حسین کلانتری از احداث ۱۱۵ سایت شبکه ارتباطی همراه اول و ایرانسل در روستاهای استان خبر داد.
کد خبر: ۹۳۸۶۱۶
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۶ 07 February 2021

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، دیدار ستار هاشمی معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد در هشتمین روز از دهه فجر
وی اظهار داشت: هم اکنون ۶۴ سایت همراه اول و ۵۱ سایت ایرانسل در استان وجود دارد و تاکید ما بر این است تا بر این تعداد افزوده شود.
کلانتری تصریح کرد: ۱۸۵ روستای این استان تا پایان اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ از شبکه ارتباطی برخوردار می شوند که ۱۱۳ روستا بالای ۲۰ خانوار هستند.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: استان به شدت نیازمند شبکه های ارتباطی است و یکی از خواسته ها، مطالبات و نیازهای اساسی مردم این استان توسعه ،تجهیز و تقویت شبکه های ارتباطی است.
کلانتری افزود: انتظار می‌رود با تلاش و جدیت تا پایان دولت همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار این استان از شبکه ارتباطی مناسب برخوردار شوند.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه استان نیازمند اینترنت پر سرعت است افزود: هرجایی که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بخواهد کار کند استان با همه ظرفیت همکاری می کند.
کلانتری تصریح کرد: برای احداث ۱۱۵سایت جدید مخابراتی همه دستگاه های اجرایی از جمله راهداری، راه و شهرسازی، شرکت های مخابرات و برق، منابع طبیعی، محیط زیست استان پای کار هستند.
وی یادآور شد: کهگیلویه وبویراحمد هم به لحاظ جغرافیایی و هم تعداد جمعیت روستایی شرایط متفاوتی دارد و نیازمند توجه ویژه این وزارتخانه است.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد از توجه ویژه مهندس محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و معاونین این وزارتخانه و از اقدامات و دستاوردهای این وزارتخانه در کهگیلویه وبویراحمد تقدیر و تشکر کرد.
معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هم گفت: در این وزارتخانه همه تلاش ها براین است تا عقب ماندگی های این حوزه جبران شود.
ستار هاشمی از رونمایی ۳۱ طرح ارتباطی با اعتبار ۶۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری در دهه فجر در این استان خبر داد.
وی اظهار داشت: از این مبلغ ۴۰ میلیارد تومان دولت و ۲۰ میلیارد تومان را بخش خصوصی سرمایه گذاری کرده است.
هاشمی با بیان اینکه ۱۱۵ سایت مخابراتی در استان نصب می شود افزود: برای نصب هر سایت ۲ تا سه میلیارد تومان هزینه می شود.
معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات یادآور شد: برای احداث همه سایت ها در این استان جانمایی ها انجام شده است.
هاشمی افزود: در هر استان با نصب هر سایت ۱۰ تا ۱۵ روستا تحت پوشش مخابراتی قرار می گیرند اما در استان کهگیلوبه وبویراحمد به دلیل کوهستانی و پراکندگی سه الی چهار روستا تحت پوشش هر سایت قرار می گیرد و هزینه ها نیز بیشتر است.
وی ابراز داشت: براساس آمار جهانی، جمهوری اسلامی به لحاظ توسعه شبکه های زیرساخت در دنیا رتبه سوم را از آن خود کرده است.
هاشمی گفت: همه تلاش ها براین است تا پایان دولت همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار از شبکه ارتباطی برخوردار شوند که استان کهگیلویه وبویراحمد با همه شرایط سخت و کوهستانی آن یکی از این استان های در اولویت است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار