آنچه که در این مطلب مورد نظر است واکنش ها به خبر این انتصاب است . ضمن قابل پذیرش بودن این رویه چرا که در فضای سیاسی حق نقد برای طزفین آزاد است اما به نظر می رسد محتویات نقد مطرح شده آدرس غلطی برای مخالفت با فرماندار شدن وی است .
کد خبر: ۹۳۴۱۸۳
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۵ 23 January 2021

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، طی دو روز گذشته ، انتشار اخبار تغییرات گسترده در سطح فرمانداران در کهگیلویه و بویراحمد ، به شدت بالا بود و البته تعدادی که قرار بر تغییر فوری آن ها بود بنابر اصل غافلگیری برای جلوگیری از اعمال نفوذ از بیرون تغییر کردند اما در خصوص دیگران فرجه نقد و بررسی گذاشته شد که این خود حاوی نکات مهم دیگری است اما در خصوص تغییر فرماندار بویراحمد هم پس از تغییر فرمانداران کهگیلویه و گچساران ، شایعاتی مطرح شد البته این شایعات تا مرز اعلام حکم انتصاب هم رفت و احتمالا هم این انتصاب قریب الوقوع خواهد بود.
آنچه که در این مطلب مورد نظر است واکنش ها به خبر این انتصاب است . برخی از سیاسیون و به تبع آن برخی رسانه ها با برجسته کردن موضوع فتنه سال 88 و نقش داشتن میرمحمدی به عنوان گزینه اصلی فرمانداری بویراحمد سعی در تجدید نظر استاندار در این انتصاب را داشته اند . ضمن قابل پذیرش بودن این رویه چرا که در فضای سیاسی حق نقد برای طزفین آزاد است اما به نظر می رسد محتویات نقد مطرح شده آدرس غلطی برای مخالفت با فرماندار شدن میرمحمدی است .
پس از برخی انتصاب های مورد دار در سطح کشور برخی نهادهای امنیتی و اطلاعاتی که همه جزئیات اتفاقات سیاسی و امنیتی کشور و پیرامون را به جد پیگیری می کنند به لیست تایید کنندگان گزینه های مدیریتی افزوده شده اند و تقریبا خیال دوستداران اقتدار نظام از پدیده نفوذ تا حدودی راحت شده است. بنابراین علاوه بر این که حق نقد سیاسی از افراد متقاضی مدیریت برای گروه های سیاسی محفوظ است اما در صورت مورد دار بودن امنیتی افراد مطمئنا نهادهای امنیتی ، اطلاعاتی و قضایی باید پاسخگو باشند که هستند لذا در خصوص نقش میرمحدی در ماجراهای تلخ 88 یا مواضع وی چیزی است که باید از طریق این نهادها به صورت شفاف و در راستای حفظ اقتدار نظان انجام گیرد ضمن اینکه برخی مواضع محمدی در محافل عمومی و خصوصی نشان می دهد که وی واقعا یک فرد ضد نظام یا ضد ولایت فقیه و به قولی نفوذی نیست. و حتی گفته می شود وی مورد تایید نماینده اصولگرای بویراحمد ، دنا و مارگون است.
اما در مورد میر محمدی نکته مهمتری در بحث مدیریت وجود دارد که باید گفت ای کاش حداقل رسانه های منتقد این انتصاب ، به آن می پرداختند !
میرمحمدی در بحث مدیریت در استان کهگیلویه و بویراحمد فرد ناشناخته ای نیست و دارای رزومه کاری قطوری است اما در همه این پرونده یک نکته بسیار مهم وجود دارد که کمی حضور در جایگاه فرمانداری بویراحمد به عنوان قلب استان را برای وی سخت می کند.
کسانی که عملکرد شاهرخ کناری ، فرماندار فعلی بویراحمد را به درستی رصد می کنند به خوبی می دانند که وی یکی از مردمی ترین ، پر جنب و جوش ترین ، بی حاشیه ترین و البته پاسخگوترین فرمانداران دوره های اخیر بوده است که با وجود انتقادهای زیاد سیاسی از طرف برخی طیف های سیاسی یا قومیتی از وی ، در مجموع فرماندار پر جنب و جوش اما کم حاشیه ای بوده است اما در مورد میر محمدی تقریبا این صفات در عملکرد وی یافت نمی شود !
میرمحمدی در این چند سال که در حوزه مسئولیت فعلی ، مدیر کل حوزه آسیب های اجتماعی استانداری مشغول به کار است باید گفت تقریبا در محاق بوده است این در حالی است که ظرفیت کار در حوزه آسیب های اجتماعی مانند بحث خودکشی ها و حاشیه نشینی های اطراف شهرها و موضوع سازمان های مردم نهاد در استان کهگیلویه و بویراحمد به گونه ای بوده است که هم اکنون لیست اقدامات و نشر رسانه ای متناسب با این حوزه چندانی وجود ندارد .
این را هم باید اضافه کرد که در بحث استفاده از ظرفیت سازمان های مردم نهاد اشکالات جدی بر عملکرد میرمحمدی وارد است به عنوان مثال در بحث توزیع اعتبارات بین سازمان های مردم نهاد جهت مقابله با آسیب های اجتماعی سوالات جدی وجود دارد! 
حال چگونه می توان امیدوار بود فردی که در حوزه کاری فعلی خود بیشتر یک چهره کسل و خفته محسوب می شود بتواند در قلب استان که نیازمند جنب و جوش فراوان ، حضور گسترده در میان مردم و مردم داری است ، بتواند فرمانداری کند و موفق باشد !؟
به هر جهت قرائن و شواهد اینگونه نشان می دهد که حکم فرمانداری شهرستان بویراحمد به نام حجت الاسلام علی فتح میر محمدی زده شده است اما بهتر است خود وی بداند که فرمانداری کردن بر شهرستان بویراحمد با آن شیوه مدیریت خمودگی که در مدیر کل آسیب های اجتماعی انجام داده است ، امکان پذیر نیست!
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار