جمع بندی یک سفر
غلام رضا پناه روز چهارشنبه در نشست جمع بندی و مصوبات سفر سه روزه معاونان وزیر و مدیران عامل بانک های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به‌ کهگیلویه و بویراحمد، در یاسوج اظهار داشت: هدف اصلی این سفر بررسی مشکلات کهگیلویه و بویراحمد بوده که به دستور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با عالی ترین مقامات وزارتخانه شکل گرفت.
کد خبر: ۹۲۸۳۰۵
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۴ 31 December 2020

 به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، معاون توسعه و منابع انسانی وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی گفت : به منظور محرومیت زدایی و توسعه اشتغال سفر سه روزه  هیات اعزامی از سوی وزارت کار به کهگیلویه و بویراحمد انجام شد ‌و مصوباتی در پی داشت که برخی از آن ها نهایی و مابقی بررسی و برای اجرا به سازمان ها و دستگاه های دولتی ابلاغ می شود.
 غلام رضا پناه روز چهارشنبه در نشست جمع بندی و مصوبات سفر سه روزه معاونان وزیر و مدیران عامل بانک های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به‌ کهگیلویه و بویراحمد، در یاسوج اظهار داشت: هدف اصلی این سفر بررسی مشکلات کهگیلویه و بویراحمد بوده که به دستور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با عالی ترین مقامات وزارتخانه شکل گرفت.

وی افزود: سه نفر از معاونان وزیر، ۲ نفر از مدیران عامل بانک ها، ۲ نفر از مدیران عامل صندوق های کشوری به استان سفر کردند.

معاون توسعه ‌و منابع انسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت:تصریح کرد: ضعف ها و نارسایی های پروژه ها در شهرستان های مختلف شامل کهگیلویه، گچساران و باشت، بویراحمد، دنا و ... بررسی شد.

پناه تاکید کرد: از پروژه های کلان استانی که در توسعه منطقه نقش اثر گذاری خواهند داشت، بازدید هایی انجام گرفت.
وی ابراز داشت: محورهای مواصلاتی استان از جمله جاده یاسوج به اصفهان، یاسوج به شیراز جزو اولویت های استان هستند که زمینه توسعه همه جانبه را فراهم می کنند و به دنبال آنیم که از محل ماده ۵۶ با حمایت بانک ها مورد استفاده قرار گیرد تا بتوانیم این پروژه ها را به بهره برداری برسانیم.
معاون توسعه و منابع انسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد: ۲ سد شامل سد تنگ سرخ و ابریز کهگیلویه ‌نیز مورد مطالعه و بررسی قرار گرفتند.
پناه بیان کرد: در جلسه نهایی تهران بر اساس میزان اعتباری که بانک های عامل ما ( توسعه تعاون و رفاه) خواهند داشت اولویت بندی خواهیم کرد و زمینه تامین تسهیلات چهار پروژه مهم استان فراهم می شود.

وی گفت: در زمینه اشتغال۱۲۰ میلیارد تومان علاوه بر تسهیلاتی که این استان داشته، در نشست کارگروه اشتغال با حضور معاون اشتغال و کارآفرینی وزارت تعاون تصویب شد تا به استان اختصاص یابد.

معاون توسعه و منابع انسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد:  تسهیلات مورد نیاز با نرخ ۶ درصد در اختیار پروژه های نیمه تمام، پروژه های دارای اولویت و دیگر پروژه های روستایی و به ویژه در حوزه گردشگری قرار می گیرد.

پناه افزود: بانک های زیر مجموعه وزارت تعاون برای طرح هایی که مشکل سرمایه در گردش دارند و یا تعطیل شده اند و در حوزه تعاونی ها نیز تعاونی های مشکل دار تسهیلاتی در اختیار آن ها قرار خواهد گرفت.

معاون توسعه و منابع انسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: پروژه های ورزشی کارگری در حوزه کهگیلویه با حمایت استاندار بحث واگذاری زمین آن ها نهایی می شود ‌و اعتبار بخشی می شوند.

پناه بیان کرد: بانک رفاه کارگران‌ و صندوق‌ کار آفرینی امید ‌و صندوق بازنشستگی کشوری و شستا پذیرفتند که در حوزه سرمایه گذاری اقدامات مهمی را برای استان انجام دهند.

وی ادامه داد: بیش از ۲۰ هزار تن شیلات سردابی در این استان تولید می شود که به صورت فراوری و بسته بندی های مناسب برای صادرات و مصرف داخلی استفاده نمی شود و یرای این بخش در زمینه خرید، بازاریابی و بسته بندی اقدام های مناسب انجام می شود.

پناه گفت: در حوزه صنایع پایین دستی پتروشیمی مقرر شد که پروژه هایی که استان معرفی می کند با اولویت بندی اقداماتی صورت گیرد.

معاون توسعه و منابع انسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: در حوزه کشاورزی و کشت های گلخانه ای به طور ویژه صندوق کارآفرینی امید متقبل شد که در این حوزه فعالیت های خوبی انجام دهد.

پناه اضافه کرد: در حوزه گردشگری در ابعاد مختلف ،تسهیلات ارزان قیمت، مشارکتی و سرمایه گذاری با استفاده از ظرفیت صندوق توسعه ملی، بانک توسعه تعاون، بانک رفاه کارگران بدون محدودیت و سقف به استان کمک می شود.

وی بیان کرد: صندوق کارآفرینی امید جشنواره هایی را با هزینه خودشان متقبل شده و در استان برگزار می کنند.

معاون توسعه و منابع انسانی وزارت تعاون، مار و رفاه اجتماعی عنوان کرد: در حوزه گیاهان دارویی مقرر شد کارهای بزرگی برای تسهیلات و سرمایه گذاری در استان انجام گیرد.

وی تاکید کرد: سازمان فنی و حرفه ای کشور هم متقبل شدند که ۲ کار مهم ایجاد دپارتمان گیاهان دارویی و آموزش ۵ هزار نفر را با حمایت مسیولان استانی در حوزه مهارتی به اتمام برسانند.

وی افزود: در حوزه سازمان تامین اجتماعی در حوزه درمان نیز مراکز درمان در شهرهای مختلف از جمله یاسوج ،دهدشت  و بهمئی پیشنهاد هایی ارائه شده ، موارد مطرح شده در تهران بررسی می شود.

پناه اضافه کرد: برای بازنشستگان در استان خانه امیدی وجود دارد که تجهیزات و امکانات کافی ندارد و یا اینکه کوچک است و قول داده شد این مجموعه تجهیز شود.

معاون توسعه و منابع انسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: بخشی از این مصوبات امروز نهایی شد و مابقی نیاز به اولویت بندی دارد که بتوانیم در تهران با حضور مدیران عامل بانک ها و استاندار بررسی می کنیم.

پناه عنوان کرد: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر عشایر بیمه افراد واجد شرایط چند بخش استان را به طور رایگان انجام می دهد.

وی بیان کرد: در نشست نهایی در تهران با حضور وزیر ، این مصوبات تصویب می شوند و برای اجرا به سازمان ها و دستگاه ها ابلاغ می شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در نشست جمع بندی و مصوبات سفر سه روزه نیز  گفت: میانگین سپرده و مصارف ۸۵ درصد است که این میزان در استان ما ۱۱۵ درصد است.

حسین کلانتری افزود: کهگیلویه و بویراحمد در این زمینه رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.

وی تاکید کرد: استان در پرداخت تسهیلات اشتغال زا رتبه اول را داراست.

وی گفت: بانک های توسعه تعاون، رفاه کارگران و صندوق کارآفرینی امید در استان بانک های موفقی هستند که در راستای سیاست های دولت گام برمی دارند و شاهد درخشش آن ها بوده ایم.

کلانتری با اشاره به اعزام این هیات به استان ابراز داشت: قدر دان توجه ویژه دولت و وزارت کار هستیم زیرا که این استان به عنوان استان نخست از مجموع ۷ استان که برای محرومیت زدایی انتخاب شده بودند، میزبان هیات اعزامی از سوی وزارت کار بود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: حدود ۵۰ طرح در بخش های مختلف در حوزه آب، اشتغال، راه و ...با حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان برآورد کردیم و ارایه دادیم و این طرح ها بررسی شدند.

هیات اعزامی وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی شامل معاونان وزیر، مدیران صندوقها و مدیرعامل بانکهای زیر مجموعه در سفر سه روز به کهگیلویه و بویراحمد پس از بررسی مشکلات و بازدید از طرح ها.تصمیاتی برای کمک به محرومیت زدایی از استان اتخاذ کردند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار