در جلسه بخشداری کبگیان صورت گرفت
گودرزیان سردرگمی قیمت از مبدا تا مقصد را از عوامل نوسان فروش و تحویل به مردم برشمرد و از متصدی تعاونی شهید مدرس بخش خواستار ثبت مصوبه تعیین نهایی برای ارجاع به عاملین فروش دربخش شد.
کد خبر: ۹۳۲۳۰۷
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۶ 14 January 2021

 

به گزارش "تابناک کهگیلویه و بویراحمد "از چیتاب در جلسه مدیر تعاون روستائی بویراحمد با بخشدار ، دهیاران و اعضاء شـورای بخش که در فضای بیرونی بخشداری کبگیان برگزارشد سهمیه ، قیمت و عامل فروش آرد در روسـتاهای این بَخـش مشخَص گـردید.
بخشدار کبگیان در این جلسه ضمن تشکر از حضور مدیر تعاون روستائی و هیئت همراه و دهیاران با اشاره به وسعت و تعداد زیاد روستاهای بخش و درخواست های بی شمار آنان گفت : کبگیان با پهنه جغرافیائی و پراکندگی روستاهای پرجمعیت نزدیک ترین بخش به مرکزاستان کماکان ازسهمیه آرد کمتری برخوردار می باشد که از مدیر محترم و مسئولان ذیربط استدعا داریم برای افزایش سهمیه مردم دراین شرایط خاص مساعدت بفرمایند.

مهران گودرزیان ممانعت دهیاران و شوراهای بخش از فروش سهمیه آرد به مردم را از دیگر برنامه های نظارتی بخشداری برشمرد و گفت : خوشبختانه تا به حال در هیچ جای بخش هیچ دهیار یا شورایی تقبل یا مبادرت به فروش سهمیه آرد روستاها در بخش نداشته که خوشبختانه ازاین حیث نمره قبولی گرفته ایم.

وی سردرگمی قیمت از مبدا تا مقصد را از عوامل نوسان فروش و تحویل به مردم برشمرد و از"عباس زاده" متصدی تعاونی شهید مدرس بخش خواستار ثبت مصوبه تعیین نهایی برای ارجاع به عاملین فروش دربخش شد.

از کمبود تا اعلام قیمت و معرفی عامل آرد سهمیه ای

همتی مدیر تعاون روستائی بویراحمد هم در این جلسه با تشکر از همکاری متوازن دهیاران بخش کبگیان با تعاون روستائی گفت : با درخواست عزیزان به تناسب جمعیت روستاها انشالله از این بعد سهمیه آرد هر روستا بصورت ماهیانه با مدیریت جناب عباس زاده مسئول تعاونی شهید مدرس بخش (با افزایش ۶ کیلو به سهمیه هر نفر) تحویل عامل فروش خواهد شد.

وی قیمت تحویل آردبه مردم در هر روستا را ۳۹ هزار تومان اعلام کرد و گفت : قیمت اصلی هر کیسه ۳۸ هزار تومان می باشد که با هزینه تخلیه تحویل با ۳۹ هزار تومان مصوب شده و با عاملین فروش در هر جایی بیشتر از مبلغ دولتی به مردم بصورت قانونی برخورد خواهد شد و عاملیت از آنان پس گرفته می شود.

مدیر تعاون روستایی بویراحمد فروش آرد توسط راننده حامل در گذشته را غیر قانونی برشمرد و گفت : از دهیاران شوراهای بخش خواهشمندیم هرگونه تخلف و تخطی در حق مردم را فورا به بخشدار مکاتبه تا در اسرع وقت پیگیری و حقی ازمردم ضایع نشود.

همتی درباره سهمیه کود کشاورزان روستاها هم گفت : جهاد کشاورزی بر اساس پهنه بندی و کارشناسی دقیق زمینهای دریافت سهمیه ، تقسیم و به شرکتهای عامل تخصیص می دهد که سازمان تعاون روستائی در این زمینه نقش توزیع کننده ندارد بلکه صدور حواله  و تخصیص سهمیه کود بر عهده جهاد کشاورزی است.

همتی با اشاره به کمرنگ شدن پرداخت وامهای تعاونی هم گفت : وامهایی که قبلا دهه های ۶۰ تا ۷۰ دریافت می کردند در شرایط خوب وضعیت اقتصادی بودکه متاسفانه الان هم شرایط فرق می کندوهم رونق درپرداخت این تسهیلات براثربدهکاری شرکتهای تعاونی در عدم پرداخت قسط تسهیلات راکد مانده که متاسفانه بیشتر بدهکاران یا در قید حیات نیستند یا هویتشان هنوز مشخص نشده است.

---------------------
پایان خبر:اسماعیل رسامـ

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار