در دومین روز از دهه مبارک فجر، پد فرود بالگرد اورژانس، ساختمان اکسیژن ساز و بخش دیالیز با حضور مسئولین در شهرستان دلیجان افتتاح شد.
کد خبر: ۹۳۷۰۲۸
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۵ 01 February 2021

 

 

به گزارش تابناک مرکزی، استاندار مرکزی در حاشیه این افتتاح ها از خیرین حوزه سلامت قدردانی کرد و گفت: با کمک خیرین شهرستان، تنها پد فرود بالگرد در شهرستان متعلق به بیمارستان دلیجان توسط بخش خصوصی و خیرین به مبلغ ۳۵۰ میلیون تومان احداث شد و اولین ساختمان دیالیز در کنار این بیمارستان با هزینه ۲ میلیارد و ۲۵۰ تومان به بهره برداری رسید.
سید علی آقازاده افزود: خیرین حوزه سلامت نقش بسیار مهمی در تامین و ارتقای سطح سلامت در جامعه دارند.
وی تاکید کرد: حوزه سلامت به ‌عنوان یکی از شاخصه‌های اصلی امر توسعه در استان و کشور است و خیرین سلامت نقش تاثیرگذار و مهم در تامین و ارتقای سطح سلامت در جامعه دارند.
 رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز افتتاح بخش دیالیز را در این شهرستان بسیار مهم دانست و گفت: فضای بسیار خوبی برای بیماران دیالیزی که ۱۲ ساعت در هفته را در این مرکز سپری می کردند، ایجاد شده است.
دکتر سید محمد جمالیان به پروژه دیگر اشاره کرد و افزود: ۵۰۰ میلیون تومان نیز صرف ایجاد ساختمان برای دستگاه های اکسیژن ساز شده و امید می رود با در مدار قرار گرفتن این واحد، مشکلی در تامین اکسیژن برای بیماران نداشته باشیم.
وی با اشاره به اینکه شهرستان دلیجان جزو مناطقی است که هم حوادث کاری و صنعتی و هم حوادث ترافیکی بالایی دارد یادآورشد: میزان اعزام بالگرد از اراک زیاد بود و به دلیل نبود پد هلی کوپتر مناسب دردسرهای زیادی را برای مجموعه علوم پزشکی و اورژانس ایجاد می کرد که با افتتاح این پد در بیمارستان امام صادق(ع) دلیجان، امکان ارائه بهتر خدمات اورژانس هوایی فراهم شد.
وی از روحیه ایثارگری و فداکاری خیرین در حوزه سلامت قدردانی کرد و گفت: این عزیزان به خاطر نگرانی سلامت مردم، تعامل بسیار خوبی در استان به خصوص دلیجان در راستای توسعه مسائل بهداشتی و درمانی داشته و دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار