با اقدام تحسین برانگیز خانواده مقتول صورت گرفت
این آئین اصلاح ذات البین متاثر از رخ داد حادثه ای ناخواسته و قتل یکی از طرفین در روستای القچین علیا واقع در شهرستان چرام بود که نهایتا روز گذشته با اقدام تحسین برانگیز خانواده مقتول ، ختم به بخشش گردید.
کد خبر: ۹۳۰۸۴۶
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۷ 09 January 2021
سومین اصلاح ذات البین در شهرستان چرام / امام جمعه : این لطف در حق همه شهر بود/ تمجید جالب مجری از نماینده سابق + فیلم
روز گذشته (جمعه نوزدهم دیماه) سومین آئین صلح و سازش در شهرستان چرام ، با حضور مسئولین شهرستانی ، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی و بزرگان محلی برگزار شد که در پایان این آئین خانواده مقتول از حق خود نسبت به قاتل چشم پوشی کردند .
این آئین اصلاح ذات البین متاثر از رخ داد حادثه ای ناخواسته و قتل یکی از طرفین در روستای القچین علیا واقع در شهرستان چرام بود که نهایتا روز گذشته با اقدام تحسین برانگیز خانواده مقتول ، ختم به بخشش گردید.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، در این مراسم امام جمعه چرام به عنوان سفیر صلح و سازش در این شهربه ایراد سخن پرداخت  گفت : در زمان پیامبر اگر قتلی صورت می گرفت ادامه می یافت و گاهی افراد بیشماری کشته می شدند تا زمانی که آیه قصاص نازل شد که قصاص یکنفر درمقابل یک نفر، اما در ادامه آیات بسیاری در مورد بخشش آمد از جمله 113 بار بسم الله الرحمن الرحیم که دو صفت رحمان ورحیم تکرار شده که نشان از رحمت وبخشش  از نگاه قرآن دارد.
حجت الاسلام نورالله افشار در ادامه افزود : به یاری پروردگار این سومین مورد از اصلاح ذات البین است که در چرام انجام می شود و بخشش خانواده مطهرفر در حق خانواده بیژنی قابل وصف نیست  این لطف درحق تمام مردم چرام می باشد و به سهم خودم از خانواده مطهرفر قدردانی و تشکر می کنم و از همه بزرگان که در این راه ما را یاری نمودند سپاس گزارم انشاله چنین حرکت هایی ادامه یابد تا فضای امنیت بر جامعه حکم فرما شود، تلاش خانواده عبدی پور و مددی در حل و فصل این مورد قابل تقدیر است.

در ادامه مراسم معاون مدیر کل دادگستری و ریاست شورای حل اختلاف استان گفت : در این عصر جمعه که متعلق به آقا امام زمان (عج) می باشد و اموات وشهدا منتظر حمد وقل والله هستند نثار روح امام وشهدا بخصوص مقتول فاتحه بخوانید، به سهم خودم از خانواده مقتول مطهرفر تشکر و قدردانی می کنم و همچنین از بزرگان و ریش سفیدان که در این بین تلاش کردند سپاسگزارم .
ساجدی افزود :الحمداله تاکنون 12 فقره از این قتل ها ختم به خیر شده است و از دار مجازات نجات یافته اند و باید تلاش کنیم که تربیت فرزندانمان به گونه‌ای نباشد که منجر به این مراسم شود و احتیاج به حل و فصل داشته باشد،  داغ این خانواده ها فراموش نخواهد شد و باید به دنبال تربیت صحیح فرزندان خود باشیم.
وی ادامه داد : به فرموده علی علیه السلام نعمت انتقام گرفتن شکر دارد و شکر آن عفو و بخشش است و لذتی که در عفو هست در انتقام نیست.
سومین اصلاح ذات البین در شهرستان چرام / امام جمعه : این لطف در حق همه شهر بود/ تمجید جالب مجری از نماینده سابق + فیلم

سخنران پایانی این مراسم نماینده سابق مجلس و رئیس فعلی سازمان اقتصادی کوثر بود که گفت : من به علت نزدیکی سببی  نسبی دعوت شده ام و به نیت سیاسی هم حضور نیافته ام و معتقدم بهره برداری سیاسی از اینگونه مراسمات نشانه بدبختی فرد و کمبود است.
عدل هاشمی پور افزود : چپ و راست همه رفتنی هستند باید تلاش کنیم گره های کور را باز کنیم تعریف و تمجید ها دردی را دوا نکرده بلکه عمل خیر ونیکو ست که بر جای می ماند.
هاشمی پور ادامه داد : سالگرد شهادت سردار سلیمانی و رحلت مصباح یزدی را تسلیت عرض نموده و در مقابل خانواده مطهرفر که هفت سال تحمل و سکوت پیشه کردند سر تعظیم فرود می آورم .
هاشمی در پایان گفت : وجود آقای ساجدی معاون مدیر کل دادگستری وریاست شورای حل اختلاف نعمتی است برای استان ما و از ایشان بجهت تلاش ذات البین در استان قدردانی می کنم.
لازم به توضیح است در پایان این آئین ، حکم سفیر صلح و سازش به امام جمعه شهر چرام ابلاغ شد .
فیلم / ازنکته های جالب این مراسم تمجید مجری از استقبال عدل هاشمی پور از مراسمات صلح و سازش بود . 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار