رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزايش شمار جانباختگانبه کووید19 کهگیلویه و بویراحمد به 403 نفر خبر داد و گفت: متاسفانه طی 24 ساعت گذشته 3 هم استانی بر اثر ابتلا به ویروس كرونا جان خود را از دست دادند.
کد خبر: ۹۲۸۳۲۱
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۰ 30 December 2020

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج؛ دکتر پرویز یزدانپناه افزود: هم اکنون 165 بيمار در بيمارستانهاي كرونايي استان بستري مي باشند كه 74 بیمار مبتلای قطعی هستند وًاز این تعداد 19 نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان هستند.

وی اضافه کرد: تعداد بهبود یافتگان بیماران کرونایی کهگیلویه و بویراحمد تاکنون 21146 مورد گزارش شده است.

وی اضافه کرد: از 399 جواب نمونه دریافت شده از آزمایشگاه سلولی مولکولی یاسوج كه شامل تست هاي pcr و سريع بودند حدود 32 درصد نمونه ها مثبت بودند و بیشترین موارد مثبت در شهرستان هاي بویراحمد، گچساران، کهگیلویه، لنده و دنا مي باشند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد عنوان كرد: در طی مدت 11ماه شیوع کرونا مردم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی نقش بسزایی در کنترل بیماری داشته اند و از این پس نیز تنها با همکاری مردم بیماری کنترل می شود.

دكتر يزدان پناه افزود: تمام شهرهاي استانهاي مجاور استان ( فارس، اصفهان و خوزستان) در وضعيت زرد مي باشند ولي شهرستانهاي بويراحمد و كهگيلويه در وضعيت نارنجي باقي مانده اند و با توجه به افزايش تجمعات اميد به تغيير وضعيت از نارنجي به زرد كم رنگ شده است.
وی خاطر نشان کرد: متاسفانه عادی انگاري بيماري،کاهش رعایت شیوه‌های بهداشتی در بین برخی از افراد و افزايش تجمعات از عوامل خطر افزايش شيوع بيماري در استان است که می‌طلبد شهروندان بدون استفاده از ماسک جایی نروند، به جز بر حسب ضرورت از منزل خارج نشوند، فاصله فیزیکی را رعایت کنند و از حضور در مكانهاي پرخطر اجتناب نمايند تا شاهد كاهش موارد مبتلا و مرگ و مير به این ویروس نوپدید و خطرناک باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار