شربت موکوزیفت به عنوان دارویی برای کنترل علائم بیماری کرونا (covid ۱۹) در کشور تولید شد.
کد خبر: ۹۳۰۶۷۵
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۹ 08 January 2021
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از شبکه خبر، اثربخشی فرمولاسیون شربت موکوزیفت بر اساس مطالعات و منابع علمی معتبر طراحی شده و طی یک طرح پژوهشی ثبت شده در وزارت بهداشت و کارآزمایی بالینی کنترل شده با دارونما بر علائم مبتلایان به SARS-CoV-۲ بررسی شده است.

در این مطالعه علائم مبتلایان مانند سرفه، تنگی نفس، خستگی و بی اشتهایی، قبل و پس از مصرف فرآورده بررسی شد که بهبود این علائم به طور معنی داری در گروه دارو در مقایسه با گروه کنترل مشاهده شد. همچنین طول مدت بستری به طور معنی داری در گروه دارو کاهش یافت.

بر اساس نتایج این مطالعه و با تحلیل آماری دقیق شدت علائم بیماران نظیر تنگی نفس، خستگی و بی اشتهایی در گروه دارو نسبت به گروه کنترل کاهش چشمگیری داشته است. همچنین این مطالعه نشان داده است که بیماران دریافت کننده دارو به شکل معنی داری زودتر از بیمارستان مرخص شده اند (طول مدت بستری در گروه درمان ۷ روز و در گروه پلاسیو ۱۲ روز بوده است).

بخشی از اثربخشی شربت موکوزیفت مربوط به تاثیر آن بر تنظیم سیستم ایمنی است. مطالعه بالینی فوق نشان داده است که شربت موکوزیفت می‌تواند به شکل معنی داری سبب افزایش لنفوسیت‌ها گردد. همچنین احتمال دارد آثار ریوی این شربت از جمله بهبود معنی دار تنگی نفس از مسیر تاثیر بر TGF-beta باشد ... به نظر می‌رسد این دارو می‌تواند در کنترل علائم شاخص این بیماری به طور چشمگیری موثر واقع شود.

موارد مصرف: دارای مجوز از سازمان غذا و دارو جهت کاهش علائم خستگی و بی اشتهایی در Covid-۱۹؛ علاوه بر علائم فوق، علائمی نظیر تنگی نفس و سرفه نیز در کارآزمایی بالینی بررسی و اثربخشی مطلوبی مشاهده شده است.

گفتنی است ۱۹ آبان ماه امسال دکتر کیانوش جهانپور با بیان اینکه چهار فرآورده طبیعی با اجزای گیاهی مصوبه کمیسیون قانونی سازمان غذا و دارو را برای بهبود علائم بیماری کووید ١٩ اخذ کرده اند، اعلام کرد: مجوز تولید دو مورد از این فرآورده‌ها صادر شده است که موکوزیفت دومین دارویی است که عرضه شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار