رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد گفت: فیلم مستند «عزیز قلی» از تولیدات این مرکز در دومین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه رسام جایزه دوم بخش مستند را کسب کرد.
کد خبر: ۹۳۰۳۰۰
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۰۱:۱۹ 07 January 2021
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، شریف اسلامی چهارشنبه شب در گفتگو با خبرنگاران، افزود: این مستند به کارگردانی سید جواد هادی اصل، روایت رشادت‌های عزیز قلی کافیانی رزمنده شجاع دوران دفاع مقدس از منطقه زیلایی استان کهگیلویه بویراحمد بوده که در همه ۸ سال دفاع مقدس در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل حضور فعال داشته و حماسه‌های بی نظیری طی این سال‌ها از خود به یادگار گذاشته است.
اسلامی تصریح کرد: این رزمنده دلاور در ۱۴ عملیات به عنوان نیروی خط شکن و تک تیرانداز حضور بی بدیلی داشته و به جهت شجاعت و جسارت بالا در نبرد ۲ بار مدال شجاعت از دست فرماندهان جنگ از جمله فرمانده وقت سپاه سر لشکر محسن رضایی دریافت کرد.
رئیس حوزه هنری استان گفت: مستند عزیزقلی با حمایت حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد و مشارکت سپاه فتح استان، توسط سید جواد هادی اصل کارگردان جوان و توانمند هم استانی با هدف ثبت و ضبط گوشه‌ای از رشادت‌های این رزمنده دوران دفاع مقدس به مدت ۳۵ دقیقه تولید شده است.
وی یادآور شد: آئین اختتامیه دومین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه رسام با موضوع دفاع مقدس و مقاومت و همچنین گرامیداشت یاد و خاطره سیدالشهدا مقاومت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی امروز (چهارشنبه ۱۷ دی) با حضور سردار محمد قاسم ناظر معاون هماهنگی و امور استان‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، سردار محمود سزاوار رئیس سازمان هنری و امور سینمایی بنیاد دفاع مقدس و استاندار خوزستان به میزبانی شهرستان آبادان به صورت زنده و از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد.
اسلامی افزود: در این دوره از جشنواره، دو هزار و ۸۰۸ اثر از ۱۰۸ کشور و پنج قاره جهان به دبیرخانه این رویداد فرهنگی ارسال شده بود.
اسلامی خاطرنشان کرد: از این تعداد دو هزار و ۲۰۸ اثر از کشورهای خارجی و ۶۰۰ اثر داخلی بوده است که در پایان آثار کشورهای استرالیا، هند و ایتالیا به همراه ۱۸ استان حائز رتبه شدند.
وی افزود: فیلم مستند عزیز قلی پیش از این به جشنواره سینما حقیقت راه یافته بود و در این جشنواره اکران شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار