معاون استاندار کرمان از افتتاح و کلنگ‌زنی ۷۰۰ پروژه عمرانی در استان کرمان در حوزه‌های مختلف در دهه فجر انقلاب اسلامی خبر داد.
کد خبر: ۹۳۸۴۳۷
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۰ 06 February 2021

 

سیدمصطفی آیت‌اللهی موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان، با تبریک دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار داشت: ایام سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی فرصت مناسبی برای تبیین اقدامات انجام شده در حوزه‌های مختلف است و دستگاه‌های مختلف در این ایام معمولاً پروژه‌های مختلفی را افتتاح یا کلنگ‌زنی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه در این ایام حدود 700 پروژه عمرانی در استان کرمان افتتاح شده و یا عملیات اجرایی آنها آغاز می‌شود گفت: کرمان در راستای توسعه و صنعتی شدن گام بر می‌دارد و برای تحقق این هدف نیاز است که زیرساخت‌های آن در استان فراهم شود.

معاون امور عمرانی استانداری کرمان بیان کرد: از سویی پیش‌بینی‌های لازم برای تحقق و ایجاد زمینه‌های سرمایه‌گذاری در استان انجام شده و از طرف دیگر حق مردم این استان است که بتوانند از خدمات بهتری بهره بگیرند.

وی با بیان اینکه در معاونت عمرانی استانداری کرمان با همراه دستگاه‌های زیرمجموعه و با همکاری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و اتاق بازرگانی استان کرمان کمیته‌ای با عنوان کمیته زیرساخت تشکیل شده است گفت: در این کمیته تلاش می‌کنیم تا زیرساخت‌های استان را ارتقا داده و بتوانیم زمینه سرمایه‌گذاری و ورود سرمایه‌گذار به استان را فراهم کنیم و این اقدامات در حوزه‌های مختلفی چون آب، برق، گاز، ارتباطات و راه‌ها است.

آیت‌اللهی موسوی با اشاره به اینکه در استان کرمان در زمان پیک مصرف هم تولید برق ما بیشتر از میزان مصرف است افزود: از آنجا که شبکه سراسری است و با توجه به نیازی که در کشور وجود دارد گاهی دچار کمبود برق می‌شویم.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی شده در استان کرمان چیزی در حدود هزار و 500 مگاوات پروژه در حوزه برق با حضور سرمایه‌گذاران بخش خصوصی آغاز شود ادامه داد: در حوزه توسعه نیز پیش‌بینی احداث نیروگاه‌های کوچک مقیاس در نواحی مختلف استان انجام شده تا از این طریق هم به صنعت و هم به مردم خدمت‌رسانی شود.

معاون امور عمرانی استانداری کرمان با اشاره به اینکه در حوزه آب که یکی از نگرانی‌های استان کرمان است نیز چند طرح عمده در استان در حوزه توسعه زیرساخت‌ها را در برنامه داریم افزود: نخستین طرح ما در این حوزه انتقال آب از خلیج فارس است که فاز نخست آن تا سیرجان افتتاح شده و در فاز بعد تا سرچشمه ادامه پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه اجرای خط دوم این پروژه نیز در برنامه است گفت: از محل خط نخست این پروژه هم پیش‌بینی شده تا 10 میلیون مترمکعب آب شرب برای قسمت‌های شمالی استان کرمان تخصیص داده شود.

آیت‌اللهی موسوی افزود: طرح انتقال آب از دریای عمان نیز رایزنی‌های ابتدایی آن انجام و مجوزهای لازم گرفته شده و در مرحله جذب سرمایه و سرمایه‌گذار است و به‌زودی این طرح نیز آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به شرایطی که به واسطه شیوع ویروس کرونا در کشور به وجود آمد و امروز اکثر آموزش‌های ما در دانشگاه‌ها و مدارس به سمت آموزش مجازی رفته گفت: در این شرایط نیاز به ارتقای زیرساخت‌های ارتباطات در استان کرمان داریم.

معاون امور عمرانی استانداری کرمان با بیان اینکه 800 پروژه در حوزه ارتباطات با حضور وزیر در استان کرمان آغاز می‌شود تا بتوانیم وضعیت ارتباطاتی استان را ارتقا دهیم افزود: در حوزه گازرسانی در استان کرمان نیز سطح بهره‌مندی نسبت به سال گذشته 2.5 برابر شده و همچنان در حال توسعه است.

وی با بیان اینکه در حوزه راه‌ها در دو حوزه فعالیت می‌کنیم گفت: در حوزه ریلی به دنبال این هستیم تا حمل بار از سطح جاده‌ها را به ریل منتقل کنیم که در حال حاضر در زرند این اتفاق افتاده و از سوی دیگر در بهبود خط ریلی هم پیش‌بینی اعتبار آن دیده شده و حال اقدام است.

آیت‌اللهی موسوی با اشاره به اینکه در حوزه راه‌ها هم طرح‌هایی را داریم که در این ایام به بهره‌برداری می‌رسد افزود: در کنار همه این موارد پروژه‌های عمران شهری و دهیاری‌ها را نیز در حال اجرا داریم.

وی با بیان اینکه برای نخستین بار در کشور توانستیم با کمک صنایع بزرگ و کوچک و بخش خصوصی در استان کرمان لایروبی و دیوارسازی رودخانه‌ها را انجام دهیم که کاری بی‌نظیر است ادامه داد: در حال حاضر در تمام استان کارگاه‌های فعال داریم و کار در حال انجام است.

معاون امور عمرانی استانداری کرمان با اشاره به اینکه در استان کرمان 12 هزار کیلومتر رودخانه داریم که 8 هزار کیلومتر آن بحرانی است و ما هر چقدر هم که تلاش کنیم تنها قسمتی از این رودخانه‌ها را می‌توانیم لایروبی کنیم افزود: رودخانه‌هایی را که از نظر آب منطقه‌ای در اولویت بودند را در برنامه گذاشتیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر حدود 50 درصد کار انجام شده و تا آخر سال تمامی این رودخانه‌هایی که در برنامه است لایروبی می‌شوند گفت: این اقدامات ما باعث می‌شود که نگرانی‌هایی که در حوزه رودخانه‌های بحرانی داریم کم شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار