سرپرست امور استان‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت
حسن‌پور : همه کارکنان و مسئولان استانی سازمان‌های صمت استانی باید الزامات جهش تولید را در صدر برنامه‌های خود قرار داده و با یک روحیه جهادی تلاش کنیم به اهداف مد نظر رهبر معظم انقلاب در سال ۹۹ در بالاترین سطح ممکن دست یابیم.
کد خبر: ۹۳۰۴۴۳
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۳ 07 January 2021

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، مهندس ایرج حسن‌پور سرپرست‌ امور استان‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت در نشست شورای هم‌خانواده این سازمان با گرامیداشت اولین سالگرد شهادت شهید سلیمانی و شهدای مقاومت گفت: اکنون که در سخت‌ترين و ظالمانه‌ترین شرايط تحریمی و اقتصادی به سر می‌بریم امید می‌رود اعضای شورای هم خانواده این سازمان و سایر دستگاه‌ها همدلی، تعامل و همراهی بیشتری نسبت‌ به‌ حل مشکلات اقتصادی و از همه مهمتر معیشت و تأمین کالاهای ضروری و اساسي مردم داشته باشند وجلسات ستاد تنظیم بازار استانی با توجه به اختیارات تام استانداران، حتی المقدور با حضور استاندار صورت پذیرد ودر بحث کيفيت وکمیت نان وآرد واحدهای خبازی و کارخانجات تولید استان، مراقبت های بیشتری معمول ونظارت گردد.

وی با بیان اینکه این دستگاه‌ها باید جهت رفع کمبودها سعی و تلاش مضاعفی داشته باشند، افزود: دستگاه‌ها چنان چه در استان با مشکلی مواجه شدند سریعا از طریق مکاتبه مراتب را اطلاع رسانی تا در جلساتی که در سطح ملی برگزار می‌شوند به آنها رسیدگی شود.

سرپرست امور استان‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ظرفیت‌هاي محدود کهگیلویه و بویراحمد نسبت‌ به‌ سایر استان‌‌های توسعه یافته گفت: علی‌رغم عدم توسعه یافتگی استان در حوزه‌‌های زیرساختی از جمله خطوط ریلی، هوایی، دریانوردی، بنادر، پایانه‌های صادراتي، پایانه‌های مرزی و سایت‌های نمایشگاهی اما اقدامات صورت گرفته قابل تقدیر است.

حسن‌پور در پایان از خدمات، تلاش‌ها، هماهنگی‌ها و همراهی خوب مدیریت بانک صنعت ومعدن استان‌ در جذب و پرداخت تسهیلات بانکی به واحدهاي تولیدی تقدیر و به پاس این همراهی در تولید واشتغال، به رسم یادبود و انگیزه مضاعف در سال جهش تولید لوح زرینی به این بانک تقدیم کرد.

حسن‌پور در خصوص محورهای اصلی جهش تولید ،توسعه صادرات،مدیریت واردات، و تنظیم بازار تاکید کرد و افزود: همه کارکنان و مسئولان استانی سازمان‌های صمت استانی باید الزامات جهش تولید را در صدر برنامه‌های خود قرار داده و با یک روحیه جهادی تلاش کنیم به اهداف مد نظر رهبر معظم انقلاب در سال ۹۹ در بالاترین سطح ممکن دست یابیم.

سرپرست امور استان‌های وزارت صمت ابراز کرد: برنامه تعمیق ساخت داخل به سبب آثار بسیار ارزشمند آن با جدیت هر چه تمام تر در سال ۹۹ نیز دنبال خواهد شد و در راس برنامه‌های وزارت صمت در سال جهش تولید قرار دارد.

حسن پور افزود: ذیل برنامه ساخت داخل، فعال‌سازی واحدهای راکد و غیر فعال، تکمیل طرح‌های نیمه تمام با اولویت طرح‌های پیشران و نوآورانه و فعال کردن ظرفیت‌های خالی واحدها، همچنين استفاده و تعامل با اصحاب رسانه‌ و ظرفیت آنها در امر اطلاع رسانی و امیدبخشی عملکرد دولت ،در دستور کارجدی است

پیش از سخنان سرپرست امور استان‌های وزارت صمت، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گفت: هدف اصلی تشکیل شورای هم خانواده صنعت، معدن و تجارت استان ایجاد تعامل، همکاری، همفکری وهمراهی بخش‌های مختلف صنعتی ،معدنی و تجاری استان در سال جهش تولید است.

مهندس سالار حسین‌پور بیان کرد: رشد ،آبادانی، توسعه و پیشرفت صنعت، معدن و تجارت استان بدون همکاری و همیاری کلیه دستگاه‌ها و نهادهای عضو شورای هم خانواده صنعت، معدن و تجارت استان محقق نخواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: شناسایی مسائل و مشکلات واحد‌های صنفی ،صنعتی، تولیدی ، معدنی، تجاری، اقتصادی و یافتن راهکار حل موانع توسعه این بخش‌ها از جمله مواردی هستند که در جلسات این شورا جهت توسعه در نشست‌های مهم اقتصادی استان بحث و بررسی خواهد شد.

گفتنی است؛ در این جلسه‌ مدیران و نمایندگان بخش‌های شوراي هم خانواده استان از جمله، اتاق بازرگانی صنایع ومعادن وکشاورزی، اداره غله وخدمات بازرگاني، اتاق اصناف مرکز استان، شرکت دائمی نمايشگاه بين‌المللی ، شرکت‌ شهرک‌های صنعتي، نظام مهندسي معدن و بانک توسعه تعاون استان ضمن تشریح عملکرد دستگاه‌ها، جهت جمع بندی واحصاء به ستاد وزارتخانه، به بیان مشکلات، چالش هازیرساخت ها ودیدگاه های سد راه تولید واقتصاد در مجموعه خود پرداختند.

پایان بخش برنامه‌های امروز سرپرست امور استان‌های وزارت صمت بازدید از واحد صنعتی تولیدی کوبودنا و بررسی اقدامات این واحد صنعتی مهم استان بود.

برنامه تعمیق ساخت داخل در راس برنامه های وزارت صمت قرار دارد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار