اعضای شورای شهر تهران مصوبه تعیین عوارض از محل دکل‌های مخابراتی شهر که عدد آن در مصوبه ارسالی به فرمانداری اشتباه نوشته شده‌بود را اصلاح کردند.
کد خبر: ۹۳۱۶۶۴
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۵ 12 January 2021

 

یکی از موضوعاتی که امروز-سه شنبه- در صحن دویست و شصت و چهارمین جلسه شورای شهر تهران بحث و تبادل نظر شد؛ اصلاح تعیین درآمد از محل دکل های مخابراتی تهران بود.

ناهیدخداکرمی رییس کمیته سلامت شورای شهر تهران در این باره گفت: طبق مصوباتی که داشتیم نحوه محاسبه این موضوع و صدور مجوز دکل‌ها همان ۸ هزار میلیارد بود که به صورت ۸۰ هزار میلیارد به فرمانداری ارسال شد.

وی توضیحی درباره ریال یا تومان بودن، اعداد مصوبه که اشتباه نوشته شده است، نداد.

خداکرمی ادامه داد: به دلیل اینکه اپراتورها تشویق شوند که برای دکل های خود مجوز بگیرند این مصوبه اصلاح می شود و این ماده الحاقی عنوان می کند که مجوز از این به بعد سالیانه است.

محمود میرلوحی به عنوان مخالف این موضوع گفت: تهران ۴ هزار آنتن دارد و باید این تعداد کم و تبدیل به فیبر نوری شود؛ ضمن اینکه آنتن دهی در برخی نقاط شهر، به ویژه در دامنه ها و مناطق کوهستانی خوب نیست.

وی با بیان اینکه باید آنتن های بد قیافه و زیاد تهران جمع شود و از فیبر نوری استفاده کنیم، گفت: یک پنجم آنتن های مخابراتی ایران در تهران است اما شهرداری هیچ درآمد خاصی از این حوزه ندارد.

مجید فراهانی به عنوان موافق گفت: ایرانسل و همراه اول نسبت به این اعداد و عوارض اعتراض دارند و حتی به دیوان عدالت اداری شکایت کرده اند و ممکن است اصل این مصوبه بر اساس رای دیوان باطل شود.

وی تاکید کرد: حتی نامه ای وزیر ارتباطات در این زمینه و عوارض نوشته است.

به گزارش ایرنا، پس از استماع نظرات مخالف و موافق تصمیم جمعی اعضای شورای شهر تهران بر اصلاح این مصوبه شد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار