معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری گفت: روند بیمه یک میلیون و 400 هزار نفر از ساکنان روستاها و مناطق محروم کشور در حال انجام است.
کد خبر: ۹۳۷۷۸۲
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۱ 04 February 2021

به گزارش تابناک قم، محمد امید در مراسم افتتاح و بهره برداری از مجتمع کشتارگاهی صنعتی و مکانیزه دام قم اظهار داشت: تقویت اشتغال روستایی برای تحقق اشتغال پایدار بویژه در بخش کشاورزی و بخش دام از سیاست های دولت است.

وی با بیان این که با به کارگیری منابع تخصیص یافته، نرخ بیکاری در روستاها کاهش پیدا کرده است یادآور شد: تردیدی نیست که گام های خوبی در جهت تکمیل زنجیره تولید در بخش کشاورزی و امور دام برداشته شده که البته بخشی از سرمایه گذاری ها در این عرصه توسط بخش خصوصی صورت گرفته است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری همچنین خاطرنشان کرد: باید گفت عملکردها در حوزه توسعه روستایی و مناطق محروم بویژه در جذب منابع و تسهیلات مثبت و قابل دفاع است.

امید در عین حال به توسعه روستایی و مناطق محروم استان قم اشاره کرد و ادامه داد: خوشبختانه شاهد افزایش مجتمع ‌های دامداری در اطراف قم هستیم که این موضوع با توجه به محدودیت منابع آبی و عدم توسعه بخش کشاورزی استان، ظرفیت بسیار خوبی برای اشتغال زایی ایجاد می کند.

وی همچنین امروز در نشست بررسی موانع و مسائل پروژه های مناطق محروم قم شرکت کرد و گفت: پروژه های این مناطق با اولویت ایتام و افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی واگذار می شود.

امید با اشاره به تخصیص اعتبارهای صورت گرفته در این عرصه تأکید کرد: روند بیمه یک میلیون و 400 هزار نفر از ساکنان روستاها و مناطق محروم کشور در حال انجام است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری سپس به تغییر ساختار روستاها نسبت به سال های گذشته اشاره کرد و بیان داشت: دهیاری ‌ها و شوراهای روستایی باید در تصمیم گیری های مربوط به مناطق روستایی و مناطق محروم ایفای نقش کنند.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد با توجه به توجیه اقتصادی توسعه صنعت فرش و قالیبافی در قم، مشارکت اقتصادی در این حوزه بویژه از سوی دولت تقویت شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار