نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد در بازدید از سدهای در حال احداث شهرستان کهگیلویه، بر نخصیص اعتبار برای اتمام این پروژه مهم تاکید کرد.
کد خبر: ۹۳۳۰۰۲
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۸ 17 January 2021
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از تسنیم ، آیت‌الله سید نصیر حسینی امروز در بازدید از طرح‌های سد سرپری و سد شهید دلنسب کوهبرد شهرستان کهگیلویه با اشاره به اهمیت این دو طرح در رونق کشاورزی و صنعت گردشگری گفت: این دو طرح با ظرفیت ذخیره سالانه بیش از 6 میلیون متر مکعب آب و آبیاری بیش از 700 هکتار زمین کشاورزی، نقش مهمی در ایجاد اشتغال، رونق کشاورزی و گردشگری دارد.
نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: انتظار می‌رود مسولان با تخصیص اعتبارات مورد نیاز برای تکمیل این طرح‌ها به ویژه سد شهید دلنسب که بیش از 95 درصد پیشرفت کاری دارد اقدام کنند.
معاون آب منطقه‌ای استان در این بازدید گفت: سد سرپری با ظرفیت ذخیره سالانه 3 میلیون متر مکعب آب 400هکتار از زمین‌های کشاورزی را آبیاری می‌کند.
احسانی افزود: این طرح هم‌اکنون 20 درصد پیشرفت کاری دارد و برای تکمیل آن 500 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
الیاس تاج الدینی مدیرکل سازمان جهاد کشاورزی استان هم در خصوص سد شهید دلنسب کوهبرد گفت: تلاش می‌شود با تامین اعتبار 100 میلیارد ریالی تا پایان امسال مرحله اول این سد تکمیل و به بهره‌برداری برسد.
ناظر عالی سد شهید دلنسب کوهبرد گفت: تاکنون بیش از 240 هزار متر مکعب خاک‌ریزی و هزار و 200 متر مکعب بتن ریزی اجرا شده‌است.
کوهی افزود: این طرح به علت مطالبات 80 میلیارد ریالی کارفرما تعطیل شده‌است.
وی گفت: انتظار می‌رود مطالبات و اعتبارات مورد نظر تامین و تا پایان امسال این طرح تکمیل و آماده آبگیری شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار