور نیز از محل همین بند بوده است.

احمدعلی موهبتی در ادامه این جلسه از خدمات اردکانیان وزیر نیرو، اسلامی وزیر راه و شهرسازی، حاج میرزایی وزیر آموزش و پرورش و آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان قدردانی کرد.

وی گفت: این وزرا ضمن ادامه اجرای پروژه‌های دولت یازدهم در استان، پروژه‌های مهم در حال اجرای استان را نیز نسبت به گذشته شتاب بیشتری دادند.

نماینده عالی دولت در سیستان و بلوچستان افزود: در عمر باقی مانده از دولت انتظار داریم سایر وزرا نیز توجه جدی تری به استان و پروژه های تعطیل شده داشته باشند.

ابوذر کوثری معاون جدید سیاسی و اجتماعی استانداری هم در این نشست گفت: در حال حاضر در شرایط جنگ تمام عیار در ابعاد مختلف اقتصادی و فرهنگی هستیم و سبک مدیریتی باید خودش را با این معضلات و مشکلات هماهنگ کند.

وی تاکید کرد: مدیریت ما در این شرایط باید کارآمدتر و راندمان کاری ما موثر تر از گذشته باشد.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار ادامه داد: مدیریت ما باید در تعقیب مشکلات باشد و نباید از مشکلات عقب بیفتد تا در نهایت بر آن چیره شود در غیر اینصورت و در شرایطی که روند مشکلات فزاینده باشد و در مقابل کیفیت مدیریت ها روند کاهنده داشته باشد گسلی ایجاد می شود که از درون آن جز نارضایتی اجتماعی نمی تواند بیرون بیاید.

کوثری با بیان اینکه پروژه ها و کارهای بزرگ و کم نظیر در استان سیستان و بلوچستان در حال اجرا است؛ اضافه کرد: پروژه راه آهن، طرح‌های بزرگ گازرسانی به شهرستان ها و همچنین طرح‌های بزرگ در حوزه مرز و بازارچه‌ها و طرح‌های بزرگ کشاورزی در شمال و جنوب استان در حال انجام است که همه اینها محصول زحمات و بستری است که نظام فراهم کرده و جای تقدیر و تشکر از همه مدیران دارد.

وی با بیان اینکه استان به لحاظ فرهنگی، اجتماعی و‌مذهبی از تنوع بالایی برخوردار است، استان را رنگین کمان اقوام و‌مذاهب برشمرد و گفت: برادران تشیع و تسنن و اقوام مختلف در صلح و آرامش و در کنار یکدیگر باهم زندگی می‌کنند به طوری که از زاهدان به عنوان پایتخت وحدت اسلامی یاد می شود.

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری افزود: به گواه تاریخ، قوم بلوچ و‌سیستانی های خونگرم از اصیل ترین اقوام ایرانی هستند که سهم زیادی در غنای فرهنگی ایران داشته اند.

کوثری ادامه داد: در میان بلوچ ها تاکنون واگرایی سرزمینی و واگرایی سیاسی نداشته ایم به غیر از برخی ستیزه جویی های معدود در تاریخ معاصر که در مجموع واگرایی محسوب نشده و قابل چشم پوشی است. این قوم خود از مدعیان ایرانی بودن است و حب وطن و میهن دوستی در میان آنها بسیار قوی است.

وی تصریح کرد: ایران یک وحدت جوهری است که از تنیدگی اقوام ایرانی تشکیل شده و سیستان و بلوچستان نیز به همین گونه می باشد، لذا حفظ وحدت ملی، انسجام و برادری دینی از اوجب واجبات است و‌ برقراری موازنه بین نیروهای اجتماعی و نگه داشتن آنان حول نظام اسلامی و ایران از رسالت های ما باید باشد.

معاون سیاسی افزود ؛ سیاست ورزی از سوی فعالان اجتماعی و سیاستگذاری از ناحیه حاکمیت می بایست پیرامون حفظ و تقویت این وحدت و انسجام باشد و با ابتنا بر این تنوع اجتماعی و قومی است که سیاست ورزی شکل می گیرد.

وی افزود در سیاست ورزی امکان اشتباه معقول از ناحیه هر کدام از طیف های فعال در حوزه سیاست بدلایلی چون اشتباه در ارزیابی و محاسبه نیروهای خود یا رقیب محتمل است و بر این اساس ممکن است بخشی از نیروهای اجتماعی در یک رقابت انتخاباتی بر اساس همان محاسبه غیر دقیق نتیجه مورد نظر را نگیرد.

این مساله البته اشکالی ندارد و در رقابت های آتی قابل جبران است اما اگر در یک رقابت سیاسی و انتخاباتی نتیجه مورد نظر حاصل نشد نباید قواعد کلان و چارچوب ها را که همان حفظ وحدت و برادری دینی و ملی است زیر سوال ببریم و به چالش بکشیم. چون این مساله بدرستی جزو خطوط قرمز نظام جمهوری اسلامی است.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار گفت: محدوده فعالیت حوزه سیاسی به عنوان جانشین استاندار محدود به حوزه فرمانداران، بخشداران و برخی از دستگاه‌ها نمی‌شود و فراتر از این موضوعات است.

کوثری با اشاره به در پیش رو بودن برگزاری انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و انتخابات شوراهای اسلامی شهر و‌روستا، هر دو‌انتخابات را مهم برشمرد و اظهار داشت: انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا بدلیل بافت اجتماعی استان و جمعیت بالای روستایی استان باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی از فرمانداران و بخشداران خواست: با استفاده از همه ظرفیت ها و امکانات موجود در جهت برگزاری انتخابات سالم و قانونمند با مشارکت حداکثری مردم برنامه ریزی و تلاش کنند.

مدیرکل دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری نیز در این جلسه گزارشی از حوزه معاونت سیاسی و اجتماعی استانداری ارایه داد.

محمد سرایانی؛ تشکیل خانه سمن ها، تشکیل خانه احزاب و راه اندازی نمایندگی وزارت امور خارجه در استان، ارتقاء سطوح تقسیمات کشوری و برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان را از جمله اقدامات مهم حوزه معاونت سیاسی و اجتماعی استانداری در سیستان و بلوچستان نام‌برد.

گفتنی است؛ در پایان این جلسه از محمدهادی مرعشی برای سرپرستی حوزه معاونت سیاسی و اجتماعی و اقدامات مدیرکل دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری و کارشناسان این دفتر تقدیر شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار