سازمان هواشناسی با اعلام آغاز بارش برف و باران از فردا تا دوشنبه آینده در ۲۴ استان نسبت به کاهش دما، وقوع بهمن، آبگرفتگی معابر و لغزندگی جاده‌ها هشدار داد.
کد خبر: ۹۳۷۶۵۳
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۴ 03 February 2021
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از تسنیم ، بر اساس نقشه‌های همدیدی و‌ آینده‌نگری سازمان هواشناسی از اواخر وقت فردا با ورود سامانه بارشی،‌بارش برف و باران و کاهش نسبی دما در غرب و برخی مناطق شمال غرب آغاز می‌شود. بارندگی‌ها روز جمعه در غرب کشور، دامنه‌های زاگرس مرکزی و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و غربی و برخی مناطق شمال غرب ادامه خواهد داشت.
شنبه و یکشنبه هفته آینده بارش‌ها در این مناطق تشدید شده و گستره آن سواحل دریای خزر، به ویژه سواحل غربی، جنوب غرب  شمال شرق را فرا می‌گیرد. روز دوشنبه سامانه بارشی در شرق سواحل دریای خزر و شمال شرق و شرق کشور فعال بوده و به تدریج از کشور خارج می‌شود.
بر اساس اعلام سازمان هواشناسی با توجه به همراهی جریانات جنوبی با سامانه بارشی، بارش باران در دامنه‌ رشته کوه‌های البرز مرکزی، غربی و زاگرس مرکزی و شمالی باعث ذوب برف و افزایش رواناب در مناطق کوهپایه‌ای می‌شود.
همچنین دمای هوا از روز جمعه در شمال غرب و غرب 5 تا 8 درجه، از شنبه در سواحل دریای خزر 6 تا 10 درجه و از روز یکشنبه در شمال شرق، شرق و بخش‌هایی از جنوب شرق 6 تا 8 درجه کاهی می‌یابد.
سازمان هواشناسی در اطلاعیه‌ای به شرح زیر نسبت به افزایش حجم رواناب و آب گرفتگی معابر و وقوع بهمن در برخی استان‌ها هشدار داد؛
توصیف سامانه: فعالیت سامانه بارشی
زمان شروع: بعدازظهر پنج‌شنبه 99/11/16
زمان پایان:یکشنبه 99/11/99
نوع مخاطره: بارش برف یا باران، به شکل محلی با وزش باد شدید موقت
منطقه اثر:
پنجشنبه 99/11/16 : جنوب آذربایجان غربی، غرب کردستان، شمال کرمانشاه.
جمعه 99/11/17: آذربایجان غربی، جنوب آذربایجان شرقی، کردستان، کرمانشاه، لرستان، ایلام، همدان، مرکزی، زنجان، قزوین، البرز، تهران.
شنبه 99/11/18: آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، خراسان شمالی، گلستان، گیلان، مازندران، کردستان، زنجان، قزوین، البرز، تهران، کرمانشاه، لرستان، همدان، مرکزی، نوار غربی اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، ایلام.
یکشنبه 99/11/19: آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، شمال خراسان شمالی، کردستان، کرمانشاه، زنجان، قزوین، تهران، البرز، همدان، مرکزی، قم، ایلام، لرستان، نیمه غربی اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، خوزستان و شمال استانهای بوشهر و فارس.
اثر مخاطره: احتمال ذوب برف در ارتفاعات و دامنه ها و افزایش حجم رواناب و آب گرفتگی معابر در مناطق کوهپایه‌ای ،اختلال در سفرهای برون شهری، کاهش دید در مناطق کوهستانی ، تاخیر و احتمال لغو پروازها، احتمال ریزش بهمن در مناطق مستعد.
توصیه: احتیاط در سفرهای برون شهری بویژه مناطق کوهستانی، پرهیز از سفرهای غیر ضروری، احتیاط در صعود به ارتفاعات، آمادگی تجهیزات برف روبی و تجهیز خودروها به امکانات ایمنی و گرمایشی، کنترل و بازگشایی آبروها.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار