عصر امروز از شیرین ترین اتفاقات در روزهای تلخ کرونایی رقم خورد و بی بی صبرگل با همدلی مثال زدنی لرها از لرستان تا کهگیلویه شاهد آزادی فرزند خود بود .
کد خبر: ۹۲۹۹۴۸
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۶ 05 January 2021

تابناک کهگیلویه و بویراحمد ،عصر امروز از شیرین ترین اتفاقات در روزهای تلخ کرونایی رقم خورد و بی بی صبرگل با همدلی مثال زدنی لرها از لرستان تا کهگیلویه شاهد آزادی فرزند خود بود .

ماجرا از زمانی آغاز شد که بی بی صبرگل ساکن روستای «بی‌منجگان» از توابع بخش مرکزی شهرستان کهگیلویه براساس حکم دادگاه قرار بود شاهد اجرای حکم قصاص فرزندش به جرم قتل باشد .

مجید پسرش، متولد ۱۳۶۵ در ۲۴ سالگی به علت دعوایی خانوادگی محکوم به اعدام شد و این روزها در قرنطینه قبل از اعدام بسر می برد که در گزارشی که از رسانه ها منشر شد وضعیت خود را تشریح کرد.

بی‌بی صبرگل که خود را این روزها بیشتر از هر زمان دیگری بی‌پناه و بی‌کس می‌دید، از فقر و تنگدستی و تلخی‌های سال‌های سپری شده بدون حضور مجید می‌گوید و اضافه می‌کند: از هرکس که صدایم را می‌شنود تقاضا می‌کنم جلوی اعدام پسر‌م را بگیرد. یکسال پیش خانواده مقتول از ما درخواست دیه به مبلغ زیادی داشت اما من توانی برای پرداخت آن‌ ندارم و تنها امیدم به خدا و دستان مردم است.

خیری از لرستان

انتشار این خبر در رسانه ها باعث شد یک خیر ورزشکار در لرستان دست به کار شود با ایجاد موجی از همدلی در میان لرتباران عاملی برای آرادی مجید از زندان و مرهمی بر دردهای بی بی صبرگل شود.

دکتر علی دولتشاهی معجزه زندگی پسر اعدامی  کهگیلویه ای بود. این خیر، سرمایه گذار نیکو کار اقتصادی و ورزشی با راضی‌کردن خانواده مقتول تنها کمتر از ۹ ساعت تا اعدام مجیدبیژنی توانست رضایت بگیرد و مبلغ کسری از پول رضایت را هم پرداخت کند.
خیر و سرمایه گذار بومی لرستانی در این خصوص گفت:در حال خواندن اخبار در فضای مجازی و خبرگزاری‌ها بودم ناگهان با خواندن یک خبردر سایت عصر ایران ایران مبنی بر درخواست‌های مادر پیر بویراحمدی که در بدترین شرایط مالی و فقر مطلق با یک پسر سرطانی و یک فرزند در حال اعدام عاجزانه از مردم استمداد کمک برای رهایی فرزندش از چوبه دار می‌کرد یاد مادر خودم در ذهن و فکرم متبدر شد و اشک در چشمانم جاری شد.
درخواست های بی بی صبرگل و انساندوستی دولتشاهی جواب داد
پس از درخواست های بی بی صبرگل و بانی خیر شدن دولت شاهی موجی از همدلی استان های لرنشین را فراگرفت و خود دکتر دولت شاهی عمده مبالغ مورد نیاز را تهیه و ضمن آن دیگر افراد از نماینده سابق تا دیگران ندای خیرخواهی این خیر لرتبار را اجابت کرده و بخشی از مبلغ دیه را تقبل و تامین کردند .
پس از تامین مبلغ مورد نیاز جهت دیه ، امروز خود دکتر دولت شاهی به زندان اهواز مراجعه کرده و پس از آزادی مجید وی را تا روستای بی منجگان همراهی کرده و در آئینی که به پاس این اقدام انساندوستانه مهیا شده بود شرکت کرد.
این آئین با حضور بسیاری از شخصیت های سیاسی و مسئولین شهرستان برگزار شد که در بخش هایی از مراسم محمود منطقیان ، امام جمعه گچساران و برخی افراد دیگر سخنانی در تبیین شیرینی اعمال خیری مانند نجات جان انسان ها ، شیرینی عفو در مقابل قصاص و انتقام ، بیان برجستگی ویژگیهای تاریخی و فرهنگی قوم لر از جمله سوابق غیرت و مبارزاتی برای امنیت و دفاع از مرزهای کشور ، عدم تضاد در منافع ملی و بسیاری خصایص دیگر ، مطرح کردند.
در نهایت سید حسین رهی به نمایندگی از عدل هاشمی پور نماینده سابق مجلس و مدیر عامل فعلی سازمان کوثر که خود هم نقشی در تامین دیه این پرونده داشت ، لوح سپاسی را خطاب به دکتر دولت شاهی تقدیم کرد.
متن لوح سپاس عدل هاشمی خطاب به دولت شاهی

بسم الله الرحمن الرحیم

خدای بزرگ را خاضعانه سپاسگزارم که عمل به شعائر، آموزه های دینی و مساعدت به هم نوعانِ نیازمند، سرلوحه ی اندیشه ی انسان های خیر اندیش و سخاوت پیشه قرار گرفته و همواره مردم از وجود شریف شان بهرمند می گردند.

برادر گرانمایه جناب آقای دکتر علی دولت شاهی خیر نیکوکار لر تبار
سلام علیکم
آنگاه که دستان سخاوتمند جنابعالی از آستین مهربانی بیرون آمد تا چشمان منتظر و اشک بار مادر سالخورده در فراق فرزند را به لبخند و شوق دیدار تبدیل نماید، بدانید که قبل از آن، خداوند بزرگ دستان پرمهرتان را به گرمی فشرده است.
بی شک، اقدام ارزشمند جنابعالی در تأمین بخش اعظم دیه و آزاد نمودن انسانی که منتظر و آماده ی اجرای قانون قصاص بوده است هرگز با ملاک های دنیوی قابل سنجش نیست و صد البته فراتر از رضایت ما انسانها، خشنودی و برکت پروردگار را به دنبال دارد.
به یقین، اقدام پایگاههای خبری و نیز قلم بدستانی که در تشریح، تبیین و تبلیغ موضوع، اهتمام ورزیده و همه ی کسانی که به هر نحو ممکن در فراهم نمودن این بستر تشریک مساعی داشته اند در نزد خدای سبحان محفوظ و مأجور خواهند بود ان شاءالله.
ضمن سپاس وافر و تشکر صمیمانه، صحت و سربلندی، مزید توفیقات دنیوی و ترفیع درجات اخروی را از خداوند سبحان برایتان مسئلت دارم.

عدل هاشمی پور

رئیس هیئت مدیره سازمان اقتصادی کوثر

برای دیدن تصاویر این مراسم کلیک کنید

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
محمود منطقیان ن محمد
احمد
|
Finland
|
۰۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
سلام و درود بر مردم با صفای لرستان
درود بر انسانهای بزرگمنش و عزیز
درود بر این انسان خیر و بزرگوار که با حرکت ارزشمند خود دل مادری را شاد کرد و درس بزرگی به سایر مردم داد
ش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
خدا خیرشون بده. زنده باد لر. مرحبا به غیرتشون. درود بر دکتر دولتشاهی. خدا رو شکر که این بنده خدا آزاد شد. انشااله که اصلاح شده باشه. اما ایا واقعا خانواده ی مقتول این پول رو گرفتن؟ واسه خون عزیزشون نرخ تعیین کردن و گرفتن و نونشون رو ............؟
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
خداروشکر.ولی چرا ماسک نزدن این جمعیت!!!؟؟؟؟کرونا رو چجوری شکست بدیم
بویراحمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
درود خدا برشرفت جناب دکت دولتشاهی، خداوند به شما عوض این محبت به خانواده فقیر ونیازمند لطف معنوی ومادی بی بی صبرگل را در دنیا واخرت صحت وسلامتی غنا دردنیا وروسفیدی جایگاه بهشت در اخرت عطافرماید ، لرها مظلوم هستند اما صاف وصاق وبی ریا کنار هم باشیم تا گزندی به ما نرسد
ناشناس
|
Finland
|
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
تا اونجایی که یادم میاد دولتشاه صاحب بانک فردوسی بود که پولهای مردم را بالا کشید و باعث اغتشاش طلبکارا در کل کشور شد . آخرش هم دولت مجبور شد پول های مردم را از بیت المال پرداخت کنه.
یک مدتی قایم شده بود دوباره سر و کله اش پیدا شد.
معلوم نیست ... به کجا وصله که هیچ کاریش ندارن
قاعدتا باید ازش بپرسن تو که تا چند سال پیش تو محله پشت بازار خرم آباد تو خرج یومیه ات مونده بودی الان این ثروت افسانه ای رو از کجا آوردی.
سروش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
درود بر مردم با غیرت لر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار