سخنگوی ستاد سالگرد مردمی شهید سردار سلیمانی گفت: آمران و عاملان اصلی ترور سردار شهید به ۴۸ تن افزایش پیدا کرده اند.
کد خبر: ۹۲۷۴۱۹
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۲ 27 December 2020
                                                   عاملان ترور شهید سردارسلیمانی به ۴۸تن رسید
به گزارش تابناک حسین امیر عبداللهیان سخنگوی ستاد سالگرد مردمی شهید سردار سلیمانی صبح امروز (یکشنبه) در نشست خبری اعلام برنامه‌های بنیاد حفظ و نشر آثار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی (مکتب حاج قاسم) برای مراسم گرامیداشت نخستین سالگرد شهادت فرماندهان شهید سردار حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس اظهار داشت: اولین سالگرد شهادت سردار سپهبد سلیمانی عزیز همزمان است با ورود به ایام شهادت حضرت فاطمه (س). سردار سلیمانی در حسینیه خود در زادگاهشان کرمان همیشه مراسم عزاداری این ایام را برگزار می‌کردند. ویژگی اصلی سردار سلیمانی مردمی بودن وی بود.

وی عنوان کرد: سرکار خانم زینب سلیمانی به نمایندگی خانواده شهید فعالیت‌های گسترده‌ای را برای مراسم سالگرد دنبال می‌کنند. شروع رسمی برنامه‌های سالگرد را در روز‌های اخیر با دیدار اعضای خانواده شهید با مقام معظم رهبری داشتیم. برنامه‌های متنوعی نیز از دوستداران سردار طراحی شده است.

 

سخنگوی ستاد سالگرد مردمی شهید سردار سلیمانی افزود: برنامه‌های سالگرد بازه زمانی ده روزه را در پی دارد و تا ۲۷ دی ماه که همزمان با نقطه عطف خطبه مقام معظم رهبری در تجلیل از سردار سلیمانی، ادامه پیدا خواهد کرد. در سطح داخلی برنامه‌ها اشکال و ابتکاراتی را شامل خواهد بود و اقشار مختلف مردم ابتکارات خود رو اعلام کردند. از اقشار کارگری، کارمندی و دانشگاهی تا هنرمندان و ورزشکاران از اقشاری هستند که در بعد مردمی برنامه‌ها را دنبال می‌کنند.

امیرعبداللهیان با بیان اینکه برنامه‌ها به دلیل شرایط کرونایی به صورت مجازی برگزار می‌شود، گفت: برخی برنامه‌ها به صورت حضوری در منطقه و حتی در محور مقاومت انجام خواهد شد، برنامه‌هایی هم در سطح بین المللی برنامه ریزی شده است. فراخوان مسابقات کتابخوانی و … طراحی شده است. فراخوان «مرد میدان» یکی از فراخوان‌های مهم است. برگزاری تئاتر‌هایی به صورت آنلاین تحت عنوان سرباز مقاومت در سطح ملی از جمله این برنامه‌ها است.

وی خاطرنشان کرد: در طرح نیروی بسیج، تحت عنوان سردار سلیمانی در چند سطح اقدام شده است. برای سطح اول نیرو‌های بسیج در سطح مقاومت در آستانه مبارزه با کرونا اقداماتی را انجام دادند و ۲ هزار نفر زندانی غیرعمد با کمک‌های مومنانه آزاد شدند. قرار است همایشی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به صورت حضوری برگزار شود، اما این برنامه از طریق رسانه به صورت زنده پوشش داده خواهد شد.

سخنگوی ستاد سالگرد مردمی شهید سردار سلیمانی ادامه داد: همچنین در زادگاه سردار سلیمانی عزیز در شهر و استان کرمان برنامه‌های متنوعی به مدت ۱۰ روز طراحی شده است و تمرکز این برنامه‌ها مردمی بودن است. زیارت مزار شهید سلیمانی از امروز به صورت آنلاین فراهم است. از روز گذشته فراخوان «مرد میدان» اعلام شده و هم از طریق فضای مجازی و هم تلفن گویا دوستداران شهید سلیمانی می‌توانند دلنوشته ها، اشعار و عکس‌ها و آثار خود را در اختیار سایت قرار دهند.

امیرعبداللهیان بیان کرد: صد‌ها مستند تولید شده است که از جمله آن‌ها مستند آمرلی و مستند ۳۶۰ درجه و مستند ابومهدی المهندس هستند. ذکر خاطرات و تاریخ مستند زندگی سردار سلیمانی با حساسیت خاصی از سوی بنیاد سردار سلیمانی دنبال می‌شود که مهمترین مسئولیت این بنیاد جلوگیری از تحریف زندگی سردار سلیمانی است. اولین زندگی نامه خودنوشت سردار سلیمانی همزمان با سالگرد شهید تحت عنوان، «از چیزی نمی‌ترسیدم» منتشر می‌شود. این کتاب به ۷ زبان زنده دنیا در حال ترجمه شدن و انتشار است و کاملاً به دستخط شخص سردار سلیمانی است.

وی تصریح کرد: کتاب دیگری تحت عنوان سربازنامه اثر افشین اعلا از آثاری است که منتشر خواهد شد. در سطح بین المللی برنامه‌های مردمی در یمن، لبنان، فلسطین و عراق در حال انجام است. یک جایزه بین المللی در جریان سالگرد با یک برنامه ویژه با عنوان جایزه ایثار سردار سلیمانی در نظر گرفته شده است و به افرادی تعلق می‌گیرد که در تراز مقاومت باشند.

سخنگوی ستاد سالگرد مردمی شهید سردار سلیمانی تاکید کرد: علی رغم اینکه در فضای مجازی محدودیت‌هایی برای استفاده از عکس و نام سردار سلیمانی ایجاد شده است اقداماتی در حال انجام است. علی رغم تلاش قوه قضائیه برای برخورد با عاملان ترور شهید سردار سلیمانی امیدوار هستیم زودتر شاهد مجازات آن‌ها باشیم. به ۶ کشور نیابت قضائی داده شده است و دستگاه قضائی با جدیت در حال پیگیری این پرونده هستند.

امیر عبداللهیان اضافه کرد: آمران و عاملان اصلی ترور سردار شهید به ۴۸ تن افزایش پیدا کرده اند که امیدواریم در کوتاه مدت شاهد حکم قضائی این افراد باشیم. علاوه بر آن، انتقام سخت در زمان خود و به شیوه مناسب خود انجام خواهد شد، هرچند چند سیلی مقتدرانه به گوش متجاوزین زده شده است.

وی در رابطه با اینکه شهادت سردار سلیمانی چه اندازه در تقویت جبهه مقاومت تأثیرگذار بوده است گفت: سردار سلیمانی در دوران حیات خود چند اقدام شاخص داشتند. شاخص‌ترین اقدام وی در دوره حیات در کنار نقش بزرگشان در جنگ تحمیلی و تأمین امنیت شرق کشور و محکوم کردن رژیم صهیونیستی، رقم زدن ترتیبات سیاسی امنیتی جدید بود که اجازه نداد علی رغم اجتماع و حمایت بیش از ۸۰ کشور جهان، کشور سوریه به لیبی جدید تبدیل شود و مانع تجزیه عراق و سوریه شد.

امیرعبداللهیان افزود: شهید سلیمانی بزرگ‌تر از سردار سلیمانی است. اندیشه‌های سردار سلیمانی تحت عنوان مکتب سلیمانی چراغ راهی در عرصه علم و فناوری و پیشرفت منطقه است.

سخنگوی ستاد سالگرد مردمی شهید سردار سلیمانی در رابطه با اینکه آیا رژیم صهیونیستی و آمریکا با ترور سردار سلیمانی توانستند به اهداف خود برسند، تاکید کرد: پس از ترور سردار سلیمانی، عشق مردم به آرمان‌های انقلاب اسلامی و اعتماد به مقام معظم رهبری، سردار سلیمانی و نظام نشان داده شد و می‌توان به صراحت گفت بازتاب‌های پس از ترور سردار سلیمانی حداقل در ۱۰۳ نقطه به گونه‌ای بود که نه تنها اهداف دشمنان به نتیجه نرسید بلکه هیمنه پوشالی کاخ سفید و رژیم صهیونیستی را فروپاشید.

وی در ادامه تاکید کرد: در تهران ۱۲ دی ماه همایش حضوری محدود با حضور شخصیت‌هایی از داخل و خارج کشور برگزار خواهد شد.

امیر عبداللهیان در پایان در رابطه با جزئیات پرونده ترور سردار شهید سلیمانی، اضافه کرد: بازپرس ویژه پرونده ترور سردار سلیمانی اقداماتی را با مقامات عراق انجام دادند، اما قوه قضائیه اصرار دارد این پرونده بدون خدشه و در نهایت دقت مراحلش انجام شود. مقامات دولتی عراق همکاری خوبی با قوه قضائیه داشتند و این پرونده به جدیت در حال پیگیری است

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار