در پاسخ به سوال تابناک کهگیلویه و بویراحمد
استاندار در پاسخ به سوال تابناک کهگیلویه و بویراحمد در خصوص نتایج سفر هیئت عالی وزارت کار به استان توضیحاتی ارائه داد.
کد خبر: ۹۳۶۷۱۷
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۷ 31 January 2021
توضیح استاندار در خصوص نتایج سفر هبئت عالی وزارت کار به استان / نشست ویژه استاندار و 4 وزیر در خصوص پروژه های مهم از جمله سد آبریز + فیلم
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ،ماه گذشته بود که هیئتی عالی از مسئولین و معاونین وزیر کار و برخی بانک ها به استان کهگیلویه و بویراحمد سفری داشتند .آنگونه که اعلام شد در این سفر پیشنهاداتی از طرف استان برای استفاده از ماده 56 و استفاده از منابع و تسهیلات بانکی با تضمین پرداخت آن از طرف سازمان برنامه و بودجه ، در جهت تامین منابع مالی برخی پروژه های مهم استان ، ارائه شد .
به زبان ساده تر در این سفر مقرر شد به جای اعتبارات قطره چکانی یک پروژه طی سال های طولانی ، با تضمین بازپرداخت از طرف سازمان برنامه و بودجه کشور ، منابع مورد نیاز پروژه به صورت یکجا از طریق بانک های عامل برای پروژه مذکور تامین شود تا روند اجرایی سریعتر شود .
در این خصوص مسئولین استان هم جمع بندی و اولویت بندی پروژه های هدف برای استفاده از ماده 56 را آماده کرده و پس از سفر هیئت مذکور ، استاندار و برخی معاونین وی و مدیران کل مربوطه چندین سفر به تهران برای پیگیری داشته اند . (لازم به توضیح است در جمع بندی سفر اعلام شده بود که مصوبات آن باید به تایید وزیر کار برسد.)
حال حسین کلانتری در حاشیه ویژه برنامه آغاز دهه فجر و در پاسخ به سوال تابناک کهگیلویه و بویراحمد مبنی بر اینکه " نتیجه پیگیری های شما در خصوص سفر هیئت عالی وزارت کار به استان به کجا رسید " ، توضیحاتی ارائه داد.
خلاصه توضیحات کلانتری اینگونه است که تقریبا 80 درصد مصوبات سفر هیئت عالی وزارت کار به استان توسط وزیر مربوطه تایید شده است و در سفر اخیر خود به تهران قرار بر این شد که بسترسازی برای عملیات اجرایی آن ها ایجاد شود .
کلانتری در خصوص 20 درصد دیگر که از پروژه های بسیار مهم مانند سد تنگ سرخ یا سد آبریز و یا راه ها است هم گفت : چون این پروژه ها تخصصی است و لازم است وزارت خانه های مربوطه به مسائل ورود کنند که با تشکیل یک کنسرسیوم با مشارکت بانک ها اقدامات لازم صورت می گیرد.
بنابر گفته استاندار در ماه جاری (بهمن ماه) ، جلسه ای با حضور وزرای اقتصاد، نیرو ، راه ، کار و استاندار کهگیلویه و بویراحمد برگزار خواهد شد که مشارکت بانک های وابسته به این وزارت خانه ها در اجرای پروژه  های مهم از جمله سد تنگ سرخ ، سد آبریز و جاده یاسوج به شیراز را در پی خواهد داشت.
توضیحات کامل استاندار کهگیلویه و بویراحمد را در فیلم زیر ببینید
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار