معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم با اشاره به افتتاح 212 پروژه عمرانی در ایام الله دهه فجر سال جاری در استان، بیشتر این پروژه ها را در حوزه دهیاری های استان، امور کشاورزی و همچنین امور زیربنایی معرفی کرد.
کد خبر: ۹۳۸۶۸۵
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۷ 07 February 2021

به گزارش تابناک قم، محسن بهشتی در نشست شورای اداری استان با اشاره به افتتاح برخی پروژه ها در طول سال بویژه در ایام هفته دولت و ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار کرد: امسال نیز در ایام دهه فجر انقلاب اسلامی، 212 پروژه در استان با اعتباری بالغ بر 540 میلیارد تومان افتتاح می شود که این پروژه ها سبب ایجاد اشتغال برای حدود 2 هزار و 164 نفر خواهد شد.

وی ادامه داد: از این 212 پروژه، 61 مورد در مجموعه دهیاری های استان، 59 مورد در بخش کشاورزی، 40 مورد در امور زیربنایی، 21 مورد در شهرداری های استان، 16 مورد در حوزه صنعت، 8 مورد در حوزه گردشگری، 3 مورد در حوزه بهداشت و پزشکی، دو مورد در حوزه ورزش و همچنین دو مورد هم در عرصه زیست محیطی است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم به اهمیت افتتاح کُشتارگاه قم به عنوان یکی از این پروژه ها پرداخت و گفت: راه اندازی این کُشتارگاه به عنوان یکی از مصوّبات سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی به قم، در 90 درصد پیشرفت فیزیکی متوقف شده بود که خوشبختانه به پایان رسید تا در کنار دامشهر قم، فضایی برای قطب دامپروری استان باشد.

بهشتی افزود: استان قم با گازرسانی به همه روستاهای با بیش از 20 خانوار، نخستین استان سبز کشور محسوب می شود و خوشبختانه هم اکنون همه نقاط استان از نعمت گاز بهره مند است.

وی سپس به تصفیه خانه قم به عنوان یکی دیگر از پروژه های مهم عمرانی استان اشاره و اضافه کرد: این پروژه، آخرین حلقه از پروژه انتقال آب از سرشاخه های دز به قم است که ان شاء الله با اختصاص اعتبارات، تا اردیبهشت ماه سال آینده به بهره برداری می رسد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم همچنین به اهمیت افتتاح بیمارستان امیرالمؤمنین (ع) در استان توجه داد و گفت: بیمارستان فوق تخصصی مادر با پیگیری های استاندار قم، مراحل نهایی را طی می کند و ان شاء الله در اواخر سال جاری و یا اوایل سال آینده افتتاح خواهد شد.

بهشتی در عین حال به طرح اقدام ملی مسکن در استان اشاره کرد و گفت: امیدواریم این طرح با تسهیلات خود و الحاق چند هکتار به اراضی قم بتواند گامی در راستای خانه دار شدن تعداد بیشتری از  مردم باشد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار