امام جمعه چیتاب : فرهنگ چشم و هم چشمی باعث شده که متاسفانه شاهد کفن و دفن ها و آرامگاهای چند ده میلونی در استان خاصه دربخش کبگیان باشیم و این یک معظل خیلی بدی است.
کد خبر: ۹۳۸۱۸۰
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۴ 06 February 2021

به گزارش "تابناک کهگیلویه و بویراحمد" از چیتاب حجت الاسلام و المسلمین سیدفرج الله پژمان در خطبه های نمازجمعه17بهمن99چیتاب با اشاره به لقلقه زبان خاصه فتنه انگیزی گفت: مراقب لقلقه زبان در بروز فتنه انگیزی باشیدکه خداوندسبحان در کلام کتابش فرمود الفتنه اشد من القتل، که درآیات کلامش به معناهای متعدد، شکنجه گری(در قبال مسلمان شدن)، فتنه جنگ(به خاطر ایجاد امنیت) از جمله آنان یاد شده است.

این خطیب جمعه با اشاره به جامعه سالم ، سلامتی جِسـم، امنیت، روزی فراوان، همراه هم رأی(همفکر بودن خانواده) آسایش اجتماعی ورفاه در خانواده را از وجوهات یک جامعه عاری از فتنه برشمرد.

امام جمعه کبگیان با اشاره به مشکلات امروزه مسلمین جهان عدم اتحاد مسلمین ، انحراف دَر عدَمِ شناخت دوست و دشمن ، ضعف در وسایل ارتباط جمعی را از عدیده مشکلات آنان دانست و گفت: کسانیکه علیرغم درک سناریوهای خونریزی استکبار جهانی کماکان دم از وابستگی به استکبار می زنند خائنند.
این خطیب جمعه با اشاره به چالش ها و آفَت های انقلاب هم گفت: وقتی کسانی دیدند که عده ای با ایجاد آسیب های داخلی و منطقه ای دست به دست هم می دهند تا مهمترین رخداد قرن بیستم(انقلاب اسلامی) را براندازی کنند چرا باید هنوز هم به آنان دل ببندند.

وی بااشاره به کم کاری برخی از مسئولان هم گفت: اولین متنعمان انقلاب نباید بجای شکر گزاری کم کاری در مسئولیت و صداقت در کار داشته باشند زیرا خیانت به مردم و نظام هست.
امام جمعه کبگیان با اشاره به عدم حل مشکلات در سایه پاسکاری مسئول به هم نیز گفت:در جریان حل مشکلات اتهام به همدیگر در سایه احزاب با پاسکاری به هم نه تنها مشکلی را حل نمی کند بلکه دوچندان معظل وتنشی را بجامی اورد که خسران جبران ناپذیری ببار خواهد داشت.

وی خاطر نشان کرد: هرمسئولی بی عرضگی و کمکاری خود را پای انقلاب بگذارد دشمن ارزشها و بوق رسانه های خارجیست.

حجت الاسلام پژمان خاطرنشان کرد: برخی ها هیچگونه حقی به گردن انقلاب ندارند زیرا موقع جنگ وفتنه وهجمه خودشان را در گوشه ای پنهان کردند و باپر روئی تمام الان در برابر انقلاب و ارزشهای آن موضع گرفته اند وقطعا هم اینان خائنین به نظامند.

امام جمعه چیتاب با اشاره به اوضاع کنونی کفن ، دفن و ساخت قبور اموات دراستان خاصه بخش کبگیان گفت: فرهنگ چشم و هم چشمی باعث شده که متاسفانه شاهد کفن ودفن ها و آرامگاهای چند ده میلونی دراستان خاصه دربخش کبگیان باشیم و این یک معظل خیلی بدی است.

حجت الاسلام پژمان افزود: درهرشهری شهردار ودر هر روستائی دهیار مسئول توسعه قبرستان وآرامستانهای آن منطقه هست پس عزیزان وقتی حد و ظرفیت یک قبرستانی تکمیل شد وشهرداری یا دهیاری جائی دستور منع دفن و تدفین جای دیگری داد سعی کنیدباتبعیت از آن خللی در نظم و شمایل آرامستانها ایجاد نکنید.

-------------
پایان خبر
اسماعیل رسام٫.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار