معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری گفت: توسعه زیرساخت های روستایی در سطح کشور در حوزه های مختلف برق، آب، گاز و غیره با تلاش دولت به حدود ۹۰ درصد رسیده است.
کد خبر: ۹۳۷۹۸۵
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۳ 05 February 2021
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از ایرنا، محمد امید روز پنجشنبه در نشست شورای مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج، اظهار داشت: موضوع توسعه زیرساخت های آی تی در روستاهای کشور و مراکز جامع خدمات سلامت در روستاهای کشور تا پایان دولت به ۱۰۰ درصد خواهد رسید.
وی افزود: در این معاونت تلاش شده به روستاهای محروم که از لحاظ توسعه ای عقب مانده اند، توجه ویژه شود.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری ابراز داشت: برای نخستین بار برای ساخت ۳۰ هزار واحد مسکونی روستایی در کشور تسهیلات پرداخت می شود.
امید تصریح کرد: برای ساخت هر واحد مسکونی روستایی ۱۶۰میلیون تومان اختصاص یافته است که حدود ۶۰ میلیون تومان به صورت تسهیلات و مابقی از منابع بلاعوض پرداخت می شود.
وی تاکید کرد: حدود ۴ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان کمک بلاعوض برای ساخت این تعداد مسکن روستایی در نظر گرفته شده که توسط معاونت توسعه روستایی رئیس جمهوری در حال پیگیری است.
وی در ادامه با اشاره به اهمیت موضوع اشتغال پایدار روستاییان ابراز داشت: تاکنون ۲۲ هزار میلیارد تومان برای عمران روستاهای کشور هزینه شده که سبب تحولات چشمگیر در این مناطق شده است وکماکان تلاش می کنیم منابع بیشتری برای ابادانی روستاها فراهم کنیم.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری افزود: توسعه روستاها و ایجاد زیرساختهای روستایی سبب شده نرخ بیکاری در روستاهای کشور ۱.۴ درصد کاهش یابد،مناطق روستایی شهید مهاجرت مکوس شود و در سال جاری نرخ مهاجرت به یک دهم درصد برسد.
وی اظهار امیدواری کرد با روند ایجاد شده آمار مهاجرت در روستاهای کشور به صفر برسد.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری تصریح کرد: تصویب لایحه دهیاری ها در توسعه روستاها نقش مهمی دارد و این مهم با جدیت توسط دولت دنبال می شود.
وی در ادامه گفت: سهم استان کهگیلویه و بویراحمد در بودجه یک و نیم درصد است و سال گذشته ۱۳ و نیم درصد اعتبار به این استان داده شد و امسال به ۱۲و نیم درصد رسید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار