به مناسبت دهه مبارک فجر، در برنامه ای فرهنگی و در راستای اجرای بخشنامه های ریاست قوه قضائیه، مبنی بر پیگیری و حل مشکلات زندانیان، صورت گرفت
کد خبر: ۹۳۸۹۱۳
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۷ 08 February 2021

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از روابط عمومی و ارتباطات دادگستری ،دکتر حسن نگین تاجی و جمعی از مسئولان قضایی دادگستری استان از زندان مرکزی یاسوح بازدید کردند.
در حاشیه این بازدید دکتر نگین تاجی و همراهان از بندهای این زندان بازدید و از نزدیک و رو در رو با مددجویان دیدار نمودند.


همچنین به منطور بررسی درخواست کتبی زندانیان برنامه ملاقات با مددجویان در نماز خانه این زندان برگزار و مددجویان درخواست های خود را ارائه، که دستورات قضایی لازم جهت تسریع در حل این درخواست ها از سوی دکتر نگین تاجی رئیس کل ،ملک حسینی دادستان مرکز استان و دبیر هیأت نظارت بر حفظ حقوق شهروندی و سایر مسئولان قضایی همراه، داده شد.


دکتر نگین تاجی رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به این که در راستای اجرای بخشنامه های ریاست قوه قضائیه مبنی بر پیگیری و حل مشکلات زندانیان و حفظ حقوق شهروندی برنامه های بازدید مسئولان قضایی از زندان های استان انجام می شود، اظهار کرد: در راستای اجرای طرح غربالگری زندانیان، همکاران قضایی ضمن بررسی پرونده های مددجویان واجد شرایط، از همه ی ارفاق های قانونی برای تغییر وضعیت زندانی و ایجاد زمینه آزادی آنان با استفاده از راهکارهای قانونی تخفیف و تعلیق مجازات، اعطای مرخصی و موافقت با مرخصی پایان حبس استفاده می‌کنند.


مقام ارشد قضایی استان درادامه از تلاش های دلسوزانه و جهادگونه مدیر کل و مجموعه کارکنان زندان های استان، عنوان کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد در زمینه کاهش تعداد زندانیان و توجه به مشکلات قضایی و پیگیری مطالبات و درخواستهای آنان، عملکرد خیلی خوبی داشته است.


دکتر محمد مهدی صالحی در خصوص اجرای این برنامه اظهار داشت: یکی از برنامه های معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری استان، بازدید از زندان های استان و بررسی مشکلات زندانیان بوده است.
معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: این برنامه فرهنگی به مناسبت دهه ی مبارکه ی فجر از سوی معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد انجام پذیرفت.


صالحی افزود: در این برنامه مسئولان قضایی از زندان مرکزی یاسوج بازدید و از نزدیک ضمن دیدار چهره به چهره با مددجویان درخواست های آنان را بررسی نمودند.
دکتر صالحی بیان داشت: با همکاری امور فرهنگی زندانهای استان از دوره ی برگزاری آموزش روخوانی کلام الله مجید و کارگاه آموزش صنایع دستی در این زندان بازدید به عمل آمد.


در ادامه منصور بیژنی مدیر کل زندان های کهگیلویه وبویراحمد در خصوص اجرای بخشنامه ابلاغی ریاست قوه قضائیه؛ از اجرای طرح پایش و غربالگری زندانیان در زندان‌های استان در هفته های اخیر خبر داد و اظهار داشت: این طرح گامی بسیار مهم در جهت نیل به سیاست‌های حبس‌زدایی و کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها است.


وی با بیان اینکه در راستای اجرای این طرح، وضعیت زندانیان و تحقق اهداف اجرای حبس، رصد و پایش می‌شود، افزود: کسانی که از زندان بودنشان نتیجه‌ای حاصل نمی‌شود، شناسایی و برای آنان تصمیم فوری و فوق‌العاده گرفته می‌شود.
از دیگر برنامه های این بازدید طرح پایش و غربالگری زندانیان زندان مرکزی یاسوج بود که با حضور رئیس کل دادگستری، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و دیگر مسئولان قضایی استان در زندان مرکزی یاسوج اجرا شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار