استاندار کهگیلویه و بویراحمد:
استاندار کهگیلویه و بویراحمد از ساخت و احداث پنج موسسه آموزشی و قرآنی دو منظوره در استان خبر داد.
کد خبر: ۹۳۰۹۸۳
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۸ 09 January 2021

عصر امروز حجت الاسلام مهدی اخوان صباغ رئیس سازمان دارالقرآن کشور با حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد دیدار و گفتگو کرد.
صمیمی دوست معاون اقتصادی استاندار و حجت الاسلام سید رضا افتخاری مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی نیز در این دیدار حضور داشتند.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، حسین کلانتری در این دیدار با اشاره به جایگاه والای خانه ها و موسسات قرآنی، ابراز کرد: باتوجه به شیوع ویروس کرونا و رعایت فاصله گذاری اجتماعی استفاده از فضای مجازی می تواند در بسط، گسترش و ترویج فرهنگ قرآنی موثر باشد.

استاندار افزود: حتما موسسات قرآنی و سازمان تبلیغات با استفاده از فضای مجازی در نشر و ترویج فرهنگ قرآنی و آموزه های دینی در سطح استان بیش از پیش تلاش کنند.

وی مشارکت دارالقرآن ها و موسسات قرآنی در اجرای طرح کمک های مومنانه در جریان شیوع ویروس کرونا را قابل تقدیر دانست.

نماینده عالی دولت در استان از ساخت و احداث پنج موسسه آموزشی و قرآنی دو منظوره در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و افزود: قرار است در یک شیفت فعالیت های آموزشی را داشته و در شیفت دیگر فعالیت های قرآنی را انجام دهند.
وی از انعقاد تفاهم نامه ای با سازمان دارالقرآن کشور خبر داد و گفت: عملیات اجرایی این پنج مدرسه با همکاری سازمان دارالقرآن کریم کشور به زودی آغاز می شود.

کلانتری ابراز کرد: وام تسهیلات به خانه ها و موسسات قرآنی و دارلقرآن ها در دستور کار قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: در تلاشیم که بتوانیم با استفاده از تسهیلات کرونایی به این خانه های قرآنی و مراکز قرآنی کمک کنیم.

کلانتری گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد هرچند یک درصد خاک کشور را داراست اما ۲۰ درصد انرژی، ۱۰ درصد منابع آبی، ۱۰ درصد آب و منابع طبیعی و به نسبت جمعیت بیشترین تعداد شهید در کشور را داراست.

وی تاکید کرد: مردم استان در حمایت از نظام، انقلاب و آرمان های امام(ره) سنگ تمام گذاشتند و اکنون زمان آن است که با کمک به توسعه استان جبران کنیم.

کلانتری با بیان اینکه مردم این استان شایسته بهترین خدمات هستند، عنوان کرد: ولایت مداری و تبعیت از فرامین اهل بیت در میان مردم تمام شیعه استان زبانزد است.

وی حمایت از فعالیت های قرآنی و دارالقرآن ها را مهم و یکی از دغدغه های خود دانست و افزود: این موضوع در اولویت کاری ما قرار دارد.

کلانتری اظهار داشت: برای ترویج آموزه ها و باورهای دینی به ویژه میان جوانان و نسل آینده باید بیشتر تلاش کنیم و در این راستا نیازمند فرهنگ سازی هستیم.

استاندار از اختصاص ۵ هزار جلد قرآن کریم از سوی استانداری و ۵ هزار جلد از سوی سازمان دارالقرآن کشور به استان خبر داد و گفت: این ۱۰ هزار جلد قرآن طی تفاهم نامه ای در آینده نزدیک به استان اختصاص داده خواهد شد.


کلانتری با اشاره به اینکه هم اکنون یک هزار و ۷۰ خانه قرآنی شهری و روستایی در سطح استان داریم که نیازمند کمک و حمایت هستند، خاطر نشان کرد: در سطح استان ما کمک می کنیم و حامی خانه های قرآن و دارالقرآن ها خواهیم بود.

حجت الاسلام مهدی اخوان صباغ رئیس سازمان دارالقرآن کشور نیز در این نشست از پیگیری ها و حمایت های استاندار کهگیلویه و بویراحمد از موسسات قرآنی، دارالقرآن ها و خانه های قرآن استان به صورت ویژه تشکر کرد.

وی بیان کرد: اختصاص بودجه و حمایت ویژه از مجتمع بزرگ دارالقرآن یاسوج که پیشرفت فیزیکی خوبی داشته از سوی استاندار قابل تقدیر است.

اخوان عنوان کرد: برای اختصاص بودجه به موسسات قرآنی، دارالقرآن ها و خانه های قرآن استان به ویژه مناطق روستایی و کم برخوردار تلاش می کنیم.

وی با بیان اینکه موسسات قرآنی نیازمند حمایت هستند، گفت: از تعداد ۱۹ موسسه قرآنی و دارالقرآنی که در استان داشتیم در این ایام کرونا در جمع آوری و توزیع کمک های مومنانه نقش موثری داشتند.

اخوان از حمایت ویژه خانه های قرآنی در استان خبر داد و گفت: باتوجه به ظرفیت های خوبی که در این استان وجود دارد از جمله نیروی انسانی توانمند، حافظان و قاریان قرآن که جزو استان های برتر است در تلاشیم که حمایت ویژه شکل بگیرد.

رئیس سازمان دارالقرآن کریم کشور با تاکید بر اینکه حمایت از خانه ها و موسسات قرآنی مدنظر است، افزود: موسسات قرآنی پس از شیوع ویروس کرونا در سطح کشور به موضوعات اجتماعی و فعالیت های جهادی ورود کردند.

وی گفت: ۱۴۰۰ موسسه قرآنی در این ایام در سراسر کشور به جمع آوری کمک های خیرخواهانه و توزیع آنها در مناطق محروم و کمتر برخوردار مشغول بودند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار