مدیر کل اموال و املاک بنیاد مستضعفان استان ایلام خبر داد ؛
مدیر کل اموال و املاک بنیاد مستضعفان استان ایلام اظهار کرد: بنیاد مستضعفان پروژه های بسیار خوبی در راستای اشتغالزایی و رونق اقتصادی در سطح استان ایلام از جمله طرح گاوداری در شهرستان ایوان غرب و طرح ۵۰۰ هکتاری باغ زیتون در شهرستان تازه تاسیس هلیلان در دست اقدام دارد.
کد خبر: ۹۳۴۶۳۵
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۰ 24 January 2021

به گزارش تابناک ایلام ؛ یوسف فریادی زاده در گفتگو با خبرنگار ما  اظهار داشت : این طرح در سال ۹۶ با حمایت استاندار ایلام به بنیاد مستضعفان واگذار شد که طرح های مطالعاتی آن انجام شده و مراحل اولیه سرمایه گذاری آن توسط بنیاد انجام شد.

وی افزود: اعتبار اولیه باغ زیتون ۵۰۰ هکتاری هلیلان حدود ۷۵ میلیارد ریال بوده است و سیاست ما بر این است که تا پایان سال آینده این طرح به اتمام برسد.

مدیر کل اموال و املاک بنیاد مستضعفان استان ایلام عنوان داشت : در روستای سرچم محل اجرای طرح باغ زیتون، حدود ۱۷۰خانوار ساکن و مقیم هستند و با برنامه ریزی انجام شده انتظار می رود که با تکمیل طرح، نیروی کار از روستاهای مجاور هم در این طرح مشغول فعالیت شوند.

وی یادآور شد: هم اکنون شرکت انرژی گستر پارس در بخش مورموری شهرستان آبدانان در حوزه استخراج نفت و گاز به عنوان پیمانکار برای شرکت های دولت مشغول فعالیت است.

 فریادی زاده افزود:  در این شرکت حدود ۱۰۰ نفر به صورت مستقیم مشغول به فعالیت هستند و همچنین نیز دو شهرستان هلیلان و ملکشاهی به عنوان منطقه پیشرفت و آبادانی در سطح استان در نطر گرفته شده است.

مدیر کل اموال و املاک بنیاد مستضعفان استان ایلام بیان کرد: شهرستان ملکشاهی با توجه به شاخص های حوزه محرومیت زدایی به عنوان یکی از محروم ترین شهرستان های استان شناخته شده است.

وی بیان داشت: پیش بینی می شود که با توجه با برنامه ریزی های بنیاد مستضعفان در این شهرستان، ملکشاهی در طی دو سال آینده از محرومیت خارج شود.

فریادی زاده بیان کرد: هم چنین با پیگیری ها و رایزنی های استاندار، مسئولان و نمایندگان مجلس استان شهرستان هلیلان نیز به عنوان منطقه پیشرفت و آبادانی در نظر گرفته شد و پروژه های زیادی در شهرستان هلیلان تعریف و بیش از ۳۵ میلیارد تومان برای پروژه های این شهرستان در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: در سال های گذشته نیز از طریق بانک سینا، اعتبارات و تسهیلات ویژه ارزان قیمت با سود ۸ درصد در راستای اشتغالزایی به افراد واجد شرایط پرداخت می شده است و همچنین بیمه سینا وابسته به بنیاد مستضعفان در سطح استان فعالیت می کند.

فریادی زاده یادآور شد : بنیاد مستضعفان در واقع نقش هدایت کننده ای در فعالیت های اقتصادی در سطح استان تا کنون ایفا کرده است و مهندس فتاح، ریاست محترم بنیاد نظر و نگاه بسیار خوبی در راستای توسعه و پیشرفت و آبادانی مناطق محروم دارند./م

بیشتر بخوانید::

آغاز بکار قرارگاه محرومیت زدایی در هلیلان

طرح توسعه باغات هلیلان 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد

اختصاص 2هزار هکتار زمین کشاورزی برای احداث باغات زیتون و پسته در استان

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار