معاون امور دهیاری های سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور؛
تابناک- معاون امور دهیاری های سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور گفت: اعطای تسهیلات اشتغال بدون آموزش و توانمند سازی به روستایی ها علاوه بر بیکاری، آنها را بدهکار کرده است
کد خبر: ۹۳۸۹۱۲
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۲ 08 February 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک از بوشهر، علی قربانی امروز در آیین افتتاح پایگاه اورژانس در روستای دویره بوشهر، با بیان اینکه دستاوردهایی که نظام و انقلاب به خصوص در حوزه روستایی و مناطق محروم داشته است بسیار کم نظیر بوده است، اظهارداشت: از ابتدای انقلاب تا کنون هزاران میلیارد تومان در زمینه‌های زیربنایی در کشور هزینه شده است اما پس از گذشت ۴۲ سال از پیروزی انقلاب ما همچنان شاهد این هستیم که اکثر روستاهای کشور مسائل و مشکلات زیادی روبرو هستند.

وی با بیان اینکه باید یک تغییر در طرز تفکر و استراتژی که از ابتدای انقلاب داشتیم انجام دهیم، افزود: در مجامع دانشگاهی و دستگاه های اجرایی بررسی هایی که صورت گرفته، کارهای زیربنایی به خوبی در روستاها انجام شده اما همچنان سرعت مهاجرت از روستا به شهرها افزایش پیدا کرده چرا که در زمینه اشتغال و درآمد، کاری انجام نشده است.

معاون امور دهیاری های سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور با اشاره به اینکه مردم در جایی زندگی می‌کنند که در آن مناطق درآمد وجود داشته باشد، بیان کرد: مهاجرت در کل امر بدی نیست بلکه ما مخالف مهاجرت بی رویه هستیم که سبب حاشیه نشینی و مشکلات اجتماعی، اقتصادی و زیست محیطی مختلف می‌شود.

قربانی با عنوان اینکه استراتژی اصلاح طلبانه مبتنی بر توسعه روستایی بهترین استراتژی برای ایران است، تصریح کرد: بعد از ۴۲ سال فاقد یک متولی روستایی در کشور هستیم و این موضوع را با جدیت در دولت و مجلس درحال پیگیری هستیم.

وی با بیان اینکه ۲۷ دستگاه در حوزه روستایی در حال فعالیت هستند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر با موازی کاری، تداخل در مسائل و فقدان یک استراتژی بلند مدت و مبتنی بر توسعه سر زمینی هستند.

معاون امور دهیاری های سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور با اشاره به اینکه در مجلس دهم یک و نیم میلیارد از صندوق توسعه ملی برداشت شد و به اشتغال روستایی تخصیص یافت، گفت: چون در بحث آموزش، توانمند و ظرفیت سازی کاری انجام نشده، در حال حاضر افراد علاوه بر بیکاری بدهکار نیز هستند.

وی با بیان اینکه ۲۸ هزار میلیارد تومان از ابتدای تشکیل دهیاری ها تا کنون در کشور هزینه شده که بیش از ۲۴ میلیارد آن در این دولت بوده است، عنوان کرد: ایجاد شورا‌ها و دهیاری های روستایی یکی از بزرگترین دستاورد های انقلاب است.

اعطای تسهیلات اشتغال بدون آموزش به روستایی ها علاوه بر بیکاری آنها را بدهکار کرده استاعطای تسهیلات اشتغال بدون آموزش به روستایی ها علاوه بر بیکاری آنها را بدهکار کرده استاعطای تسهیلات اشتغال بدون آموزش به روستایی ها علاوه بر بیکاری آنها را بدهکار کرده استاعطای تسهیلات اشتغال بدون آموزش به روستایی ها علاوه بر بیکاری آنها را بدهکار کرده است
انتهای پیام/ ن

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار