بخشدار مرکزی ساوجبلاغ اعلام کرد که از ابتدای سال جاری تاکنون ۹۸۳ از اراضی ملی، کشاورزی و حاشیه رودخانه های این بخش از دست متصرفان غیر قانونی آزاد سازی شده است.
کد خبر: ۹۳۷۸۴۸
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۴ 04 February 2021

به گزارش «تابناک البرز» سپهر سیدسجادی گفت: روستاها از جمله مناطقی هستند که مورد طمع زمین خواران قرار می گیرند و نظارت ها براین مناطق متمرکز شده است.

این مسوول ساخت و ساز غیرمجاز را عامل تغییرات کالبدی، زیست محیطی، اقتصادی و اجتماعی در روستاها دانست که سبب تخریب سیمای روستاها، از بین رفتن منابع، تعرض به حریم رودها و در نهایت آلودگی زیست محیطی خواهد شد.
وی در ادامه تاکید کرد:  ضرورت دارد که تخلفات در اسرع وقت شناسایی و از پیشرفت ساخت و سازها جلوگیری شود و دستگاه های مربوطه با نگاه جامع و ایجاد رفتارهای بین بخشی، جهت رفع مشکلات موجود در مورد تخلفات ساخت و ساز غیر مجاز با این موضوع مهم برخورد کنند.
وی با اشاره به اینکه کلیه واحدهای مسکونی، تولیدی و صنعتی موظفند بر اساس قانون در محدوده روستاها با مراجعه به دهیاری ها و در خارج از محدوده روستاها با مراجعه به بخشداری نسبت به درخواست صدور پروانه ساختمانی اقدام نمایند خاطرنشان کرد: با توجه به مقررات ماده سه قانون تعاریف محدوده وحریم شهر و روستا و شهرک و نحوه تعیین آن‌ها مصوب سال ۱۳۸۴، کنترل و نظارت بر احداث هرگونه ساخت و ساز در داخل محدوده روستا بر عهده دهیاری‌ها است در نتیجه دهیاری ها مکلف هستند موارد تخلف از اصول حاکم بر ساخت و ساز و عدم رعایت سرانه و کاربری های مشخص شده، مطابق طرح هادی روستایی را فورا اطلاع رسانی کنند. 
بخشدار مرکزی ساوجبلاغ با بیان اینکه پیشگیری از ساخت و ساز غیرمجاز تنها راه پیشگیری از ایجاد مشکلات اساسی در آینده است، خواستار نظارت دقیق و جدیت دهیاران در ارائه گزارش تخلفات در روستاها شد و افزود: هر گونه ساخت و ساز غیرمجاز در محدوده و خارج از محدوده روستاها کنترل می شود و با تک تک آنها برابر قانون با قاطعیت برخورد خواهد شد.

شهرستان دارای ۲۴ هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی است که در سال های اخیر این اراضی آماج ساخت وسازهای غیر مجاز قرار گرفته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار