تریبون نماز جمعه اگر فارغ از جناح بندی های سیاسی عمل کند بی شک مسیر مسئولیت پذیری و بازخواست از مسئولین را بسیار هدفمند و موثر جلو می برد. همانگونه که این سخنان امام جمعه موجب شد تا نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد طی بازدیدی از نزدیک موضوع را بررسی و برای چاره‌اندیشی متولیان امر را پای میز بکشاند.
کد خبر: ۹۳۲۸۹۴
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۰ 17 January 2021

وجود انتقاد در سطح جامعه می تواند یکی از راه های کمک به بهبود عملکرد زندگی اجتماعی باشد چرا که در صورت فعال بودن چنین رویکردی در جامعه به شیوه درست ، مطمئنا میزان پاسخگویی هم بالا می رود . یکی از تریبون های بسیار موثر در بحث انتقاد از عملکردها مربوط به تریبون نماز جمعه است که اگر فارغ از جناح بندی های سیاسی عمل کند بی شک مسیر مسئولیت پذیری و بازخواست از مسئولین را بسیار هدفمند و موثر جلو می برد. همانگونه که بارها شاهد کارکرد مثبت این تریبون ها بوده ایم ضمن اینکه این انتقاد هم وارد است که برخی از خطیبان این مکانیسم را به شیوه ای نادرست قربانی جناح های سیاسی می کنند.

یکی از خطبای نماز جمعه استان که معمولا در تریبون های خود بیش از پرداختن به موضوعات مرتبط با جناح های سیاسی معمولا به حوزه های واقعی و اساسی جامعه می پردازد ، حجت الاسلام وحدانی فر امام جمعه فعلی دهدشت است . بارها شاهد خطبه ها و حضورهای میدانی این امام جمعه جوان بوده ایم .

حجت الاسلام وحدانی فر اخیرا و در روز جمعه انتقادات تند اما منطقی را متوجه یکی از مشکلات اساسی شهر دهدشت نمود و اتفاقا این انتقاد در مرحله حساسیت زایی نزد مسئولین بسیار خوب و موثر واقع شد و باعث حضور این مسئولین استانی مرتبط و همچنین نماینده ولی فقیه در استان در مجتمع مسکن مهر این شهر شد.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، روز جمعه بود که حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر در راستای رسالت مطالبه‌گری تریبون نماز جمعه مشکلات مسکن مهر دهدشت را متذکر شد و با انتقاد از روند فرسایشی اجرای این طرح از رئیس کل دادگستری استان خواست به پرونده ورود کند.اینجا

این سخنان امام جمعه موجب شد تا نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد طی بازدیدی از نزدیک موضوع را بررسی و برای چاره‌اندیشی متولیان امر را پای میز بکشاند.

پس از بازدید میدانی از سایت نشستی با حضور نماینده ولی فقیه در استان، امام جمعه، فرماندار، دادستان، مدیرکل راه و شهرسازی استان، رئیس راه و شهرسازی شهرستان و پیمانکاران در فرمانداری دهدشت برگزار شد.

علیرضا اتابک با بیان اینکه مسکن مهر دهدشت به تبع دیگر استان‌ها مشکلاتی دارد، اظهار داشت: شرایط معیشتی نیز فشار مضاعفی بر مردم وارد کرده و ساکنان را بیشتر اذیت می‌کند.

فرماندار کهگیلویه گفت: راه و شهرسازی واحدهای تکمیلی را تعیین تکلیف و پرونده سایر واحدها را مشخص کند.

اتابک اضافه کرد: به جای متهم کردن همدیگر باید مشکلات موجود را بررسی و برای رفع آنها برنامه‌ریزی لازم را انجام دهیم.

وی گفت: حجت‌الاسلام وحدانی‌فر امام جمعه محترم با روحیه مطالبه‌گری دغدغه مردم را دارد و خواسته و مطالبه آنها را از تریبون مطرح می‌کند.

پیمانکاران بلوک‌های مسکن مهر که از آنها به سازندگان نام برده می‌شد نیز خواسته‌ها و مشکلات خود را مطرح کردند.این پیمانکاران که همواره از عدم همکاری راه و شهرسازی در پرداخت مطالبات خود گلایه داشتند این بار اما در پاسخ به تکرار سؤوال فرماندار و امام جمعه مبنی بر اظهارنظر در این باره گفتند که با شهرسازی مشکلی نداریم مشکل ما ناشی از تورم است.

یکی از این پیمانکاران گفت: سال 93 واحدها تکمیل شد اما به خاطر فراهم نبودن زیرساخت‌هایی از قبیل محوطه‌سازی و فضاسازی از ما تحویل نگرفتند و نگهداری از آنها هزینه‌های سنگین بر ما تحمیل کرد.

پیمانکار دیگری با بیان اینکه انتظار داشتیم به عنوان طلبکار و نه متهم در چنین شستی حضور داشته باشیم، افزود: مردم می‌گویند بدون قسط‌بندی واحد به ما تحویل دهید.

یکی از سازندگان واحدهای مسکن مهر نیز گفت: ما در شرایط تورم واحد ساختیم ورشکست شدیم مردم ضرر نکردند واحد ارزان قیمت تحویل گرفتند حالا با رشد قیمت‌ مسکن گران می‌فروشند.

همچنین حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر با قدردانی از حضور نماینده ولی فقیه و ورود به مشکل لاینحل چندین ساله در دهدشت تصریح کرد: با مردم زندگی می‌کنم طبیعی است که دغدغه رفع مشکل آنها را داشته باشم.

امام جمعه کهگیلویه افزود: درد مردم را باید گوش داد و برای رفع مشکلات چاره‌اندیشی کرد.

وحدانی‌فر با بیان اینکه آقای نیک‌اقبال معاون استاندار بود و می‌تواند راهکار مناسب ارائه دهد، تصریح کرد: مشکلات مسکن مردم دهدشت خواب را از ما گرفته است.

وی ادامه داد: متقاضیان مسکن مهر هم انسان‌اند بنا نیست چون از قش مستضعف‌اند اینطور در مشکلات غرق شوند.

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر افزود: از نماینده ولی فقیه استدعا داریم این مسئله را به صورت ویژه مورد رسیدگی و پیگیری قرار دهد.

آیت‌الله سید نصیر حسینی مسکن را دغدغه مهم مردم دانست و اظهار داشت: مسکن مهر طرح خوبی برای خانه‌دار شدن مردم بود که البته معایب و نواقصی هم دارد.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: با گذشت قریب به یک دهه از مجموع 912 واحد 220 واحد تحویل شده است پیشرفت خوبی دارد به جای خوبی هم رسیده و به گفته مدیرکل شهرسازی به راحتی قابل انجام است.

وی ادامه داد: گره‌های موجود در مسکن مهر دهدشت قابل رفع است اگر نسبت به برطرف شدن آنها اقدام نشود مشکلات بیشتری در پیش خواهد داشت.

امام جمعه یاسوج گفت: مسکن و شهرسازی لیست متقاضیان و نیز پیمانکاران سایت را به فرمانداری معرفی کند تا روند کار بررسی و شمخص شود.

وی با بیان اینکه در رسیدگی به موضوع باید مردم، پیمانکار و حق را ببینیم، تصریح کرد: گاهی ممکن است آنچه مردم می‌گویند حق نباشد ممکن است پیمانکار هم جایی متضرر شده باشد مشکل او هم باید رسیدگی شود.

فیلم / بازدید از مسکن مهر دهدشت

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار