استاندار کهگیلویه و بویراحمد از تدوین سند هدفمند برای توسعه ورزش کشتی باتوجه به ظرفیت ها و استعدادهای ورزشکاران استان خبرداد.
کد خبر: ۹۳۷۴۰۲
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۱ 02 February 2021

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی ایران با حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد دیدار و گفتگو کرد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این دیدار با تبریک دهه فجر گفت: اتفاق خوبی که در سطح ورزش کشور در حال رخ دادن است این است که فدراسیون‌ ها به اهلش واگذار می‌ شود افتخار می ‌کنیم علیرضا دبیر قهرمان کشتی المپیک سکان این فدراسیون را بر عهده گرفته است.

حسین کلانتری با بیان اینکه مردم با مسابقات علیرضا دبیر خاطرات تلخ و شیرین زیادی دارند، گفت: در چند فدارسیون دیگر هم شاهدیم که سکان ریاست فدارسیون به اهل آن رشته واگذار شده که امیدوار کننده است.

نماینده عالی دولت در استان، گفت: بچه‌ های این استان سالم هستند و دود و آلایندگی آنها را تهدید نمی ‌کند بنابراین این جوانان سالم و بدن ‌های ورزیده نیاز به زیرساخت، آموزش و مربی دارند.

وی با بیان اینکه فرزندان ورزشکار این استان در سطح ملی و بین‌ المللی حرف برای گفتن دارند، عنوان کرد: رشید مظاهری فرزند کهگیلویه و بویراحمد در تیم استقلال تهران حرف برای گفتن دارد، تیم فرازبام خائیز دهدشت هفته گذشته در لیگ هندبال افتخارافرینی کرد و تیم فوتبال و هندبال گچساران نیز فعال است.

کلانتری ابراز کرد: هم‌ا کنون در استان ۱۱ سالن کشتی در شش شهرستان وجود دارد که خواهان افزایش این سالن ‌ها هستیم.


مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد، بیان کرد: کشتی در این استان خوب جواب می‌ دهد بنابراین آماده امضای تفاهم‌ نامه همکاری کارشناسی و برنامه‌ ریزی شده با فدراسیون کشتی هستیم .

کلانتری در این نشست آمادگی خود برای همکاری با فدراسیون کشتی را اعلام کرد و اظهار داشت: هر طرح و پروژه‌ ای که برای ساماندهی ورزش کشتی استان آماده شد، استانداری کهگیلویه و بویراحمد ۵۰ درصد از هزینه آن را متقبل می‌ شود.

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در این تفاهم‌ نامه هدفمند و برنامه ‌ریزی شده ورزش کشتی استان برای ۳ سال ترسیم می‌ شود که در کجا قرار داریم و طی این مدت در حوزه اماکن، مربی، کشتی ‌گیر و جایگاه کشتی باید به کجا برسیم.

وی خاطرنشان کرد: ظرف ۱۵ روز آینده هیاتی از استان در تهران با فدراسیون کشتی برنامه‌ ریزی ۳ ساله ورزش کشتی استان را طراحی کنند.

پیشنهاد امضای تفاهم ‌نامه میان استانداری کهگیلویه و بویراحمد مورد موافقت علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی قرار گرفت و قرار است اقدامات لازم در این خصوص انجام شود.

کلانتری همچنین در بخش دیگری از سخنانش خواستار برگزاری اردوهای ترکیبی در بخش بزرگسال و نوجوانان در استان شد که مورد موافقت دبیر رئیس فدراسیون کشتی  قرار گرفت.

طرح سند توسعه کشتی کهگیلویه و بویراحمد تدوین می شود

علیرضا دبیر نیز در این دیدار با بیان اینکه از ظرفیت ‌های کشتی در کهگیلویه و بویراحمد غافل شدیم،گفت: در تلاش هستیم ورزش کشتی این استان را نه در حرف بلکه در عمل راه ‌اندازی کنیم.

رئیس فدراسیون کشتی با اشاره به ظرفیت‌ های جوانان این استان، گفت: فرزندان این استان در آب و هوای مناسب به دور از هر گونه دود و آلایندگی زندگی می ‌کنند و بدن‌ های سالمی دارند اما ما از آنها غافل بودیم.
 
وی بیان کرد: وقتی ایلام در حوزه کشتی فرنگی سرمایه‌ گذاری می‌ کند و نتیجه می‌ گیرد بدون شک کهگیلویه و بویراحمد هم می‌ تواند موفق باشد.

رئیس فدراسیون کشتی بیان کرد: از استاندار کهگیلویه و بویراحمد تقاضا دارم قبل و بعد از سال جدید حمایت کنند تا کشتی این استان جان تازه ‌ای بگیرد.

وی بیان کرد: آماده برگزاری اردوی تیم ملی نوجوانان و تبلیغات گسترده برای این استان هستیم.

دبیر با  بیان اینکه اوضاع و احوال کشتی مطلوب نیست، افزود: در  گذشته یک میلیون کشتی‌ گیر داشتیم اما امروز نزدیک ۴۰ هزار نفر بوده و افراد مسابقه دهنده ۲ الی ۳ هزار نفر هستند و اگر کمک نکنیم مجددا تک مدال‌ های دهه شصت تکرار می‌ شود.

رئیس فدراسیون کشتی با بیان اینکه برای جلوگیری از آسیب اجتماعی باید در ورزش به ویژه کشتی سرمایه ‌گذاری کرد و این هزینه نیست، گفت: برگزاری اردوی کشتی تیم‌ های ملی رده‌های سنی مختلف در دستور کار قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار