گزارشی انتقادی
این زنبوردار چرامی ادامه می دهد : در حالی که شهرستان چرام دارای تعاونی زنبورداری می باشد و بیشتر از صد عضو فعال دارد اما برای خرید زنبور ( در راستای تسهیلات اعطایی بنیاد برکت ) باید به شهرستان دیگر مراجعه کنیم.
کد خبر: ۹۲۹۰۴۵
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۷ 03 January 2021

با شنیدن بنیاد برکت ، اولین چیزی که به ذهن می رسد ستاد اجرایی فرمان اما(ره) و اقدامات بسیار موفق این بنیاد است که در بسیاری از حوزه ها اشتغالزایی و عمرانی عملکرد بسیار موفق و قابل دفاعی دارد . بنیاد برکت تقریبا در هر حوزه ای ورود کرده است فراتر از ارگان های دولتی عمل کرده است و البته رضایتمندی بهتری نسبت به حوزه اجرایی داشته است . 

شاید برخی بر این تصور هستند که راز موفقیت بنیاد برکت نتیجه اعتبار مالی آن است در صورتیکه به باور بسیاری از کارشناسان موفقیت این بنیاد بیشتر محصول برنامه ریزی و نیاز سنجی اقدامات و نهایتا پای کار بودن تا حصول نتیجه است چیزی که نزد دستگاه های اجرایی کشور معمولا به حلقه گمشده عملکرد دولت تبدیل شده است . 

بیان این مقدمه برای روشن شدن این موضوع است که اعتماد مردم به موفقیت این بنیاد به دلیل مدیریت خوب اقدامات است و ضمن آن ذکر برجسته شدن کوچکترین ضعف مدیریتی آن در صورت بی برنامگی است . شاید بروکراسی های اداری ، تخلفات مالی ، انحراف تسهیلات برای دستگاه های دولتی ، امری معمول و عادی باشد اما کوچکترین مورد از سوء مدیریت در بنیاد برکت ، برای بسیاری از مردم غیر باور و نتایجی بسیار ناخوشایند به بار خواهد آورد .

تسهیلات اشتغالزایی بنیاد برکت چگونه مدیریت می شود ؟

همانگونه که گفته شد ، حساسیت در عدم انحراف تسهیلات و ایجاد اشتغالزایی واقعی یکی از اقدامات بسیار خوب بنیاد برکت است که در کهگیلویه و بویراحمد هم انتظار می رود این رویکرد به نحو مطلوبی رعایت شود.

اخیرا در شهرستان چرام تعدادی از دریافت کنندگان تسهیلات اشتغالزایی این بنیاد ، مراجعه ای به فرمانداری داشته اند که نسبت به نوع مدیریت تسهیلات اعطایی و فشاری که بر آن ها وارد می شود گلایه داشته اند.

یکی از دریافت کنندگان این تسهیلات و از کسانی که به فرمانداری شهرستان چرام مراجعه اعتراضی داشته است به تابناک کهگیلویه و بویراحمد گفت : ساعت 9:30 صبح دوشنبه 99/10/8 تعدادی از زنبورداران شهرستان مراجعه ای به فرمانداری شهرستان چرام داشته ایم که عمده درخواست ما " برطرف کردن مشکلات زنبورداران ، همکاری ادارات با افراد زنبوردار، واگذاری خرید و فروش زنبور در ازای وام‌های بنیادبرکت ، کمیته امداد ، بانک کشاورزی و..... به تعاونی زنبورداران شهرستان ، شکستن انحصار زنبورداری تحت سلطه افراد خاص و جلوگیری از تبانی روُسای بعضی از ادارات با زنبور‌داران و بقیه دوستان و جلوگیری از ادامه ظلم چندین ساله در راستای زنبور داری بوده است.
این زنبوردار چرامی توضیح می دهد : امتیاز خرید و فروش زنبور در انحصار یک فرد خاص است و در برخی موارد فرد مورد نظر یا توانایی فروش زنبور مورد نظر در راستای دریافت تسهیلات اشتغالزایی بنیاد برکت را ندارد و یا اینکه همکاری لازم را انجام نمی دهد !

این زنبوردار چرامی ادامه می دهد : در حالی که شهرستان چرام دارای تعاونی زنبورداری می باشد و بیشتر از صد عضو فعال دارد اما برای خرید زنبور ( در راستای تسهیلات اعطایی بنیاد برکت ) باید به شهرستان دیگر مراجعه کنیم.
این متقاضی تسهیلات اشتغالزایی بنیاد برکت می گوید : به عنوان مثال در مواردی همه اقدامات بانکی برای دریافت تسهیلات بنیاد برکت را انجام داده و پول هم به حساب متقاضیان واریز شده و حتی قسط بندی شده و اقساط را هم پرداخت می کنیم اما تسهیلات در حساب متقاضی مسدود است و اجازه برداشت داده نمی شود !
به گفته این متقاضی تسهیلات اشتغالزایی بنیاد برکت ، هم اکنون انحصاری بودن محل خرید زنبور مربوط به این تسهیلات در شهر چرام و ناتوانی عامل مورد نظر برای پاسخگویی به نیاز متقاضیان ، عملا این تسهیلات را راکد و بلا استفاده کرده است ضمن اینکه در شغل زنبورداری زمان مناسب برای برخی اقدامات مانند تهیه شکر و یا برخی کارهای دیگر ، محدوده های زمانی و فصلی دارد و عدم توجه صحیح به درخواست های زنبورداران می تواند موجب خسارات های سنگین و جبران ناپذیر شود .

متقاضی تسهیلات اشتغالزایی بنیاد برکت همچنین این انتقاد را وارد کرده است که شهرستان چرام با داشتن یکی از بزرگترین تعاونی های زنبور داری چرا باید برای تهیه زنبور مورد نیاز به شهرستان های دیگر مراجعه کند؟

فرماندار چرام : هیچگونه هماهنگی از طرف بنیاد نشده است!

فرماندار چرام که مخاطب برخی معترضین بوده است در گفتگو با تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، اظهار داشت : در خصوص این تسهیلات و چگونگی برنامه ریزی اعطای آن ها هیچگونه صحبتی یا هماهنگی با فرمانداری صورت نگرفته است لذا نمی توانیم در خصوص جزئیات آن توضیح دهیم.

هادی فتاحی اصل افزود : بنیاد برکت خود مستقیما برنامه ریزی کرده است و خود هم باید پاسخگوی معترضین باشد چون که نه قبل و نه حین اعطای این تسهیلات فرمانداری در جریان امور قرار نگرفته است.

فتاحی اصل گفت : با توجه به اینکه این موضوع در شهرستان تحت مدیریت اینجانب هست مطمئنا پیگیر درخواست های شهروندان هستم اما واقعیت این است که در این مورد به خصوص خود بنیاد باید پاسخگوی متقاضیان معترض باشد .

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
سید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
آره، واقعا حقیقت تلخی است، من اون روز فرمانداری بودم
چرا بنیاد برکت و بانک، و کمیته امداد فقط بگن فاکتور آقای فلانی را می‌پذیریم، .............؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار