رییس جمعیت هلال احمر کنگاور گفت: طی ۹ ماه گذشته تعداد چهار خانه هلال با هدف تقویت و ایجاد زمینه حضور و مشارکت واقعی آحاد مختلف جامعه در فعالیت‌های امداد و بشردوستانه در این شهرستان افتتاح شد.
کد خبر: ۹۲۷۱۰۴
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۰ 26 December 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،علی اکبر جمالی ، با اشاره به اینکه خانه های هلال در بخش مرکزی این شهرستان، در شهر گودین و روستاهای کارخانه، قارلق و فش بوده، افزود: این روستاها حادثه خیز بوده و در گذشته چندین مورد زلزله و سیل در آنها اتفاق افتاده است.
وی با اشاره به ظرفیت خوب دهیاری ها و اهمیت نقش آفرینی آنها در ارایه سریع تر خدمات به نیازمندان هنگام بروز حوادث افزود: ستون خیمه کمک رسانی ها، دست دهیاری هاست و تأکید داریم که از این پتانسیل به درستی استفاده شود.
رییس جمعیت هلال احمر کنگاور در ادامه گفت: طی ۹ ماه گذشته؛ هفت فقره تصادف جاده ای برون شهری و درون شهری، ۱۰ مورد آتش سوزی، ۵۴ مورد آبگرفتگی و تخلیه آب منازل مسکونی و یک مورد غرق شدگی در روستای کهریز کلان توسط امدادگران هلال احمر کنگاور امدادرسانی شد.
او در ادامه گفت: همچنین ۲۵ پرونده برای کمک بلاعوض به بیماران نیازمند جامعه در این شهرستان تشکیل شده است.
جمالی همچنین با اشاره به برگزاری دوره های آموزشی تخصصی، کاهش مخاطرات و آشنایی با کمک های اولیه، اظهار داشت: حدود یک هزار نفر در سال جاری آموزش دیده اند اما به دلیل شیوع کرونا این دوره ها هم اکنون غیرحضوری بوده و به شکل آنلاین برگزار می شود.
این مسوول در ادامه گفت: برگزاری پویش نذر سلامت، توزیع ماسک و ضدعفونی محل عزاداری ها، برگزاری طرح آمران سلامت برای دعوت از عموم مردم به رعایت پروتکل های بهداشتی در غالب سه ایستگاه درسطح شهربه مدت ۱۵ روز، برگزاری طرح ملی ناظران سلامت برای بازرسی در طرح محله محور و خانه به خانه و برگزاری پنج شنبه های آموزشی در هر هفته برای توان افزایی و هم افزایی نجاتگران از جمله اقدامات جمعیت شهرستان طی مدت اعلام شده بوده است.
شهرستان کنگاور در ۹۰ کیلومتری شرق کرمانشاه قرار دارد که یک پایگاه امداد جاده ای هلال احمر در سه راهی شهید زنگنه در بزرگراه کربلا دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار