در گرامیداشت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ۱۴۷ عنوان برنامه شاخص در استان اصفهان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۳۵۷۰۴
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۹ 27 January 2021

به گزارش تابناک اصفهان، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اصفهان در نشست خبری گرامیداشت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی باتوجه به چرایی ایجاد انقلاب اسلامی اظهار داشت: بزرگ‌ترین ایام‌الله انقلاب دهه فجر است و برای بزرگداشت آن باید به چرایی ایجاد این ایام‌الله و اینکه چرا انقلاب اسلامی نام‌گذاری شد، بپردازیم، حرکتی که از سال 42 شکل گرفت و در سال 57 به اوج خودش رسید یک حرکت دینی بود چون مبدا آن از مراکز دینی، مساجد و حوزه‌های علمیه آغاز شد.

وی در ادامه گفت: هدف از ایجاد این نهضت حاکمیت دینی در کشور و رهبر انقلاب نیز یک مرجع دینی بود و آرمانی که مردم تعریف کردند، نیز دینی بود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اصفهان در ارتباط با ایستادگی انقلاب، مردم و امام خمینی(ره) در مقابل ذلت و خواری حاکمان و چپاول منابع کشور بیان کرد: مقاومت‌هایی که انجام گرفت پیرامون مقاومت بر سر ارزش‌ها، حاکمیت ارزش‌های دینی، عدالت دینی و اسلامی و احیای شعارهای قرآن و احکام دین بود و این در همه تاریخ انقلاب و به ویژه در اوج آن مشهود است، انقلاب و امام و مردم درمقابل ذلت و خواری حاکمان این کشور ایستادند.

وی افزود: از جمله علت های این پیروزی نصرت الهی، هدایت امام، اتحاد مردم و حول اسلام رفتار کردن از علت های پیروزی انقلاب بود.

احمدی با بیان اینکه آرمان انقلاب حکومت دینی، آزادی، عدالت و پیشرفت بود، گفت: بزرگ ترین دستاورد انقلاب این بود که حاکم ضد دین، مستبد، وابسته حاکم بر کشور را با تغییر نظام سیاسی به حاکم عادل، اسلام شناس، دلسوز و غیر وابسته به بیگانگان تبدیل کرد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اصفهان با بیان اینکه نشاط افرینی، وحدت آفرینی و امید آفرینی و در این ایام و برنامه های دهه فجر مورد توجه است و همچنین کمک مومنانه و ادامه آن نیز از جمله اقدامات است، افزود: ۲۰ کارگروه تشکیل شده است تا برنامه ها در این دهه به خوبی انجام شود و هماهنگی های لازم در این زمینه انجام شده است؛ در۱۰۶ شهر استان ستاد تشکیل شده  و در بخشداری ها و دهیاری ها توجیح شده و برنامه های خوبی در دست اجرا دارند که در سراسر استان انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: اصلی‌ترین سیاست‌ ما برای برنامه‌های اجرایی، فراگیری است یعنی کارگروه‌های مختلف در سطح استان تشکیل شده است برای این‌ که آحاد جامعه دخیل شده و تلاش کنند و جشن‌های انقلاب به صورت مردمی برگزار شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه شعار محوری دهه فجر امسال انقلاب اسلامی، بالنده و مقتدر، چون کوه استوار است، ادامه داد:  بیش از چند هزار برنامه در سراسر استان در این دهه فجر انجام خواهد شد که  ۱۴۷ برنامه شاخص را در بر می گیرد.

وی گفت: ویژه برنامه کمک‌های مؤمنانه برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد، تجلیل از همافران نیروی هوایی ارتش، اقدامات خیرانه مراکز درمانی نیروهای مسلح بر انجام ویزیت رایگان در مناطق کم برخوردار و تکبیر و نور افشانی در شب پیروزی انقلاب در سطح استان از دیگر برنامه‌های دهه فجر است.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان خاطرنشان کرد: برنامه‌ای برای برگزاری راهپیمایی در روز ۲۲ بهمن به دلیل مقابله با انتشار ویروس کرونا وجود ندارد و جزئیات برگزاری راهپیمایی خودرویی، مسیرهای حرکت و شرایط شرکت در آن به اطلاع عموم خواهد رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار