کد خبر: ۹۳۰۰۸
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۹ 12 September 2015

اساس نظام مقدس جمهوری اسلامی بر مردمی بودن آن استوار است.

هفته اول شهریورماه، به مناسبت شهادت دو دولت مرد بزرگ انقلاب اسلامی، شهید محمدعلی رجایی (رئیس جمهور) و شهید محمدجواد باهنر (نخست وزیر) هفته دولت نام گرفته است.

اصولاً در هفته دولت شاهد ارائه خدمت به مردم خواهیم بود خدماتی که توسط دولت مردان برای مردم صورت گرفته است توسط خدمتگزاران ضمن بیان واقعیت ها اگر برای آبادانی حوزه کاری خود اهدافی داشته اند و به آن دست نیافته اند برای مردم بیان شود زیرا مردم یار و مددکار دولت‌ها و نقطه اتکا و قدرت مسئولین نظام هستند و اگر در برنامه ای به هدف خود نرسیده‌اند برای مردم تشریح کنند.

شهیدان رجایی و باهنر توانستند عشق و ایمان را به مردم ارزانی کنند و خدمات شایانی به همه مردم به ویژه محرومان ارائه دهند که برکات آن تا کنون نیز ادامه دارد.

آنها سال‌هایی که برای نظام و دولت به مردم خدمات‌رسانی می‌کردند کار به مسائل سیاسی و منطقه‌ای نداشتن و هر جا محرومیت می‌دیدند به مردم خدمات ارائه می کردند.

شهیدان رجائی و باهنر هیچ موقع به خود اجازه نمی‌دادند که به دلیل اینکه مردم یک منطقه با سیاست خود یکسان نیستند و رای کمتری در آن مکان آوردن به مردم آن منطقه توجه نشود و از خدمات دولت بی‌نصیب شوند.

بخش چاروسا با وجود بیش از ۲۵ هزار نفر جمعیت و بیش از ۱۳۰ روستا به مرکزیت شهر قلعه رئیسی مردم این بخش با وجود محرومیتی که دارند و مشکلاتی که در سطح شهر و بخش وجود دارد ولی متاسفانه چند سالی است که توجه چندانی به این بخش نمی شود و همچنان بعد از سالها گذشت از انقلاب همچنان محرومیت موج می زند.

خدماتی ناچیزی که برای مردم قلعه رئیسی آرزوی بزرگی است

مشکلاتی در این منطقه از استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که بیشتر مواقع مردم این بخش را با کوله باری از نگاه گلایه مند نسبت به عملکرد دولتمردان به همراه داشته است و امروز شاهد این هستیم که بسیاری از خدمات دولت که در دیگر شهرهای استان و کشور بسیار ناچیز جلوه میدهد ولی همان خدمات در قلعه رئیسی برای مردم به آرزو تبدیل شده است.

در بیشتر استانها و شهرهای همجوار این بخش راه های روستایی آن تکمیل و هیچ راه روستایی که از آسفالت برخوردار نباشد وجود ندارد ولی متاسفانه راه اصلی این بخش که شهر قلعه رئیسی را به مرکز شهرستان شهر دهدشت می رساند در حد یک راه روستایی از شهرهای همجوار است و حتی حاضر نمی شوند که با اعتبار بسیار ناچیزی جاده اصلی این بخش را از آسفالت مطلوبی برخوردار کنند.

بیش از ۲۷ راه روستایی این بخش کمتر از زیر یک کیلومتر است که هنوز خاکی و قدیمی هستند ولی توجه نسبت به آنها نمی شود.

وعده گازرسانی به قلعه رئیسی کی محقق می‌شود

یکی از دغدغه های اصلی مردم این منطقه گازرسانی است؛ همه شاهد هستیم که این روزها صحبت از گازرسانی به روستاهای کمتر از ۲۰ خانوار در سطح کشور است ولی دو بخشی که کنار هم و از محرومیت ویژه در استان برخوردار است هر روز شاهد این هستند که در آینده نزدیک شاهد کلنگ زنی گاز رسانی خواهید بود و مردم را با وعده و وعید سرگرم می کنند و بیش از سه سال است که از این موضوع می گذرد و هر روز شاهد یک وعده از سوی مسئولان مربوطه هستند.

سرانه ورزشی قلعه‌رئسی چند صدم میلیمتر است؟

در حالی سرانه فضای ورزشی هر ایرانی شش دهم مترمربع است که این سرانه در دنیا دو و نیم مترمربع و استاندارد فضای ورزشی هر فرد نیز شش مترمربع درنظر گرفته شده است.

این درحالیست که مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد می‌گوید: سرانه فضای ورزشی در این استان هم اکنون ۱٫۰۷ است که با بهره‌برداری از ۳۰ پروژه در دست اجرا به ۱٫۴۷ می‌رسد. اما نگفته است از این ۱ متر چند صدم میلیمترش به جوانان قلعه رئیسی می‌رسد؟!

آمارها نشان می‌دهد در هیچ از شهرهای بالای ۵ هزار خانوار در کشور نیست که از ورزشگاه و سالن‌های چندمنظوره برخوردار نباشند ولی در بخشی با جمعیت ۲۵ هزار نفر و شهر۷هزار نفری از یک سالن و امکانات ورزشی اولیه و یک زمین ورزشی بسیار ساده برخوردار نیست و برای برگزاری مسابقات ورزشی جوانان خود مجبور هستند به شهرهای مختلف استان سفر کنند و جالب تر مدیرکل ورزش دولت که هر چند ماه یکبار سفر به این بخش قولی به مردم می دهد تا سه آینده که دوباره برگردد.

در همین کهگیلویه و بویراحمد ۶ پروژه ورزشی که درهفته دولت افتتاح گردید تمامی مربوط به زمین های چمن مصنوعی در شهرستان های باشت و گچساران بود و چاشنی افتتاح چنین فضاهای ورزشی تلاش‌های نماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی بود.

نعمتی که این روزها مردم و البته نسل جوانان قلعه رئیسی از داشتن آن محروم هستند. نماینده‌ای که نه یکبار از مدیرکل ورزش پرسید سرانه وزرشی جوانان قلعه رئیسی را با پارامتر کمی مانند متر و سانتی‌متر برایم توضیح بده و نه از ویخواسته پاسخ دهدآیا اصلا سالن مسقفی یا زمین فوتبال استانداردی دراین شهروجود دارد.

طی مسافت ۷۰ کیلومتر برای درمان

بیش از ۱۰۰ پزشک متخصص و دندانپزشک و عوامل پزشکی در سطح هر یک از شهرستان‌های در حال خدمات رسانی به مردم هستند اما شهری از استان که بیش از ۷۰ کیلومتر فاصله دارد تا مرکز شهرستان خود مردم آن مجبور هستند هر روز صبح برای درمان خود بیش از ۷۰ کیلومتر را بگذرانند تا به درمان خود بپردازند.

انتصاب مدیران ناتوان در قلعه رئیسی/پاتوق سیاسیون

اما دو آماری که در این بخش بسیار خوب پیشرفت و بسیار هر ماه و در طول سالها افزایش دارد یکی قبوض برقی است که فقیرترین فرد این بخش زیر ۸۰۰ هزار تومان قبض برق ندارد و هرماهه در انتظار قبوض برقی است که یا باید پرداخت کند یا قطعی برق را تحمل کند.

و دیگر آماری که بسیار خوب می‌توان به آن توجه کرد پست و انتصاباتی است که هر ساله در سطح ادارات و نهادها این بخش از روی سیاسی واگذار می‌شود که مدیرانی ناتوان و کم توان را در بر دارد و زمان انتخابات همین چاروسا محروم پاتوق سیاسیون می‌شود.

بعد از نامگذاری این هفته هر ساله به مناسبت هفته دولت از سوی دولت‌هایی که روی کار و در حال خدمات‌رسانی به مردم هستند تلاش خواهند کرد که تعدادی پروژه در سطح کشور و استان‌ها افتتاح و گلنگ‌زنی می‌کنند.

اما جالب‌تر از همه در هفته‌ای که همه چشم انتظار افتتاح و گلنگ‌زنی در شهر و روستاها در هفته دولت هستند و باید از خدمات دولت سهمی داشته باشند ولی متاسفانه اعلام می شود تنها بخشی از استان کهگیلویه و بویراحمد که نه افتتاحیه و نه گلنگ‌زنی دارد، چاروساست.

چه دلایلی وجود دارد که می‌توان گفت چرا چاروسا در محرومیت خود ماند و روز به روز محروم تر می شود!

سفر نکردن و مشاهده نکردن مشکلات مردم توسط استاندار و مدیران کل استان می‌تواند علت این محرومیت باشد یا ناتوانی نماینده مردم در مجلس برای برطرف کردن مشکلات مردم علت این توجه نکردن به یک منطقه از استان است؟

یا باید گفت تقسیم کردن اعتبارات عمرانی از روی بی عدالتی و اختصاص دادن به یک شهرستان خاص استان کهگیلویه و بویراحمد مردم را در محرومیت خود نگه داشت؟

رای ندادن به نماینده مربوطه و یا همسو نبودن مردم با دولت باعث این محرومیت است؟

در پایان جناب آقای استاندار معاونان و مدیران کل چاروسا و شهر قلعه رئیسی در جنوب غربی استان کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد کمی به آن توجه کنید محرومیت در اینجا رنگ بوی خاص دارد.

از دیدگاه امام علی(ع)، دولت در برابر شهروندان خود تعهدات ایجابی دارد که باید بدان عمل کند. حفظ کرامت انسانی، ارتباط با مردم، جلوگیری از رانت‌خواری، تلاش برای آبادانی، حمایت از اقشار آسیب‌پذیر جامعه، افزایش سطح درآمد و رفاه مردم، گردش سرمایه و جلوگیری از انباشت آن، تخصیص عادلانه منابع و امکانات و رعایت اولویت‌ها، برقراری امنیت و ایجاد نظم و انضباط اداری، همگی از سیاست‌های راهبردی حکومت علوی به‌شمار می‌آید. جالب است که امام در شرایط مختلف و دشوار نیز از این سیاست‌ها دست برنداشته، و همواره برای اجرایی‌شدن آنها کوشیده است. همچنین، همواره حاکمان و زمامدارن وقت را به اجرایی‌شدن آنها تشویق، و متخلفان را تهدید، تنبیه و مجازات کرده است.

حسن آرمند

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار