دستیار ویژه رییس سازمان انرژی اتمی گفت: به دلیل کمیت و کیفیت مواد و مصالح و بخش های گوناگون این مرکز، بخش سوانح و سوختگی پرتویی را خاص کرده و با دیگر پروژه ها متفاوت است.
کد خبر: ۹۳۵۲۹۹
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۱ 26 January 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی،دکتر زارعان در بازدید از پروژه مرکز سوانح و سوختگی، افزود: به دلیل متفاوت بودن با سایر پروژه ها و اینکه قدری با پروژه ها و بخش های دیگر مغایرت دارد، باید با دقت و شدت بیشتری نظارت شود و از نظر فنی و تخصصی، استانداردهای لازم را طی کند.
وی اظهار داشت: با توجه به حساسیت موجود، دانشگاه علوم پزشکی به شخصه محوریت کار را بر عهده گرفته و با پیمانکار تخصصی و حرفه ای در حال پیشبرد اهداف مورد نظر است.
وی تاکید کرد: اخیراً به خرید و تامین دتکتورهای سطحی و دوزیمترهایی که کادر پزشکی مستقر در این مرکز استفاده خواهند کرد، از شرکت های معتبر خارجی مبادرت شده و در زمان مقرر تحویل خواهد شد.
دستیار ویژه رییس سازمان انرژی اتمی یادآورشد: حتی اگر یک روز زودتر این مرکز به بهره برداری برسد، ممکن است دو یا سه نفر دیرتر فوت کنند و از این جهت این پروژه برای مسئولین کشوری و استانی حائز اهمیت است.
دکتر زارعان تاکید کرد: وجود تهدیداتی از جنس پرتووی از سوی بیگانگان، یا سوانحی که منجر به سوختگی می شود، نیز جزو دلایلی است که بهره برداری هر چه سریعتر این مرکز را در اولویت قرار می دهد.
وی گفت: مهمتر از تجهیز و تکمیل ساختمان و فضای فیزیکی، بحث آموزش است که باید به صورت تخصصی و پرتووی ارائه شود که سازمان انرژی اتمی این مهم را بر عهده گرفته و با توجه به پتانسیل خوب دانشگاه علوم پزشکی اراک، کادر اورژانس هسته ای خود را تکمیل و حتی استان بوشهر را نیز آموزش دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار