فرمانده ! با نشان دادن 4 انگشت که در یکی از صفحات رسانه ای هوادارانش به عنوان نماد انتخابات پیش رو معرفی شده است پیروزی برای چهارمین بار را مطرح می کند اما وقتی خود نباشد پس منظور از پیروزی چهارم چیست ؟
کد خبر: ۹۳۲۴۰۹
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۷ 18 January 2021

تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، پس از رد اعتبارنامه غلام رضا تاجگردون ، طبق قانون ، نماینده شهرستان های گچساران و باشت از انتخابات میان دوره ای مجلس که خرداد 1400 و همزمان با انتخابات ریاست جمهوری برگزار می شود ، با رای مردم این دو حوزه انتخاب خواهد شد.
با وجود خطر شیوع کرونا اما این روزها فضای دو شهرسان گچساران و باشت به شدت انتخاباتی است به گونه ای که تقریبا دستورالعمل های بهداشتی کنار گذاشته شده و هر کس به نحوی در پی پیدا کردن سبد رایی جدید است !
اما نکته ای در این روزها بسیار مورد توجه فضای مجازی ، رسانه ها و افکار عمومی است و آن هم حضور غلام رضا تاجگردون در شهرستان های گچساران و باشت و دوره گردی در جای جای این مناطق و انتشار تصاویر این حضورها در صفحات فضای مجازی هوادارانش است !
فرمانده اصطلاحی است که برخی از این هواداران برای تاجگردون در نظر گرفته و ضمیمه تصاویر حضور وی در مناطق مختلف می کنند ! اما این همه تحرک در این روزها به چه معنا است ؟ و چه هدفی را دنبال می کند؟ 
کسانی که وضعیت سیاسی حوزه گچساران و باشت را رصد می کنند حتما می دانند که هم فضا به شدت انتخاباتی است و هم رقابتی شدید میان لیدرهای قدرتمند تاجگردون به منظور راهیابی به بهارستان وجود دارد که شاید بتواند عاملی مهم در دوره گردی های این روزهای تاجگردون باشد ! 
هر چند عده ای زمزمه حضور دوباره خود تاجگردون را برای توجیه این دوره گردی ها مطرح می کنند اما به نظر می رسد مطرح کردن این موضوع بیشتر برای تاثیرگذاری بر مخاطب عام و بی اطلاع است چرا که بنابر تبصره 5 ماده 8 قانون انتخابات تاجگردون نمی تواند دوباره در انتخابات میان دوره ای به عنوان کاندیدا شرکت کند . (بر اساس این تبصره "منتخبین حوزه‌های انتخابیه كه اعتبارنامۀ آنان به‌علت عدم‌صلاحیت شخص در مجلس شورای اسلامی رد می‌شود، نمی‌توانند در انتخابات همان دورۀ مجلس شورای اسلامی شركت نمایند.") اگر چنین قانونی هم تفسیری غیر از ممانعت برای حضور تاجگردون باشد ، حضور دوباره وی با فرض مشارکت به عنوان کاندیدا و پیروزی بازهم به سد محکم زاکانی و تیمش در تایید اعتبارنامه مواجه خواهد شد پس این دوره گردی ها احتمالا معنای دیگری دارد!
نماد انتخاباتی فرمانده در گچساران به چه معنا است؟
 
تاجگردون با نشان دادن 4 انگشت که در یکی از صفحات رسانه ای هوادارانش به عنوان نماد انتخابات پیش رو معرفی شده است پیروزی برای چهارمین بار را مطرح می کند اما وقتی خود نباشد پس منظور از پیروزی چهارم چیست ؟ 
برخی دلیل این همه تقلای تاجگردون را اولا ممانعت از تفرقه و ازهم پاشیدگی اردوگاه حامی اش و دوما تلاش برای قبولاندن برادرش بر افکار عمومی تفسیر می کنند .
در مورد از هم پاشیدگی اردوگاهش به نظر می رسد فعلا وضعیت بسیار وخیم تر از ان چیزی است که وی تصور می کند چرا که برخی از لیدرهای دیروز و رقبای سیاسی امروز خانواده اش ، صراحت زیادی در گفتار از خود نشان داده اند و عملا از وی عبور کرده اند و در مورد برادرش هم کاملا واضح است که نیرویی سیاسی و قدر مانند عبدرحیم رحیمی یا برخی دیگر از لیدرهای قبلی ، تحت هیچ شرایطی حاضر به پذیرش ساسان تاجگردون به عنوان کاندید جایگزین برای اردوگاه تاجگردون نیستند.
به هر جهت تقلای تاجگردون برای در راس بودن ، این روزها بسیار زیاد شده است اما اینکه سرانجام اردوگاه سیاسی با فرماندهی تاجگردون (به قول هوادارانش) به کجا خواهد رسید چیزی است که باید منتظر واکنش ها در روزها ، هفته ها و ماه های آینده نسبت به آن بود!
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار