تابناک کهگیلویه و بویراحمد بررسی می کند
ابعاد این سفر آنگونه که باید و لازم بود ، در رسانه ها مطرح نشد و به عنوان فرصتی طلایی برای استان محرومی مانند کهگیلویه و بویراحمد که برای توسعه خود نیازمند شدید اعتبارات دولتی و منابع جدید است چندان مورد توجه قرار نگرفت .
کد خبر: ۹۲۹۶۷۰
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۸ 05 January 2021

چند روز گذشته هیئتی متشکل از معاونین وزیر کار و برخی مدیران عامل بانک ها و مسئولین بلند چایه اقتصادی وابسته به وزارت کار ، سفری چند روزه به استان کهگیلویه و بویراحمد داشتند که به جز سفرهای مسئولین ارشد نظام تاکنون چنین سفری در استان بی سابقه یا کم سابقه بوده است.
ابعاد این سفر آنگونه که باید و لازم بود ، در رسانه ها مطرح نشد و به عنوان فرصتی طلایی برای استان محرومی مانند کهگیلویه و بویراحمد که برای توسعه خود نیازمند شدید اعتبارات دولتی و منابع جدید است چندان مورد توجه قرار نگرفت .
تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، سعی دارد ابعاد پیدا و پنهان این سفر را طی چند بخش بررسی کند . در بخش اول این بررسی واقعیات رایزنی های صورت گرفته و پیشنهادات مطرح شده از طرف استان مورد بررسی قرار می گیرد و در بخش های دوم و سوم برخی ضعف ها و سهل انگاری های مرتبط با این سفر مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
سفر پر خیر و برکت
بخش اول و آنچه که مردم استان کهگیلویه و بویراحمد را حتما خوشحال خواهد کرد ، پیشنهادات و ارائه طرح های بسیار مهمی از طرف مسئولین اقتصادی استان به هیئت وزارت کار است که در صورت تصویب حتی بخش بسیار کوچکی از آن ها ، شاهد تحولاتی بزرگ در تسعه کهگیلویه و بویراحمد خواهیم بود.
معاون امور اقتصادی استانداری کهگیلویه وبویراحمد از بررسی پیشنهادات ارائه شده به مسئولان وزارت کار ورفاه اجتماعی در دیدار وزیر با استاندار در روزهای آتی خبر داد.
سید حشمت الله صمیمی دوست  گفت: سفر 25 نفر ازمسئولان مرتبط با وزارت تعاون کار ورفاه اجتماعی نقطه عطفی و اقدامی ماندگار در تاریخ استان کهگیلویه وبویراحمد است که مسئولان ملی یک وزارتخانه در قالب یک تیم ظرفیتها ومشکلات استان را در حوزه اقتصادی بررسی کردند.
وی با تقدیر وتشکر از  وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی و پیگیرهای دلسوزانه حسین کلانتری استاندار کهگیلویه وبویراحمد در بستر سازی و تعامل با مسئولان ملی برای  انجام این سفر پرخیر وبرکت گفت: در این سفر 50 طرح در بخشهای محتلف آب ،راه وشهرسازی ،تامین اجتماعی ، خدمات درمانی تامین اجتماعی و سایر پروژهای راکد در بخشهای صنعت ، کشاورزی  بررسی و پیشنهادات لازم ارائه شد .
صمیمی دوست خاطرنشان کرد:تلاش کردیم با مدیریت عالمانه در این سفر و تدابیر خوب مدیرکل تعاون کار ورفاه اجتماعی استان ، معاونین استاندار ، فرمانداران و مدیران کل دستگاه های اجرایی حداکثر بهره برداری از سفر مسئولان ملی را در استان ببریم و در طرحهای پیشنهادی تلاش گردید تا بر اساس ظرفیت های هر منطقه عدالت رعایت شود تا هیچ  نقطه ای در استان از کمک های وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی  بی نصیب نماند.
وی گفت : جزئیات این طرحهای پیشنهادی بعد از تصویب نهایی به اطلاع افکار عمومی خواهد رسید که گام مهمی در توسعه استان در بر خواهد داشت.
پیدا و پنهان یک سفر / بخش اول ، سفر پر خیر و برکت

معاون امور اقتصادی استانداری کهگیلویه وبویراحمد ذر ادامه افزود: در این سفر استفاده از ماده 56 قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت که در استان مغفول  مانده بود مورد توجه جدی قرار گرفت که بخشی از طرحهای کلان استانی از این قانون برای عملیاتی شدن آنها استفاده خواهد شد.
صمیمی دوست گفت: بسیاری از استانهای توسعه یافته از این قانون برای اتمام طرحهای تاثیر گذار خویش استفاده می کردند که با استفاده از این قانون بسیاری  از طرحهای مهم استانی شتاب چشمگیری می گیرند و توسعه استان را سالها به جلو می اندازند.
وی از ارائه طرح تمدن گردشگری برای معرفی ظرفیتهای گردشگری استان کهگیلویه  وبویراحمد خبر داد وگفت: در این سفر مدیر عامل صندوق کارآفرینی امید کشور موافقت کرد که هزینه برگزاری جشنواره های مختلف گردشگری  در سطح ملی و بین المللی را  برای معرفی و شناسایی پتانسیلهای بخش گردشگری پرداخت نماید که گام مهمی برای توسعه استان خواهد بود.
معاون امور اقتصادی استانداری کهگیلویه وبویراحمد از بررسی طرحهای پیشنهادی سفر مسئولان مرتبط با وزرات تعاون کارورفاه احتماعی در دیدارآتی استاندار با وزیر تعاون و رفاه اجتماعی خبر داد وگفت: امید می رود با تصویب و عملیاتی کردن این طرحها قطار توسعه در  استان شتاب بیشتری بگیرد و توسعه ،عمران و آبادانی را برای مردم شریف این دیاربه ارمغان آورد.
جزئیاتی از پروژه های پیشنهادی
نکته مهم در این سفر ، استفاده از ظرفیت ماده 56 قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت است که در صورت تصویب هر کدام از طرح های پیشنهادی ، شاهد تحول مهمی در استان خواهیم بود . چرا که بر اساس استفاده از این ماده ، استان کهگیلویه و بویراحمد برای توسعه و تکمیل پروژه های مطرح شده با استفاده از منابع بانکی با تضمین سازمان برنامه و بودجه به جای اعتبارات قطره چکانی سالانه یکجا اعتبارات مورد نیاز را دریافت خواهد کرد .
در سفر مذکور از طرف مسئولین استانی پیشنهاداتی در حوزه های مختلف با رعایت عدالت و توازن منطقه و متناسب با نیازمندی های واقعی استان از جمله دو پروژه نیازمند اعتبارات ویژه مانند سد تنگ سرخ و سد آبریز ، حوزه راهسازی ، حوزه تامین اجتماعی در دو بخش درمان (توسعه ، احداث و تامین تجهیزات بیمارستانی ) بخش بیمه ای و بسیاری طرح و پروژه های ریز و درشت دیگر ، داده شده است .
بنابراین گزارش هم اکنون استاندار کهگیلویه و بویراحمد برای پیگیری این پیشنهادات و نهایی کردن آن ها در دیدار با وزیر کار در تهران حضور دارد که در صورت تصویب حتی بخش کوچکی از این پیشنهادات ، شاهد تحولات خوبی در استان خواهیم بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار