نشست رؤسای حوزه های قضایی استان
وی با عنوان این نکته که در کلیه شهرستانها و حوزه های قضایی استان کارگروه‌های مبارزه با زمین‌خواری تشکیل شده است افزود: هدف این کارگروه مبارزه با فساد در ادارات و مبارزه با زمین‌خواری می باشد.
کد خبر: ۹۲۸۹۱۰
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۹ 02 January 2021

رئیس کل دادگستری در نشست رؤسای حوزه های قضایی استان کهگیلویه و بویراحمد فرا رسیدن سالروز شهادت سپهبد شهید سردار دلها حاج قاسم سلیمانی را تسلیت گفت.
 به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، حسن نگین تاجی با بیان این که ما باید صادقانه و خالصانه به مردم خدمت کنیم اظهار کرد: لازم است در همه آیتم‌ها، اولویت‌ها را حفظ کنیم و هدف خدمت به مردم و رفع مشکلات آنها باشد.
رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: در کلیه حوزه های قضایی، دادگستری رسیدگی پرونده های مردم را با کیفیت ادامه خواهد داد.
 وی گفت: آراء قضات باید عدالت محور و تمام اصول و مراحل رسیدگی به پرونده‌ها نیز رعایت شوند.
قاضی القضات دادگستری استان خطاب به رؤسا و داستان‌های حوزه های قضایی استان اظهار کرد:یکی از اولویت‌های اصلی دستگاه قضایی استان نظارت بر روند رسیدگی پرونده‌ها می باشد و شایسته است در همین راستا، رؤسا و دادستان های حوزه های قضایی استان نیز، به این امر توجه خاص داشته باشند تا حقی ضایع نشود.
دکتر نگین تاجی تأکید کرد: وقتی خداوند رسیدگی به بخشی از حق و حقوق مردم را به قضات واگذار کرده و ما باید حق و حقوق مردم را به درستی رعایت کنیم و ما همواره باید خدمت به خلق خدا را مد نظر خود قرار دهیم و به مردم ظلم دیده، جهت احقاق حق آنها کوشش کنیم.
نگین تاجی : جدیت در مبارزه با فساد اداری و زمینخواری / ملک حسینی : دادستان ها هماهنگ و از هم حمایت کنند

‏ مقام ارشد قضایی استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: کنترل ورودی پرونده‌ها که جز حقوق مردم است، خیلی مهم می باشد.
رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد، بیان داشت: حرکت جهادی کارکنان دستگاه قضایی در استان را، که در کاهش موجودی پرونده ها و مختومه نمودن پرونده های مُسن و تعیین تکلیف آنها، کارهای خیلی بزرگی انجام داده اند تحسین می کنم.
رئیس کل دادگستری استان در ادامه افزود: رسیدگی با کیفیت به کلیه پرونده‌ها در دستگاه قضایی استان در چارچوب قانون است و جهت جلو گیری از اطاله دادرسی در سریع ترین زمان ممکن، به صورت علمی وتخصصی تعیین تکلیف می شوند.
وی با عنوان این نکته که در کلیه شهرستانها و حوزه های قضایی استان کارگروه‌های مبارزه با زمین‌خواری تشکیل شده است افزود: هدف این کارگروه مبارزه با فساد در ادارات و مبارزه با زمین‌خواری می باشد.
دکتر نگین تاجی اظهار داشت: در سال ۹۹ نزدیک به ۶۰۰ هکتار رفع تصرف در اراضی ملی داشته ایم و در این راه و مبارزه با فساد، کوتاه نخواهیم آمد.
رئیس کل دادگستری استان در پایان از همه رؤسا و دادستان‌های حوزه های قضایی استان جهت حرکت جهادی و رسیدگی های خوب و قانونی و تلاش شبانه‌روزی کلیه کارمندان دستگاه قضایی در استان تشکر کرد.
نگین تاجی : جدیت در مبارزه با فساد اداری و زمینخواری / ملک حسینی : دادستان ها هماهنگ و از هم حمایت کنند
ملک حسینی : دادستان ها هماهنگ و از هم حمایت کنند
در ادامه این نشست سید علی ملک حسینی دادستان مرکز استان، با اشاره به این که دادستان های شهرستان ها جهت احقاق حقوق عامه وظایفی دارند،گفت: این همکاران قضایی باید به وظایفی چون نظارت و بازرسی بر دادسرا و بازرسی کیفی از زندان‌ها، حضور قاضی کشیک در دادسراها، توجه به آمار پرونده ها و کیفیت رسیدگی آنها و همچنین توجه به آمارها و ساماندهی پرونده‌های ورودی به دستگاه قضایی استان و نظارت بر قضات تازه وارد و همکاری با آنها نیز در حوزه های قضایی استان مورد توجه قرار گیرد.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گفت: از دیگر وظایف دادستان‌ها، دفاع از حقوق مردم و بیت المال و نیز اجرای عدالت، باید دغدغه ی اصلی دادستان‌ها و رؤسای حوزه های قضایی استان باشد.
وی عنوان کرد: رؤسای دادگستری ها و دادستان‌های حوزه‌های قضایی، با یکدیگر هماهنگی داشته و یکدیگر را حمایت نمایند.
به نقل از روابط عمومی دادگستری ، ملک حسینی در ادامه بیان کرد: لازم است حقوق شهروندی و حقوق زندانیان نیز بیشتر مورد توجه قرار گرفته و بازرسی از زندانها و ساماندهی زندانیان استان انجام گیرد.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن هشدار به کسانی که قصد دارند در جامعه ناامنی ایجاد نمایند، افزود: حتی ذره ای در مبارزه با جرایم خشن و احقاق حقوق مردم کوتاه نیایند و به شدت با زمین‌خواری ، مبارزه با فساد و رانت خواری مبارزه کنند.و با مخلین امنیت وآسایش مردم به صورت ویژه وجدی برخورد شود.
در این نشست از حجت الاسلام والمسلمین علی سعیدی، رئیس دادگستری شهرستان بهمئی به عنوان قاضی نمونه کشوری تقدیر شد.
نگین تاجی : جدیت در مبارزه با فساد اداری و زمینخواری / ملک حسینی : دادستان ها هماهنگ و از هم حمایت کنند
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار