جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا، ضرورت مدیریت سفر به فارس در نوروز ۱۴۰۰ را خواستار شود.
کد خبر: ۹۳۷۸۸۸
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۱ 04 February 2021

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: عبدالرضا قاسم پور در این نشست تداوم اجرای طرح شهید سلیمانی در فارس را یادآور شد و افزود: سلامت مردم شوخی بردار نیست، مبارزه با کرونا نیازمند اقدامات عملی است و تبلیغات و شعار دادن مشکلی را حل نخواهد کرد.
وی ادامه داد: این که با پایین و بالا رفتن آمار‌ها خود را تبرئه کرده و دیگران را مقصر جلوه دهیم راهکار مناسبی برای مقابله با کرونا و کمک به مردم نخواهد بود.
قاسم پور با بیان این که همه ما باید قدردان مردم باشیم، بر لزوم تقویت فضای همدلی تاکید و خاطرنشان کرد: بدون مشارکت و همراهی مردم و مسوولان موفقیتی حاصل نمی‌شود.
وی از تخصیص اعتبارات برای پرداخت بخشی از حق الزحمه مجریان طرح با پیگیری‌های استاندار فارس خبر داد و ضمن ابراز نگرانی از این که در هفته‌های گذشته شاهد تجمع بدون رعایت شیوه نامه ها در بعضی از شهرستان‌ها بودیم، گفت: باید تذکرات لازم در این زمینه داده شود.
وی بزرگ‌ترین نگرانی را القای عادی شدن وضعیت و رعایت نکردن شیوه‌نامه‌ها به دلیل لغو برخی محدودیت‌ها، دانست و گفت: در ساماندهی سفر‌های زمستانه برای تعطیلات چند روزه و پس از آن در تعطیلات نوروز ۱۴۰۰ باید این نکته مورد توجه قرار بگیرد که سفر به شهر‌های با وضعیت نارنجی و قرمز مجاز نیست.
قاسم پور با بیان این که محدودیت‌های سفر به شهر‌های مسافرپذیر با رنگ بندی زرد، به زودی مصوب و ابلاغ می‌شود، از ممنوعیت سفر برای مسافران دارای تست مثبت خبر داد و گفت: نیروی انتظامی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خودرو‌های مربوط به افراد دارای تست مثبت را شناسایی کرده و اعمال محدودیت داشته باشند.
جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا با اشاره به اینکه بر اساس مصوبات ستاد ملی کسانی که در ایام نوروز سفر می‌کنند موظف هستند پیش از سفر محل اسکان خود را مشخص کنند، افزود: اجازه اقامت در فضا‌های غیر رسمی داده نمی‌شود و زدن چادر در پارک‌ها و بوستان‌ها ممنوع است که همه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها باید مراقبت کنند چنین اقدامی انجام نشود.
وی افزود: کمپ‌های اقامتی توسط شهرداری‌ها و دهیاری‌ها راه اندازی نخواهد شد و مدارس در اختیار مسافران قرار نمی‌گیرد، خانه‌های مسافر غیرمجاز نیز با همکاری اداره کل گردشگری و دستگاه قضایی و نیروی انتظامی پلمپ و تعطیل می‌شود، هر چند از قبل هم با بعضی از آن‌ها برخورد شده است.
قاسم پور همچنین از کاهش یک ساعته زمان اجرای منع تردد شبانه خبر داد و افزود: در همه شهر‌های استان ممنوعیت تردد شبانه از ساعت ۲۱تا ۳ صبح اعمال می‌شود.

برچسب ها: کرونا ، سفر ، سفرنوروزی ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار