نشست خبری مدیر درمان تامین اجتماعی استان
مدیر درمان تأمین اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد، در نشستی که با خبرنگاران داشت ، ضمن بیان برخی عملکردهای حوزه تحت مدیریت خود گریزی به مشکلات حوزه درمان تامین اجتماعی ، بحث اشتغال و نبود زیرساخت‌های اشتغال در استان زد و این مهم را مانعی بر سر راه ایجاد مراکز درمانی تأمین اجتماعی عنوان کرد.
کد خبر: ۹۳۹۱۷۶
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۱ 09 February 2021

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد، در نشستی که با خبرنگاران داشت ، ضمن بیان برخی عملکردهای حوزه تحت مدیریت خود گریزی به مشکلات حوزه درمان تامین اجتماعی ، بحث اشتغال و نبود زیرساخت‌های اشتغال در استان زد و این مهم را مانعی بر سر راه ایجاد مراکز درمانی تأمین اجتماعی عنوان کرد و گفت: برای ایجاد مراکز درمانی در هر منطقه تعداد افراد تحت پوشش بیمه مهم‌ترین ملاک است.
به گزارش تابناک کهگیلویه  وبویراحمد ، اصغر بهور ، گفت : تنها یک بیمارستان ملکی(بیمارستان شهدای گمنام یاسوج) در سطح استان داریم که در این بیمارستان اعمال جراحی تعویض مفصل و لگن با استفاده از توان متخصصان استان رایگان انجام می شود.

وی اظهارکرد: در هر کدام از شهرهای یاسوج، دهدشت و گچساران یک پلی کلنیک تخصصی داریم که به ترتیب در این کلنیک ها ۴۰ پزشک متخصص، ۱۰ پزشک متخصص و ۳۰ پزشک متخصص همکاری دارند و به مردم و بیمه شدگان خدمات ارائه می دهند.

دریافت خدمات رایگان بیمه شدگان تامین اجتماعی

بهور تاکید کرد: ۱۹میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای توسعه بیمارستان شهدای گمنام یاسوج اختصاص داده شده که عملیات توسعه این بیمارستان در آینده نزدیک(بهمن یا اسفندماه امسال) آغاز می شود.

وی گفت: در شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمد که تامین اجتماعی حتی یک درمانگاه هم ندارد بیمه شدگان تامین اجتماعی می توانند خدمات رایگان از مراکز علوم پزشکی دریافت کنند.

با کمبود متخصص پوست مواجهیم

مدیر درمان تامین اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد اظهارکرد: هم اکنون تنها با کمبود پزشک متخصص پوست مواجهیم اما در زمینه سایر رشته ها با کمبود و مشکلی مواجه نیستیم.

بهور افزود: در شهر سی سخت نیز درمانگاه تامین اجتماعی ساخته و احداث می شود چراکه در شهر سی سخت ۱۲هزار نفر و در شهر پاتاوه ۵ هزار نفر بیمه شده تامین اجتماعی وجود دارد.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: ۸۰۰ نفر بیمار خاص شامل ۷۰ بیمار دیالیزی، ۴۰۰ بیمار تالاسمی، ۳۲۰ بیمار سرطانی و ام اس و ۸ بیمار هموفیلی، تحت پوشش تامین اجتماعی هستند و همچنین به حدود ۴ هزار بیمار صعب العلاج در استان خدمات ارائه می دهیم.

بهور عنوان کرد: مراجعه کنندگان به مراکز درمانی بستری و سرپایی تامین اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد در ایام کروناویروس نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه حدود ۵۰ نفر از کادر درمان تامین اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد به بیماری کروناویروس مبتلا شدند، بیان کرد: مدیریت درمان تامین اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد ۱۲میلیارد تومان در زمینه بیماران کرونایی هزینه کرده است.

مشکل اشتغال در استان

در بحث اشتغال متأسفانه در استان به زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های موجود توجه خاص نشده و عدم صنایع فعال در استان باعث شده تا تعداد زیادی از کارگران استان که تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند، جزء جامعه آماری استان محسوب نشوند.

وی افزود: برای راه‌اندازی مراکز درمانی تأمین اجتماعی در هر منطقه جامعه آماری تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی در آن منطقه ملاک می‌باشد، که متأسفانه در برخی شهرستان‌ها نظیر «کهگیلویه، بهمئی، لنده، چرام» به دلیل مشغول  به‌کار بودن بخش زیادی از نیروی کار در سایر استان‌ها برای راه‌اندازی مراکز درمانی اعم از درمانگاه، کلینیک تخصصی و بیمارستان از لحاظ جامعه آماری افراد تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی با مشکل مواجه هستیم.
مدیر درمان تأمین اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد، با اشاره به اینکه برای راه‌اندازی بیمارستان 32 تختخوابی باید 70 هزار نفر تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی باشند، گفت: افراد تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی در شهرستان‌های چهارگانه کهگیلویه بیش از 120 هزار نفر است، که هم‌اکنون قریب به 60 هزار نفر از این بیمه‌شدگان در این مناطق مشغول به‌کار هستند.
وی در ادامه با اشاره به اینکه شهر «سی‌سخت» نیازمند ایجاد یک درمانگاه تخصصی تأمین اجتماعی است، گفت: برای راه‌اندازی یک درمانگاه تخصصی تأمین اجتماعی در هر منطقه باید 15 هزار نفر از جمعیت آن تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی باشند، که با توجه به تعداد افراد تحت پوشش بیمه شهر «سی‌سخت» و شهر «پاتاوه» امکان راه‌اندازی یک درمانگاه تأمین اجتماعی در این شهر وجود دارد.
مظلومیت 4 شهرستان کهگیلویه
مدیر درمان تامین اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: بیش از ۲۸۰ هزار نفر جمعیت شهرستانهای کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده است که این شهرستان ها هم اکنون فاقد یک بیمارستان تامین اجتماعی هستند و واقعا مظلوم هسند. در حالی که از این چهار شهرستان تنها در شهر دهدشت یک بیمارستان ۱۰۰ تختخوابی دولتی وجود دارد.
بهور تصریح کرد : ساخت و حداث بیمارستان تامین اجتماعی نیاز اساسی شهر دهدشت و سه شهر دیگر این حوزه است چراکه از سال ۷۴ تا کنون تنها یک درمانگاه تامین اجتماعی دارند.
وی ادامه داد: بیشتر جمعیت شهرستان کهگیلویه کارگر بوده که در استان‌های همجوار مشغول به کار هستند اما خدمات درمانی را در شهرستان دریافت می کنند.
مدیر درمان تامین اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد:  ۳۵۰هزار نفر در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد بیمه شده تامین اجتماعی هستند که باید حتما براساس شاخص ها یک بیمارستان ۹۶ تختخوابی داشته باشیم اما هم اکنون نداریم و دنبال و پیگیر هستیم که بیمارستان شهدای گمنام یاسوج را به یک بیمارستان ۹۶ تختخوابی تبدیل کنیم.
مدیری که شاعر است و از تعامل با رسانه ها می گوید
از حواشی جالب این نشست ، سخنان مدیر درمان تامین اجتماعی در مورد شاعر بودن خود و علاقه به خبرنگاران بود .
بهور گفت : من خود شاعر هستم و از میان شاعران هم فرخی یزدی را که ارتباط خوبی با رسانه ها داشت ، دوست دارم .
وی گفت : مطمئنا در دوره مدیریت من ، استقبال خوبی از رسانه ها خواهد شد و انتقادات منصفانه آن ها را برای بهتر شدن کار پذیرا خواه بود .
بهور ادامه داد : اعتقاد دارم که خبرنگاران چشم و گوش جامعه هستند و می توانند هر جا مشکل ، نواقصات یا کمبودهایی دیدند از ما بخواهند تا در سریع ترین زمان ممکن مشکل را برطرف کنیم .
 
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
درود بر دکتر بهور درود بر تلاش ها و زحمات ایشان.درود بر قوم بزرگ و دلسوز و پرکار و ولایت پذیر لر.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار