یکی از مخاطبان
تابناک کهگیلویه و بویراحمد در واکنش به این خبر نوشت : قصد بر آن نیست که با ذهنیت منفی و برجسته کردن سخنان استاندار در جلسه شورای برنامه ریزی مطلبی نگاشته شود بلکه به تحقق درخواست جناب دکتر کلانتری از نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی در خصوص ترمیم و ترفیع بودجه 1400 تاکید و جای بسی امیدواری است و امید می رود این مرقومه نیز تلنگری شود در جهت کمک به موضوع.
بلاشک ، لابی گری ، نه تنها قانون نانوشته مجلس و کشور ماست بلکه در دنیا و حتی کشورهای مدعی دموکراسی اصلی پذیرفته شده ، قابل اعتنا و مورد اجرا است.
به کرات مشاهده شده است که در نشست ها و برنامه های تخصصی در رادیو و تلویزیون ، کارشناسان ، اساتید و تئوریسین های اقتصادی بر نقش لابی ، لزوم لابی گری بعنوان یک راهبرد و ضرورت نشست های غیرعلنی در این خصوص اعتراف ، اذعان و توصیه کرده اند.
لذا طرح موضوع و بحث و بسط در این وادی اساساً پذیرفته است.
بنابراین بر همین مبنا نکاتی چند در ارتباط با جلسه شورای برنامه ریزی استان و مفاد مطروحه معروض می گردد.
همچنانکه مردم شریف استان از طریق رسانه ها در جریان کم و کیف جلسه قرار گرفته اند دو بعد اساسی از سوی استاندار مطرح گردید:
الف-
برتری عملکردی 7 سال اخیر بر 35 سال گذشته در حوزه بهداشت و درمان ، مسکن روستایی و احداث بزرگراه
بنابر گزارشات منتشر شده در سایت ها و روابط عمومی ادارات در دیگر حوزه ها نظیر : گازرسانی شهری و روستایی، بهسازی و معابر آسفالت ، راه روستایی ، فرهنگ و آموزش و همچنین تهیه ی ملزومات و زیر ساخت های ورزشی (سالن و چمن مصنوعی) و جلب اعتبارات خارج از اعتبارات استانی و ملی نیز چنین مقایسه ی درستی وجود دارد که بنا بر دستور کار خاص این جلسه ، ضرورت و امکان بیان وجود نداشت.
جناب استاندار به خوبی تذکر دادند که خدمات نظام برای مردم بیان گردند و این گریز به همین خاطر و اینکه در دهه مبارکه فجر قرار داریم، می باشد.
با یک تحلیل ساده و نگاه به موضوع از جهتی دیگر میتوان به اثر گذاری ، عملکرد عمرانی و نگاه توسعه ای نمایندگان این ادوار نیزصحه گذاشت.
جایی که مهندس عدل هاشمی پور نایب رئیس کمیسیون انرژی بود و از قضا بخش عمده ای از نارسایی های این دیار نیز در حوزه آب (شرب و کشاورزی) ، برق ، گاز ، نیرو و انرژی بود..
در بررسی مجمع نمایندگان استان نباید از حضور دکتر تاجگردون در ریاست کمیسیون برنامه و بودجه و تلفیق مجلس شورای اسلامی نیز غافل شد.
به راستی این علامت سوال بزرگ را که باید پاسخگو باشد؟
چرا در آن سالها که بعضا دوره ی وفور نعمت و پول و اعتبار بود کارهای اساسی، زیربنایی و اشتغالزایی انجام نگرفت؟
بگذریم که در این میان سخن بسیار و البته مجال پرداختن به آن نیست.
استاندار محترم بنا بر وظیفه، احساس دلسوزی برای منطقه و یا تعارفات معمول بیان کرد:
ب: نمایندگان استان برای تخصیص بودجه تلاش کنندرجاء واثق دارم و البته ناگفته پیداست که نمایندگان استان در مجلس نهایت تلاش خویش را انجام می دهند و یقین دارم دوست دارند بالاترین رقم اعتباری در طول دوران انقلاب را تامین نه، بلکه تخصیص دهند م مردم نیز همین را انتظار دارند.
اما خود نیز می دانند که این امکان، ساز و کار خود را دارد ! بی شک ، قدرت چانه زنی و اهرم فشار یک نماینده برای تحقق خواسته هایش (مطالبات مردمی) به نفوذ و قدرت او در مجلس و حضورش در کمیسیون های خاص بستگی دارد..
همانی که سید محمد موحد در اردیبهشت 99 در همایش زاگرس نشینان عنوان نمود : [ریشه و اساس کار در کمسیون است اگر توانستیم در کمیسیونها نتیجه گیری کنیم و جایگاه داشته باشیم می توانیم در مجلس موثر باشیم]
حال؛ بنده نیز با نماینده محترم کاملاً هم عقیده هستم و البته آرزو دارم بتوانند درخواست جناب دکتر کلانتری را جامه ی عمل بپوشاند.
اما لازم است که خدمت استاندار عرض شود : به قول لری امن نشوید ، (خاطر جمع نباشید) خود و مجموعه دولت از هرکار و روزنه ای که امکان جذب و افزایش بودجه و اعتبار وجود دارد غافل نشوید.