تابناک از شورای آموزش و پرورش شهرستان گزارش می دهد
جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد با حضور اعضا و مدیریت فرماندار این شهرستان پس از مدتی وقفه به دلیل شرایط خاص کرونایی در محل فرمانداری برگزار شد .
کد خبر: ۹۲۸۴۹۰
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۲ 31 December 2020
جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد با حضور اعضا و مدیریت فرماندار این شهرستان پس از مدتی وقفه به دلیل شرایط خاص کرونایی در محل فرمانداری برگزار شد .
مدیر آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد و دبیر شورای آموزش و پرورش این شهرستان در ابتدای نشست ضمن بیان دستور جلسه از عدم اجرایی شدن مصوبات آخرین جلسه انتقاد کرد.
کورش دلشاد گفت : متاسفانه برخی مصوبات مهم نشست مرداد ماه شورا به مرحله اجرا نرسیدند و برخی دستگاه ها در این زمینه همکاری لازم با آموزش و پرورش را ندارند.
دلشاد افزود : با توجه به جایگاه قانونی شورای آموزش و پرورش و لازم الاجرا بودن مصوبات آن ، می توان دستگاه ها و نهادهایی که مصوبت این ورا را اجرا نمی کنند از لحاظ قضایی تحت پیگرد قرار داد.
آموزش و پرورش استان اعتبارات را عادلانه توزیع کند
مدیر آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که نیمی از دانش آموزان استان فقط در این شهرستان حضور دارند گفت : نمی توان گفت که مدیر کل کم کاری می کند اما در مجموع ما انتظار داریم با داشتن بیش از 67 هزار دانش آموز در استان ، سهم اعتباری خود را منصفانه بگیریم .
دلشاد افزود : در بحث اعتبارات ما فقط سهم خود را مطالبه می کنیم و در واقع از حق خود دفاع می کنیم و بیش از آن هم نمی خواهیم .
وی ادامه داد : متاسفانه در برخی مناطق شهستان بویراحمد نیازمندی ها از مناطق محرومی مانند زیلایی ، دیشموک و دیگر مناطق محروم بیشتر است لذا نیازمند توجه بیشتر هستیم ضمن اینکه انتظار داریم در بحث استفاده از ظرفیت خیرین به این شهرستان بیشتر توجه شود .
دبیر شورای آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد ، ضمن تشکر از مدیریت خوب شاهرخ کناری در مقابله با کرونا ، افزود : نزدیک به 700 نفر از دانش آموزان این شهرستان مطلقا دسترسی به فضای مجازی ندارند که آموزش و پرورش توانست با تهیه درسنامه ، در راستای تحقق عدالت آموزشی به این دانش آموزان کمک مهم و مفیدی انجام دهد.
وی به دغدغه واقعی فرماندار نسبت به آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت : انتظار داریم در خصوص ملزم کردن دستگاه ها و نهادها برای همکاری با آموزش و پرورش اقدام شود.

اعلام مبلغ شهریه مدارس هیئت امنایی
یکی از مهمترین دستورات جلسه که مورد بحث کارشناسی قرار گرفت موضوع شهریه مدارس هیئت امنایی بود که کارشناسان و برخی مدیران این مدارس حاضر در جلسه به بیان دیدگاه های خود پرداختند.
وجود هزینه های معمول هر ساله ، عدم کمک نوسازی برای تعمیرات ، نیازمندی برخی هنرستان ها به خرید برخی مواد برای فرایند آموزش ، وجود هزینه های مضاعف در حوزه نرم افزاری بر مدارس برای کار در فضای مجازی و برخی مشکلات دیگر از جمله مواردی بود که مورد اشاره قرار گرفت.
یکی از مدیران هم با گلایه از عدم پرداخت شهریه مدارس هیئت امنایی گفت : معلمین ما علاوه بر حضور مجازی در کلاس در زمان قانونی به دلیل مشکلات برخی دانش آموزان مجبور هستند ساعات زیادی را در طول روز با این دانش آموزان تدریس کنند .
فرماندار بویراحمد در بخش پایانی و پس از سخنان کارشناسان و اعضا و در  جمع بندی این جلسه ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت فاطمه (س) و اولین سالگرد شهادت سردار سلیمانی گفت : در خصوص شهریه مدارس هیئت امنایی و با در نظر گرفتن شرایط کرونایی مصوب می شود که حداقل پرداختی همانند سال قبل 77 هزار تومان و حداکثر پرداختی 220 هزارتومان باشد این در حالی است که سقف پرداختی در سال گذشته 400 هزار تومان بود.
شاهرخ کناری ادامه داد : پرداختی اولیاء منوط به رضایت آن ها است و حتی اگر برخی اولیاء نیازمند کمک باشند ، ضمن عدم لزوم پرداخت شهریه لازم است که به آن ها کمک شود .
وی در خصوص لزوم فروش اموال غیر منقول یا غیر منقول دستگاه ها هم گفت : با توجه به مصوبه دولت لازم است دستگاه ها در این خصوص اقدام و از وجوه حاصل از آن اقدام به پرداخت پاداش پایان خدمت پرسنل خود نمایند.
فیلم / آموزش و پرورش در خصوص اعتبارات شفاف سازی کند

فیلم / مصوبه ای برای شهرداری یاسوج
یکی از موارد مطرح شده در سخنان فرماندار شهرستان بویراحمد مربوط به بند 3 ماده 13 شورای آموزش و پرورش بود که شاهرخ کناری در خصوص آن مصوبات جلسه را مطرح کرد .
کناری همچنین از مصوبه این شورا گفت و افزود : تا تعیین تکلیف بند 3 ماده 13 شورای آموزش و پرورش هیچ موردی از ماده 17 به کمیته تطبیق ارسال نشود.

شاهرخ کناری در پایان به دو موضوع درسنامه و قبولی چشمگیر کنکوری این شهرستان هم اشاره کرد و گفت :  در خصوص تهیه و توزیع درسنامه در شهرستان اقدام آموزش و پرورش بسیار خوب و قابل تقدیر است ضمن اینکه باید از موفقیت کنکوری های شهرستان هم از مجموعه آموزش و پرورش ، اولیاء و خود دانش آموزان تقدیر کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار